Bondeton Skrevet 17. desember 2023 #1 Skrevet 17. desember 2023 (endret) . Endret 18. desember 2023 av Bondeton
missLynch Skrevet 17. desember 2023 #2 Skrevet 17. desember 2023 For 30 år siden ville ikke foreldrene gått inn og meglet, man løste det selv. Mekling med foreldre var det lite av. Vi legger oss borti alt for mye, la barna løse ting selv. 4 1
svartkatt Skrevet 17. desember 2023 #3 Skrevet 17. desember 2023 Ikke tvinge han til å være med søskenbarnet. Å være i et selskap er en ting, men de trenger ikke være venner. 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 Er vennskapet med svigerinna di viktigere enn din sønn? Anonymkode: f343a...72d 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Skrevet 17. desember 2023 Du må ikke velge vennskapet med svigerinnen din, fremfor å forsvare din sønn når dette skjer. Anonymkode: 8e605...2ff
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 De kan tvinges til å omgås i den forstand at de deltar i samme selskap. De må oppføre seg, og svare i samtaler. Samme krav som til oss voksne. Ingen krav til å leke sammen. Anonymkode: 7def6...77b 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #7 Skrevet 18. desember 2023 Du bør vel heller forbedre din sønn på hvordan han takler søskenbarnet, og hva han kan si til tanten. Vi vet jo ikke helt situasjonene her. Hva som blir sagt og gjort mellom barna, og om ditt barn trigger søskenbarnet unødvendig. I så fall bør du også gi beskjed om at det er unødvendig, når hn vet søskenbarnet er hårsår. Men når ditt barn er 12, så burde det få valget å heller sitte og snakke med de voksne i bursdager og slikt. Anonymkode: 1c144...eef 2
Bondeton Skrevet 18. desember 2023 Forfatter #8 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er vennskapet med svigerinna di viktigere enn din sønn? Anonymkode: f343a...72d Såklart ikke. Vi har også snakket om dette flere ganger jeg og henne. Hun har en mer pedagogisk oppdragelsesstil enn meg, og bruker mer tid på mekling enn jeg ville gjort. Skal selvfølgelig snakke med henne om denne situasjonen også.
Bondeton Skrevet 18. desember 2023 Forfatter #9 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du må ikke velge vennskapet med svigerinnen din, fremfor å forsvare din sønn når dette skjer. Anonymkode: 8e605...2ff Nei, jeg gjør ikke det , og vi snakker alltid sammen og prøver å ordne opp. Hun har en pedagogisk utdanning, og jeg har vel tenkt at jeg gjør feil.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #10 Skrevet 18. desember 2023 Du har bare hørt din sønns side , kanskje den ikke alltid stemmer? Anonymkode: a48d6...03f 1 1
Bondeton Skrevet 18. desember 2023 Forfatter #11 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har bare hørt din sønns side , kanskje den ikke alltid stemmer? Anonymkode: a48d6...03f Såklart har jeg tatt det i betraktning, og alle mødre vil jo holde med sitt barn AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du bør vel heller forbedre din sønn på hvordan han takler søskenbarnet, og hva han kan si til tanten. Vi vet jo ikke helt situasjonene her. Hva som blir sagt og gjort mellom barna, og om ditt barn trigger søskenbarnet unødvendig. I så fall bør du også gi beskjed om at det er unødvendig, når hn vet søskenbarnet er hårsår. Men når ditt barn er 12, så burde det få valget å heller sitte og snakke med de voksne i bursdager og slikt. Anonymkode: 1c144...eef . Men i løpet av alle 12 årene han har levd, så er søskenbarnet den eneste vi har hatt dette problemet med, og bare svigerinna mi jeg har hatt disse samtalene med. Min sønn kan også terge, men vi har jo selv hørt hvordan han fetteren vrir ting til sin fordel, både vi foreldre og besteforeldre uavhengig av hverandre. Så akkurat her tror jeg mest på min sønn.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #12 Skrevet 18. desember 2023 Så han fetteren er en snitch, en liten bortskjemt en som løper til mamma og pappa. Er vel kanskje ikke så populær ellers heller han da? Anonymkode: 1c714...e34
Bondeton Skrevet 18. desember 2023 Forfatter #13 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så han fetteren er en snitch, en liten bortskjemt en som løper til mamma og pappa. Er vel kanskje ikke så populær ellers heller han da? Anonymkode: Er ikke så glad i ordet snitch, men ja, akkurat sånn er det. Har hatt mye problemer med å holde på venner oppigjennom, så det er ikke bare vår sønn som opplever dette. Forskjellen er jo at siden de er i slekt så blir de tvunget til å omgås. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #14 Skrevet 18. desember 2023 Hvorfor må de leke sammen inselsksp? Hvorfor kan ikke sønnen være sammen med dere voksne? Anonymkode: afe0e...076
Bondeton Skrevet 18. desember 2023 Forfatter #15 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor må de leke sammen inselsksp? Hvorfor kan ikke sønnen være sammen med dere voksne? Anonymkode: afe0e...076 For da blir han fetteren sur, og det blir en greie det også. Og i vår familie er det maaange selskap, så blir mange slike situasjoner Men jeg skal ta en ny prat med svigerinna mi, og høre igjen om vi kan angripe slike situasjoner på en annen måte.
Maleficenta Skrevet 18. desember 2023 #16 Skrevet 18. desember 2023 Bondeton skrev (Akkurat nå): For da blir han fetteren sur, og det blir en greie det også. Og i vår familie er det maaange selskap, så blir mange slike situasjoner Men jeg skal ta en ny prat med svigerinna mi, og høre igjen om vi kan angripe slike situasjoner på en annen måte. merkelig at venninnen din som liksom er så pedagogisk alltid skylder på din sønn og skal ta alvorsprat med han hver gang. Hva med p ta en alvorsprat med sin egen sønn om hvorfor han reagerer som han gjør hele tiden? 2
ThereGoesBob Skrevet 18. desember 2023 #17 Skrevet 18. desember 2023 Bare å holde 12 åringen utenfor de førstkommende selskapene så slipper de å se hverandre på en stund. Si f.eks at han har fått seg kjæreste. Kanskje det hjelper med å bedre inneklimaet?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #18 Skrevet 18. desember 2023 Hvor ofte er det dere møtes da? Jeg synes jo sønnen din virket ganske frekk og da, ikke sånn man sier når man er så stor. Anonymkode: b3cc3...135
Bondeton Skrevet 18. desember 2023 Forfatter #19 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor ofte er det dere møtes da? Jeg synes jo sønnen din virket ganske frekk og da, ikke sånn man sier når man er så stor. Anonymkode: b3cc3...135 Ja, det kom kanskje ikke så heldig ut. Jeg har sagt at han kunne prøve på en fin måte å si at det er vanskelig å forholde seg til han når han alltid blir sur og sladrer. Sånn ellers, så ser vi de nesten hver helg. Bor på gård, i generasjonsbolig, med besteforeldre i andre enden, så blir mye søskenbarn i monitor.
Bondeton Skrevet 18. desember 2023 Forfatter #20 Skrevet 18. desember 2023 Ja, tror det blir løsningen fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå