Gå til innhold

Sliten, sur og kjerring har jeg blitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig fått barn nr.3 og har vært veldig glad for å få sistemann. 

Begynner å bli litt "gammel", passerte nylig 40år og føler på hvordan kroppen begynner å forfalle, vekta står stille og sexlysten er på null. Og eneste jeg tenker på er sjokolade til kvelds. Og unnskylder meg med at jeg ammer- litt er lov! 

Men jeg er så innmari sliten! Helt utslitt, 3 små barn og jeg er bare irritert på min mann hele tiden og han er som unge nummer 4 føler jeg. Jeg er glad i han og han gjør mye for oss!!! Men jeg er så forbaskade inmari negativ og gretten. Føler meg ikke fin, og jeg sliter med søvn for jeg vet at nå er jeg i den fasen u livet hvor jeg raskt går nedover med alderen 🥹🥹 er 50 når ungen er 10 år. Får helt angstanfall av å tenke på det.

Leser mye selv hjelps bøker og prøver å meditere, tenke positivt, men jeg er bare så innmari negativ og vil bare snakke dritt om alle og alt irriterer meg. 

Gidder ikke ta det opp med helsesøster heller for hun irriterer meg også 😤😤😤

What to do? 

Anonymkode: b18fa...bad

• Hjerte 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det vel du som ønsket å få tre barn.

Anonymkode: e4ef9...ad3

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Først får du 3 unger enda du vet hvor slitsomt det er, så klager du?

Anonymkode: 832cd...141

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er det vel du som ønsket å få tre barn.

Anonymkode: e4ef9...ad3

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke dytt folk ned når de helt tydelig ønsker støtte 💓 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Begynner å bli litt "gammel", passerte nylig 40år og føler på hvordan kroppen begynner å forfalle, vekta står stille og sexlysten er på null. Og eneste jeg tenker på er sjokolade til kvelds. Og unnskylder meg med at jeg ammer- litt er lov! 

Men jeg er så innmari sliten! Helt utslitt, 3 små barn og jeg er bare irritert på min mann hele tiden og han er som unge nummer 4 føler jeg. Jeg er glad i han og han gjør mye for oss!!! Men jeg er så forbaskade inmari negativ og gretten. Føler meg ikke fin, og jeg sliter med søvn for jeg vet at nå er jeg i den fasen u livet hvor jeg raskt går nedover med alderen 🥹🥹 er 50 når ungen er 10 år. Får helt angstanfall av å tenke på det.

Leser mye selv hjelps bøker og prøver å meditere, tenke positivt, men jeg er bare så innmari negativ og vil bare snakke dritt om alle og alt irriterer meg. 

What to do? 

Håper du får mot til deg å letter på det som tynger deg. Gi litt av det til mann og helsesykepleier💓

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

What to do? 

Helt naturlig at du blir sur og gretten når du blir sliten. Det gjør vel det fleste. 40 årene har noen utfordringer å by på både på det fysiske og psykiske plan. Og du har 3 små. Jeg ville vært deprimert selv om jeg var i dine sko.

Anonymkode: 4eabc...2b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det her opplever jeg faktisk nesten kun på KG, ekstremt mange AnonymBruker med ekstreme besserwisser tendenser, forferdelig «dette skulle du ha tenkt på før» holdning. Er det virkelig umulig å empatisere med noen som føler litt på alder, lavt energinivå og 3 barn der en er baby? 
Er det mange litt bitre og enslige her kanskje? 

til ts, du vet det blir bedre, halvannet år så sover du hele metter og blir deg selv igjen, og du forfaller ikke merkbart før du vipper 60 slik jeg ser på foreldrene mine. 

• Liker 14
  • Nyttig 10
Skrevet

Hvis du har behov for å slenge dritt så er du på rette plassen! Det er her vi samles! Du er ikke alene! 

Anonymkode: e350d...7b0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Beklager at jeg ikke var hjelpsom. Eneste som er å si er at du får ta tiden til hjelp. Evnt se om det er noe avlastning å få av familie eller betale en tenåring for barnepass og aktivisering. Barn er mye jobb. 

Skrevet

Altså, jeg er i midten av 30 årene med to barn, jeg er ikke veldig allright hele tiden jeg heller altså. Vi har alle våre øyeblikk. Du har vært gjennom dette to ganger før, det er en periode av livet, det går over ❤

Anonymkode: f7b21...dcc

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Kan det være fødselsdepresjon?❤️ 

Anonymkode: 3a059...263

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, jeg er i midten av 30 årene med to barn, jeg er ikke veldig allright hele tiden jeg heller altså. Vi har alle våre øyeblikk. Du har vært gjennom dette to ganger før, det er en periode av livet, det går over ❤

Var ikke slik med de to andre .. 🥹

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan det være fødselsdepresjon?❤️ 

Anonymkode: 3a059...263

Har virkelig ikke å få stemplet noe diagnose på meg nå.. 😳

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt naturlig at du blir sur og gretten når du blir sliten. Det gjør vel det fleste. 40 årene har noen utfordringer å by på både på det fysiske og psykiske plan. Og du har 3 små. Jeg ville vært deprimert selv om jeg var i dine sko.

🤣 Tuuuusen takk. Du høres ut som en herlig person.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var ikke slik med de to andre .. 🥹

Åh 😕

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Åh 😕

Forventet at det skulle bli like kjekt denne gangen ❤️

Skrevet

Få det ut! Finnes vel ikke noe mer egnet sted enn et diskusjonsforum hvor ingen kjenner hverandre. 😊

Også snakker du med mannen din. Fortell hvordan du føler deg og hva du trenger. Vær også grei med deg selv! Du har nylig født. Ja, det er litt annerledes å få tredjemann enn første, men selv om hverdagslivet går fort med nr 1 og 2 så trenger du og babyen tid til å bare ta det helt med ro. Kanskje stresser jula deg og? Gjør så lite som mulig. Ungene husker ikke det ene året mamma ikke rundvaska/bakte sju slag/hang opp julegardinene etc. Få opp treet og dytt hybelkaninene under sofaen. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ingen gode råd, men jeg kjenner meg veldig igjen og ønsker å sende deg en styrkeklem❤️❤️
Jeg fikk førstemann som 18 åring, sistemann nå som 41 åring - andremann som 25 åring og tredjemann som 28 åring, og jeg må bare si: Det finnes nok ingen perfekt alder for å få barn. Jeg også kjenner på angsten ifht alder, men det er nok også mye positivt i å være i vår alder og ha så små barn, selv om vi ikke ser det akkurat nå oppi alle de negative følelsene❤️

Anonymkode: cac1a...e4a

Skrevet
14 minutter siden, Bokormsen said:

Det her opplever jeg faktisk nesten kun på KG, ekstremt mange AnonymBruker med ekstreme besserwisser tendenser, forferdelig «dette skulle du ha tenkt på før» holdning. Er det virkelig umulig å empatisere med noen som føler litt på alder, lavt energinivå og 3 barn der en er baby? 
Er det mange litt bitre og enslige her kanskje? 

til ts, du vet det blir bedre, halvannet år så sover du hele metter og blir deg selv igjen, og du forfaller ikke merkbart før du vipper 60 slik jeg ser på foreldrene mine. 

Men det ER jo rart at folk får en hel masse barn og så blir overrasket over at det er slitsomt. Det er jo ingen som nøler med "det skulle du tenkt på før" angående andre livsvalg med konsekvensker, så hvorfor er det liksom tabu her?

Anonymkode: 7047b...0ea

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det ER jo rart at folk får en hel masse barn og så blir overrasket over at det er slitsomt. Det er jo ingen som nøler med "det skulle du tenkt på før" angående andre livsvalg med konsekvensker, så hvorfor er det liksom tabu her?

Anonymkode: 7047b...0ea

Dette.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...