AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #1 Skrevet 17. desember 2023 Mannen min har tre voksne barn (mellom20 og 30). Ingen av de bor hjemme lenger. To av de bor utenbys. Dette er ikke vondt ment, men de er veldig sære alle tre og ganske spesielle. Hver gang mannen inviterer de på middag så gidder de ikke svare. Mannen må purre to/tre ganger før de gidder å svare. Da min datter ble konfirmert sendte jeg invitasjon, men fikk ikke svar. Sendte purring, men heller ikke da svarte de. Gadd ikke purre enda mer og ingen av de kom. Er det vanlig å måtte purre på den måten? Jeg må ikke det med mine barn, men mulig set er vanlig, jeg vet ikke så deffor spør jeg. Husker jeg fikk lite svar eller tok laaasng til å få svar da barna var typisk 13-16, men ikke etter de ble over 18. Vi tolker det jo som om de ikke har lyst å komme rett og slett, men det er ikke ofte. Er som regel da de to som bor utenbys er hjemme og nå i julen. Anonymkode: 8d57b...b09 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #2 Skrevet 17. desember 2023 Hvordan inviterer dere? Er det via facebook eller sms? Anonymkode: e4a66...df7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #3 Skrevet 17. desember 2023 Hva slags forhold har de til sin far og deg? Høres ut som det kanskje ligger noe mer bak enn bare at de er dårlige på å svare? Anonymkode: 3298c...2b8 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mannen min har tre voksne barn (mellom20 og 30). Ingen av de bor hjemme lenger. To av de bor utenbys. Dette er ikke vondt ment, men de er veldig sære alle tre og ganske spesielle. Hver gang mannen inviterer de på middag så gidder de ikke svare. Mannen må purre to/tre ganger før de gidder å svare. Da min datter ble konfirmert sendte jeg invitasjon, men fikk ikke svar. Sendte purring, men heller ikke da svarte de. Gadd ikke purre enda mer og ingen av de kom. Er det vanlig å måtte purre på den måten? Jeg må ikke det med mine barn, men mulig set er vanlig, jeg vet ikke så deffor spør jeg. Husker jeg fikk lite svar eller tok laaasng til å få svar da barna var typisk 13-16, men ikke etter de ble over 18. Vi tolker det jo som om de ikke har lyst å komme rett og slett, men det er ikke ofte. Er som regel da de to som bor utenbys er hjemme og nå i julen. Anonymkode: 8d57b...b09 Hvorfor gidder dere? De er ikke interessert i noe annet enn en evt. arv. Så sørg for å sikre deg og barna dine så de ikke kommer som gribber hvis noe skjer mannen din! Anonymkode: aca8e...a72 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan inviterer dere? Er det via facebook eller sms? Anonymkode: e4a66...df7 Varierer mellom SMS og Messenger. Anonymkode: 8d57b...b09
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 Jeg ringer når jeg inviterer. Får da svar med en gang, eller beskjed om når jeg får svar. Foreldre som ikke gidder å ringe og snakke med barna sine legger ikke opp dialog og svar på invitasjoner. Anonymkode: fa051...5d0 10
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Skrevet 17. desember 2023 Slutt å invitere dem til ting. Anonymkode: b150d...22b
Thomasine Skrevet 17. desember 2023 #8 Skrevet 17. desember 2023 Hadde mine barn over 18, som er å regne for voksne og myndige i den alderen, ikke svart på invitasjoner ville det sluttet å komme invitasjoner! Enten så er forholdet mellom de unge og dere lite godt eller så er de rett og slett uhøflige unge og bør snakkes til av faren sin! Det er vel først og fremst hans ansvar fremfor deg, ville jeg tenkt. 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #9 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva slags forhold har de til sin far og deg? Høres ut som det kanskje ligger noe mer bak enn bare at de er dårlige på å svare? Anonymkode: 3298c...2b8 Som sagt, så er det veldig sære. De tåler ingenting uten å bli fornærmet, så vi må stryke de med hårene hele tiden. Vi går på eggeskall når vi er sammen for ikke å si noe galt. Så godt mulig at det ligger mer under, men vi vet ikke. Hadde vi spurt så ville de sett på oss og spurt om hva vi snakket om… Anonymkode: 8d57b...b09 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #10 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mannen min har tre voksne barn (mellom20 og 30). Ingen av de bor hjemme lenger. To av de bor utenbys. Dette er ikke vondt ment, men de er veldig sære alle tre og ganske spesielle. Hver gang mannen inviterer de på middag så gidder de ikke svare. Mannen må purre to/tre ganger før de gidder å svare. Da min datter ble konfirmert sendte jeg invitasjon, men fikk ikke svar. Sendte purring, men heller ikke da svarte de. Gadd ikke purre enda mer og ingen av de kom. Er det vanlig å måtte purre på den måten? Jeg må ikke det med mine barn, men mulig set er vanlig, jeg vet ikke så deffor spør jeg. Husker jeg fikk lite svar eller tok laaasng til å få svar da barna var typisk 13-16, men ikke etter de ble over 18. Vi tolker det jo som om de ikke har lyst å komme rett og slett, men det er ikke ofte. Er som regel da de to som bor utenbys er hjemme og nå i julen. Anonymkode: 8d57b...b09 Dropp og invitere dem. Av en rar grunn så er ikke invitasjoner viktige for enkelte før de oppdager at de ikke lenger blir invitert. Da er det plutselig veldig viktig. Ville droppet å invitere og ventet på en konfrontasjon om hvorfor de ikke blir invitert. Anonymkode: a7923...b81 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #11 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Varierer mellom SMS og Messenger. Anonymkode: 8d57b...b09 Er det mulig og ringe? Jeg har noen sånne i familien der er det jo diagnose bak. Det vil si dem skjønner ikke at dem skal svare om dem ikke kommer. Kommer dem noen gang da?? Uten og ha svart. Er det barna hans kan han ringe dem. Anonymkode: b76c8...fdc 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #12 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ringer når jeg inviterer. Får da svar med en gang, eller beskjed om når jeg får svar. Foreldre som ikke gidder å ringe og snakke med barna sine legger ikke opp dialog og svar på invitasjoner. Anonymkode: fa051...5d0 De har selv bedt om at det sendes på SMS eller Messenger. Mannen min ringte alltid før, men de kunne aldri svare om de kom eller ikke på telefonen. Anonymkode: 8d57b...b09 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #13 Skrevet 17. desember 2023 Thomasine skrev (1 minutt siden): Hadde mine barn over 18, som er å regne for voksne og myndige i den alderen, ikke svart på invitasjoner ville det sluttet å komme invitasjoner! Enten så er forholdet mellom de unge og dere lite godt eller så er de rett og slett uhøflige unge og bør snakkes til av faren sin! Det er vel først og fremst hans ansvar fremfor deg, ville jeg tenkt. Hun skriver dem er sære, min bror svarer ikke om han ikke kommer. Fordi han har et par diagnoser som passer med og ikke vite sosiale normer, ikke fordi han er frekk eller uhfølig. Men det er jo barna hans så ring for pokker, jeg gjør det med min bror når det nærmer seg. Sms pg Facebook er så upersonlig. Anonymkode: b76c8...fdc 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #14 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det mulig og ringe? Jeg har noen sånne i familien der er det jo diagnose bak. Det vil si dem skjønner ikke at dem skal svare om dem ikke kommer. Kommer dem noen gang da?? Uten og ha svart. Er det barna hans kan han ringe dem. Anonymkode: b76c8...fdc Han ringte før, men de ba om at det ble sendt på SMS eller Messenger for de kunne aldri svare på telefonen direkte om de kom eller ikke. Ja, de kommer innimellom, ikke alltid. Mannen purrer helt til de svarer enten på SMS/Messenger eller ringer de. Om han ringer og purrer sp kan de likevel ikke svare da, men kan da sende en mld to timer etter og si om de kommer eller ikke. Anonymkode: 8d57b...b09 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #15 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun skriver dem er sære, min bror svarer ikke om han ikke kommer. Fordi han har et par diagnoser som passer med og ikke vite sosiale normer, ikke fordi han er frekk eller uhfølig. Men det er jo barna hans så ring for pokker, jeg gjør det med min bror når det nærmer seg. Sms pg Facebook er så upersonlig. Anonymkode: b76c8...fdc Har svart flere ganger at de har selv sagt at det må sendes på SMS eller Messenger for de kan ikke svare direkte på telefonen om de kommer eller inne. Anonymkode: 8d57b...b09 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #16 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De har selv bedt om at det sendes på SMS eller Messenger. Mannen min ringte alltid før, men de kunne aldri svare om de kom eller ikke på telefonen. Anonymkode: 8d57b...b09 Men kan det være at dem synes sosiale tilsetninger er vanskelige, du nevner sær. Mange klarer ikke vite på forhånd. Jeg har også vært borti det. Ikle alle er som en selv, noen kan dette være utrolig vanskelig og spesielt for noen som selv ikke aner noe om sånt, alle skal passe inn i en boble, og er du ikke sånn eller sånn er nan uhøflig eller sær. Anonymkode: b76c8...fdc 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #17 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette er ikke vondt ment, men de er veldig sære alle tre og ganske spesielle. Kan det hende at forholdet mellom dere ikke er så bra, og at de rett og slett ikke trives hos dere? Det at du mener at alle tre er sære, får meg til å tro at dette handler om ditt forhold til din mann sine barn. Hvorfor mener du at alle tre er sære og spesielle? Deler dere ikke meninger, deler dere ikke synspunkt på hvordan ting skal gjøres? Hvis du signaliserer, bevisst eller ubevisst at du mener at de er sære og spesielle i betydningen "vanskelige å ha med å gjøre", kan det hende de rett og slett ikke er komfortable i ditt selskap og håper at det å la være å svare skal gjøre at de slipper. Ville være interessant å høre litt mer om hvorfor du mener at de er sære og spesielle. Det ville kanskje gitt noe mer forståelse av situasjonen og relasjonen dere imellom. Anonymkode: 4de7f...df5 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #18 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han ringte før, men de ba om at det ble sendt på SMS eller Messenger for de kunne aldri svare på telefonen direkte om de kom eller ikke. Ja, de kommer innimellom, ikke alltid. Mannen purrer helt til de svarer enten på SMS/Messenger eller ringer de. Om han ringer og purrer sp kan de likevel ikke svare da, men kan da sende en mld to timer etter og si om de kommer eller ikke. Anonymkode: 8d57b...b09 Jeg synes faktisk litt synd på mannen din. Virker som han virkelig ønsker at barna skal komme. Synes du skal ta en vurderingen på om det kan hende at du kan bidra med noe for at relasjonen skal bli bedre. Må være vondt for din mann at hans barn velger tid med han vekk. Særlig hvis det ikke er han de skygger unna..... Anonymkode: 4de7f...df5 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #19 Skrevet 17. desember 2023 Jeg er dårlig på å bli invitert. Jeg føler alltid jeg må vente med å svare til ting nærmer seg litt mer. Og innen den tiden er kommet så er sjansene enorme for at jeg har glemt av hele invitasjonen. Og om jeg husker det så må alltid mannen min huske på nårtid vi var invitert og at jeg ikke planlegger ting samtidig. Men jeg måtte bli nesten 40 og få et barn som i tillegg har masse greier å holde styr på før jeg startet å lage meg litt mer oversikt over hvordan fremtiden vår ser ut. Så nå har jeg en familywall app som både jeg og min mann noterer ting som kommer opp. Slik blir det litt lettere å holde oversikt også for meg. Så følte for å beklage meg for dere selv om dere ikke er mine foreldre. For det er dessverre respektløst, jeg bare klarer ikke å få oversikt så langt frem i tid som jeg skulle ønske jeg hadde. Anonymkode: 1c8d1...004
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #20 Skrevet 17. desember 2023 Hvordan sære er dem? Siden alle 3 er sære? Hva slags forhold har de til faren, og hvordan var forholdet når de var yngre? Har de egne familier, altså partner og barn? Jeg tenker at det gjerne ligger noe mer bak om dem ikke/sjelden kommer, ikke svarer, ikke vil at far skal ringe? Anonymkode: ea7d6...d79 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå