Gå til innhold

Er det noen sensorer her? Noen medelever har fått sensur før tiden - ikke jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg studerer på universitet, og har et emne som har sensurfrist 19. desember. I utgangspunktet vet jeg det kommer, men har en tendens til å overtenke ved bruk av kildebruk eller lignende, så blir fort litt ekstra nervøs når det nærmer seg. Nå har visstnok flere medelever fått, men ikke jeg. Vet det brukes forskjellige sensorer siden det er et ganske sort fag, så mulig det har noe med det å gjøre...? Vet det er flere andre i samme situasjon også. Idag fikk vi dog sensurveiledning, så nå går tankene mine mot konklusjonen om stryk. 

Pleier det som regel å legges ut samtidig, uavhengig av sensor? Eller gjør de det litt forskjellige? 

Anonymkode: b4ab4...fb3

Skrevet

Medelever på uni? Min erfaring er at det legges ut ca samtidig. Rart at sensurveildning kommer på en søndag..

Anonymkode: 198e8...3d3

• Liker 3
Skrevet

Ja, stemmer. Vet hvertfall om ei som fikk for en uke side, men vi har to forskjellige sensorer (oppført i WiseFlow). Vet om minst to til som ikke har fått sensur enda, men usikker på om de har samme sensor som meg. 

Syntes det var litt spesielt selv, og prøver å ikke overtenke. Ikke så mye jeg får gjort idag, men tenkte hvertfall å høre om noen vet!

Skrevet

Jobber på UiO. På mitt institutt legges karakter på masteroppgaver ut gør semduefristen dersom kommisjonen for den aktuelle kommisjonen er ferdig og adm har kvalitetssikret. På vanlige eksamener legges alt ut samtidig såfremt det er samme sensurkommisjon på hele kurset. 

Anonymkode: 64e83...3a2

Skrevet

Ut før sensurfristen, skulle det stå over. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jobber på UiO. På mitt institutt legges karakter på masteroppgaver ut gør semduefristen dersom kommisjonen for den aktuelle kommisjonen er ferdig og adm har kvalitetssikret. På vanlige eksamener legges alt ut samtidig såfremt det er samme sensurkommisjon på hele kurset. 

Takk for svar! Hva vil samme sensurkommisjon si? :-) 

• Liker 1
Skrevet

Hos oss pleier det å bli lagt ut samlet, men dersom alle sensorene har levert før tiden kan det godt være det blir lagt ut tidligere. Sannsynligvis er det som har skjedd hos deg at de har lagt ut etterhvert som sensorene har godkjent karakter i wiseflow. 

Anonymkode: 1cbd9...9ba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hos oss pleier det å bli lagt ut samlet, men dersom alle sensorene har levert før tiden kan det godt være det blir lagt ut tidligere. Sannsynligvis er det som har skjedd hos deg at de har lagt ut etterhvert som sensorene har godkjent karakter i wiseflow. 

Anonymkode: 1cbd9...9ba

Ja, jeg er også vant til å få det samlet - derfor jeg stusset nå. Men første gang jeg står oppført med ekstern sensor, og fått bekreftet nå at det er flere som heller ikke har fått. Får bare vente i spenning :-) 

Skrevet

På USN skilte det to uker på sensur på master i vår, det var litt stressende. Alle i kullet snakket jo sammen.

Når jeg er sensor er jeg vant til at resultatene skal publiseres samtidig og på oppgitt sensordato.

Skrevet

Huff. Har du husket å sjekke om det er haket av på "alle vurderinger" og ikke bare "vis gyldige"? 

Anonymkode: 68333...e38

Skrevet

I fjor var det sånn på alle mine eksamener. De ulike sensorene la ut når de var ferdige. 

Skrevet

Jeg opplevde det en gang, da var jeg mistenkt for fusk.

Anonymkode: 00743...15f

Skrevet

Det er eksamenskontoret som legger ut karakterer. Noen ganger tilgjengeliggjør de det så fort de får en sensur fra en sensor. Noen sensorer leverer før sensurforsøk og noen på dagen, derav ulike datoer.

Derimot er deg vanlig at eksamenskontoret venter til sensurfrist-datoen slik at alle får det på samme dag, noe jeg tror de fleste foretrekker da det lager mindre uro

Anonymkode: 86ed2...fbf

Skrevet (endret)

--

Endret av Sjokkert
Infofeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...