Gå til innhold

Boikotte jul? Bitter kone her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk i 2-3 uker og i tillegg har jeg fått flere knekte  i ribbein. Huset er helt bomba, mannen har ikke løftet en finger annet en «hans» oppgaver.. som er det utenfor huset.. vi har veldig skjevt fordeling av huslige gjøremål, noe jeg egentlig bare har funnet meg i at sånn er det for jeg orker ikke mase, delegere osv. 

Nå har han invitert sin familie hit i julen. Mor, far og bror. Fordi det blir vanskelig for meg å reise. Jeg sa egentlig at han bare fikk dra uten meg siden jeg ikke greier dra. 

Han komme hjem for en uke siden med den gledelige nyheten om at de kommer hit isteden. De bor 6 timer biltur unna så de overnatte. Etter det har han ikke nevnt julaften, jeg greier så vidt å gå. Hadde ikke gjort meg noe med besøk så lenge jeg ble tatt hensyn til. Skal jeg vente å se om han tar insj til å planlegge julemiddag, julevask osv? Pakker er heller ikke kjøpt inn til hans side av familien. Skal jeg ta det opp? Har mest lyst til å drite i det. Se hvordan det går.. mannen vet jo og ser at jeg har vondt. Jeg greier ikke vaske, handle osv.. noe jeg har gjort hvert år. Eller ihvertfall delegert… når tar han insj til å handle julemiddag og vaske hauen med skittene klær så vi blir klare til julebesøk? Dagen før?

Vi har det til vanlig veldig ryddig og rent og det har familens hans også.. han ville følt på en skam over å ikke ha alt på plass til besøk.. jeg er den perfekte vert og jeg vet han setter pris på det. Men nå kan jeg ikke det. Familien kommer sent 23. 

Anonymkode: f255f...949

• Liker 5
  • Hjerte 38
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke måtte gjøre mer enn du kjenner du klarer. I et normalt forhold tenker jeg det er vanlig å sette seg ned med partneren og fortelle f.eks "når du inviterer familien din hit og jeg er dårlig forventes det også av deg at du tar hovedansvar for husvask, julegaveinnkjøp og matinnkjøp. Vi kan gjerne skrive handleliste sammen".

Anonymkode: a7bc8...1f6

• Liker 30
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært syk i 2-3 uker og i tillegg har jeg fått flere knekte  i ribbein. Huset er helt bomba, mannen har ikke løftet en finger annet en «hans» oppgaver.. som er det utenfor huset.. vi har veldig skjevt fordeling av huslige gjøremål, noe jeg egentlig bare har funnet meg i at sånn er det for jeg orker ikke mase, delegere osv. 

Nå har han invitert sin familie hit i julen. Mor, far og bror. Fordi det blir vanskelig for meg å reise. Jeg sa egentlig at han bare fikk dra uten meg siden jeg ikke greier dra. 

Han komme hjem for en uke siden med den gledelige nyheten om at de kommer hit isteden. De bor 6 timer biltur unna så de overnatte. Etter det har han ikke nevnt julaften, jeg greier så vidt å gå. Hadde ikke gjort meg noe med besøk så lenge jeg ble tatt hensyn til. Skal jeg vente å se om han tar insj til å planlegge julemiddag, julevask osv? Pakker er heller ikke kjøpt inn til hans side av familien. Skal jeg ta det opp? Har mest lyst til å drite i det. Se hvordan det går.. mannen vet jo og ser at jeg har vondt. Jeg greier ikke vaske, handle osv.. noe jeg har gjort hvert år. Eller ihvertfall delegert… når tar han insj til å handle julemiddag og vaske hauen med skittene klær så vi blir klare til julebesøk? Dagen før?

Vi har det til vanlig veldig ryddig og rent og det har familens hans også.. han ville følt på en skam over å ikke ha alt på plass til besøk.. jeg er den perfekte vert og jeg vet han setter pris på det. Men nå kan jeg ikke det. Familien kommer sent 23. 

Hadde bed han om å rydde siden han har invitert folk til jul. 
Jeg ville laget liste på hva som måtte gjøres. Innkjøp osv. 

Anonymkode: 83ea0...737

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herrefred, vi snakker om en voksen mann!

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg tenker at den skammen har han bare godt av å kjenne på! Så ikke si noe til ham, bare la det gå og se hva han eventuelt gjør!

Anonymkode: d69b5...162

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mannen er jo voksen, så dette burde han virkelig klare seg uten hjelp!

Anonymkode: d69b5...162

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har min dypeste medfølelse ❤️ 

Anonymkode: ae4f4...280

• Liker 15
  • Hjerte 2
Skrevet

Forelskelse gjør blind, ekteskapet sørger for briller.....

Anonymkode: aacbe...fb5

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Han har invitert, du er syk, så dette må han ordne. Det er hans hus også, så da har han like mye ansvar som du for at ting blir gjort. 

Anonymkode: c9c83...865

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Klarer du å bli så syk at dere må avlyse besøket? Fa magesjau eller noe? Hadde jeg gjort.

Anonymkode: ae4f4...280

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Da blir det hans ansvar :) bare gjør det tydelig for familien din at du er og har vært så syk at du har vært ute av stand til juleforberedelser. Da ligger ansvaret på ham og de vet det. Det blir gøy :)

Anonymkode: a0591...936

• Liker 19
  • Nyttig 8
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde opplyst han om at jeg reiser hjem til familien i år om huset ikke skinner innen 2 døgn.

Anonymkode: f7a8f...51d

• Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet

Du høres ut til å være dyktig i hjemmet.  Det blir hardt for deg å se at ikke alt blir gjort.  Men helsen din er viktigere, så nå må du ta det med ro.  Si til mannen din at han gjerne må spørre deg om det er noe han er i tvil om.  Men pass deg vel for å bli "sjefen" hans.  Da vil han for alltid lene seg til deg og aldri ta initiativ til noe i hjemmet selv.  

Selvfølgelig forstår familien hans situasjonen.  Ingen grunn til bitterhet!  God bedring og god jul!  

• Liker 3
Skrevet

Tror jeg rett og slett hadde tatt julaften og et par dager til på hotell, for å få nok hvile når jeg var såpass syk som du er. Gitt at det ikke er barn i bildet. 

Anonymkode: 97b71...9d4

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor skal jeg måtte fortelle dette til en voksen mann? Aldri noen som har fortalt meg dette, likevel blir det gjort år etter år. Ihvertfall når jeg er syk, så synes jeg han burde bare fikse det.. spørre hva han skal handle osv, selvfølgelig hjelper jeg til med deg. Orker ikke være gjeterhund til en voksen mann 

ts 

Det er en mellomting mellom å si ifra en gang og å være gjeterhund for en voksen mann. Han har sikkert ikke tenkt på det, og trenger hjelp til å forstå at han må bidra. (Ja i en ideell verden burde han skjønt det selv, men du kan velge å la han tryne og bli forlegen foran familien hans eller du kan hjelpe han å forstå)

Anonymkode: d6c5c...749

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Høres ut som veldig dårlig kommunikasjon mellom dere…

si tydelig «takk for at du tenkte på at jeg ikke skulle være alene, samtidig så er det greit i år. Jeg har ikke ork til å reise bort, ei heller stelle istand til jul. Hvis du vil stelle i stand er det hyggelig om familien din kommer, om ikke så reiser du til de uten noe dårlig samvittighet for meg. Jeg har det bra her hjemme. Sånn ble det i år, vi får dessverre ikke bestemt når sykdom tar overhånd.»

Anonymkode: d0f3f...59f

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Du visste han ikke var mye til å rydde og lage mat når du ble sammen med han eller?

Anonymkode: 82c95...133

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du visste han ikke var mye til å rydde og lage mat når du ble sammen med han eller?

Anonymkode: 82c95...133

Det gjelder 90% av alle kvinnfolk det. Og det sier mer om menn en kvinnene deres

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...