Gå til innhold

Innsamling av penger til idretten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Laget til barnet mitt på 12 år, drev nylig med innsamling av penger til tur til sommeren, via loddsalg på Vipps. Jeg synes dette var en dårlig løsning, da vi er en av de som ikke har stor familie/omgangskrets, så jeg måtte kjøpe masse lodd selv for å oppnå minstesummen per barn skulle tjene inn.

Jeg ser andre lag, som går rundt å samler flasker, leverer ut brosjyrer, utfører småjobber eller står på lokalbutikken å selger kaker eller andre varer.

Hva gjør dere? Vi skal snart ha en ny innsamling, og jeg har lyst til å komme med forslag på andre måter å tjene penger på, enn lodd.. Loddsalget gikk kun på oss voksne og det var vårt ansvar å dele i SoMe, men jeg synes egentlig barna selv burde tjene pengene.

Anonymkode: cc570...605

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hater disse tvangskjøpene. Så spør alltid om hva barnets del gir i inntekt til klubben, og setter bare over dette beløpet.

Anonymkode: ffd26...21b

Skrevet

Sønnen har verdens beste idrettslag. En av de i styret jobber for et sikkerhetsselskap. Dugnader for oss er å være "trivselsvakter" på konserter m.m. I det siste har det vært Bruce Springsteen, Karpe og Ramstein. Man velger fritt når man vil stille opp. Jeg var vakt på Bruce Springsteen. Hyggelig kveld med god musikk. Litt mye ståing, men det lever jeg fint med. 

Best av alt, ikke noe pengepress for de som har dårlig råd. Klubben har også svært lav treningsavgift (mener det ligger litt over 2000 i året, så ) med det meste av treningsutstyr dekket.  

Skrevet

Jeg hater dette også. Er blitt en uting! Alle skal selge lodd, toalettpapir, kluter, sokker... you name it. 

Det går mye fortere å tjene inn peng ved å ha kakesalg i sentrum av byen eller bygda. Dette gjorde vi når vi var små. Det er mindre tidskrevende, og ikke minst artigere for barna. 

Bare det å tippse nærmeste familie om diverse salg orker jeg ikke. Nei det er ikke tvang, men når mamma skriver at "lille Martin" selger sokker for laget sitt, så føler både besteforeldre, tanter og onkler ett press. Ingen vil være den kjipe som ikke støtter lille Martin... 

Egebtlig er jeg for å droppe disse dugnadene helg. Om de dkal på en cup eller noe med overnatting, så betaler jeg heller 3-5000kr med en gang isteden for å drive med.den driten der...

Anonymkode: d0016...0e6

Skrevet

Jeg skulle ønske man kunne droppe de dyre tingene i idretten. 

Hvorfor MÅ man på cup i utlandet...? Kan man ikke bare senke forventningene og terskelen litt? 

Alt som går på "selge lodd/dopapir blabla" gjør at noen må punge ut for ting av egen lomme. 

Det er ikke nok små-jobber til at laget kan samle inn penger på den måten - det er ørtiførti idretter og lag og foreninger, og grenser for hvor mange gamle enke-fruer som er interessert i å ha dem vallende omkring for å gjøre "hagearbeid" i rosebedet. 

Jeg synes det er så dumt at det alltid skal lages så mye styr av alt! Kan man ikke bare ha noe som går ut på å få trene, være i fysisk aktivitet, ha det gøy, UTEN at det skal gjøres så himla mye ut av det? 

Anonymkode: d741c...13b

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Laget til barnet mitt på 12 år, drev nylig med innsamling av penger til tur til sommeren, via loddsalg på Vipps. Jeg synes dette var en dårlig løsning, da vi er en av de som ikke har stor familie/omgangskrets, så jeg måtte kjøpe masse lodd selv for å oppnå minstesummen per barn skulle tjene inn.

Jeg ser andre lag, som går rundt å samler flasker, leverer ut brosjyrer, utfører småjobber eller står på lokalbutikken å selger kaker eller andre varer.

Hva gjør dere? Vi skal snart ha en ny innsamling, og jeg har lyst til å komme med forslag på andre måter å tjene penger på, enn lodd.. Loddsalget gikk kun på oss voksne og det var vårt ansvar å dele i SoMe, men jeg synes egentlig barna selv burde tjene pengene.

Anonymkode: cc570...605

Den beste måten å påvirke dette på, det er selv å bli medlem i klubbstyret hvor du kan være med på å bestemme hvordan klubben skal skaffe penger.

• Liker 2
Skrevet

Fysisk loddsalg ved butikker. Samle inn premier i forkant (fra ulike butikker etc. ) , og la laget stå og selge en lørdag f.eks. 

Anonymkode: d92b8...1a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skulle ønske man kunne droppe de dyre tingene i idretten. 

Hvorfor MÅ man på cup i utlandet...? Kan man ikke bare senke forventningene og terskelen litt? 

Alt som går på "selge lodd/dopapir blabla" gjør at noen må punge ut for ting av egen lomme. 

Det er ikke nok små-jobber til at laget kan samle inn penger på den måten - det er ørtiførti idretter og lag og foreninger, og grenser for hvor mange gamle enke-fruer som er interessert i å ha dem vallende omkring for å gjøre "hagearbeid" i rosebedet. 

Jeg synes det er så dumt at det alltid skal lages så mye styr av alt! Kan man ikke bare ha noe som går ut på å få trene, være i fysisk aktivitet, ha det gøy, UTEN at det skal gjøres så himla mye ut av det? 

Det er utenlandsturene som skaper samhold og minner. Jeg husker fortsatt mine turer, de er ikke det samme som treningsleir med overnatting i eget klubbhus. 

Det ER ikke å gjøre mye ut av det å reise på cup langt inna en gang i året.  Vet man at ungene skal være med i idrett så start sparekonto fra de er små og sett inn til sånt.   

Aktivititet er ikke bare trening, det er miljøet og det man gjør rundt som skaper mljøet og livslange vennskap

Anonymkode: ff555...414

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke jeg om det er gjennomførbart, men jeg skriver hva jeg tenker og hva jeg kunne hatt bruk for.

Hjemmestrikkede ullsokker.

De jeg har er gamle og velbrukte og med et digert hull på hælen, og varmesokker i syntetisk stoff fra Jula kan ikke måle seg med hjemmestrikkede ullsokker. Jeg har verken evner eller tid til å strikke selv, ei heller kjenner jeg noen som kan strikke. Hadde noen kommet på døra og tilbudt meg hjemmestrikkede ullsokker, ville jeg ha kjøpt til både meg, mannen og ungene. 
Kanskje det finnes noen ivrige besteforeldre som kunne ha lyst til å strikke sokker med lagfargene? Jeg ville i hvert fall kastet penger etter dere. 😄

Anonymkode: 4fd7a...92a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er utenlandsturene som skaper samhold og minner. Jeg husker fortsatt mine turer, de er ikke det samme som treningsleir med overnatting i eget klubbhus. 

Det ER ikke å gjøre mye ut av det å reise på cup langt inna en gang i året.  Vet man at ungene skal være med i idrett så start sparekonto fra de er små og sett inn til sånt.   

Aktivititet er ikke bare trening, det er miljøet og det man gjør rundt som skaper mljøet og livslange vennskap

Nei. Man trenger ikke dra til utlandet for å skape samhold og minner.. Virkelig. Neida, det er ikke "det samme", som i at det er kjempestort for små barn å reise til Utlandet. Men samholdet og minnene får de like godt av cup i nabofylket. 

Det ER å lage mye utav det når man må ha stort opplegg med pengeinnsamling, som går ut over de som må punge ut fra egen lomme. Det er helt fullstendig unødvendig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei. Man trenger ikke dra til utlandet for å skape samhold og minner.. Virkelig. Neida, det er ikke "det samme", som i at det er kjempestort for små barn å reise til Utlandet. Men samholdet og minnene får de like godt av cup i nabofylket. 

Det ER å lage mye utav det når man må ha stort opplegg med pengeinnsamling, som går ut over de som må punge ut fra egen lomme. Det er helt fullstendig unødvendig. 

Så dropp å være med om det ikke er så viktig. 

Drittlei av alt må være ingenting for at de sim ikke er intetessert i noe for barn/ungdom skal styre (dvs sabotere ved å gi faen i å bidra med noe)

• Liker 1
Skrevet

Fotballen har avtale med en festival og et stort, årlig idrettsarrangement i området der vi tar vakter. Veldig fornøyd med det.

Jeg er sterkt imot å selge ting. De som står bak tjener rått, og det er relativt mye jobb for pengene. Siden "alle" skal selge ting i nabolaget, blir det også vanskeligere å få solgt. 

Anonymkode: 6c6c4...83f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...