Gå til innhold

Hva kan dette være, vondt nederst i høyre side av magen, ikke blindtarmbetennelse..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gallen kan gi ulike symptomer. Alt fra helt grusomme smerter hvor man ligger i fosterstilling og rugger til verk eller en følelse av at det er trangt under ribbeinet. Jeg kan og kjenne at det pumper dersom jeg har spist mye. Brystbrann og diaré forekommer. Det kan være ulike årsaker som stein som stenger, syre som kommer opp (jeg kan våkne med syre helt opp i munnen og da kjennes det ut som jeg skal dø), det kan være at gallesyren har en tykkere konsistens (som sne sa legen).

Anonymkode: 756e8...5e5

Skrevet
Bingo Bongo skrev (13 timer siden):

Hvorfor var legen sikker på at det ikke var blindtarmbetennelse? 

Berøring, hopping, kvalme... Alt er jo tegn på blindtarmbetennelse. 

Jeg hadde kontaktet legevakt igjen, for flere undersøkelser.

dette tenkte jeg og, akkurat de punktene legen på sykehuset sjekket når gutten her hadde blindtarmbetennelse...

Anonymkode: 48760...369

Skrevet
Bingo Bongo skrev (14 timer siden):

Hvorfor var legen sikker på at det ikke var blindtarmbetennelse? 

Berøring, hopping, kvalme... Alt er jo tegn på blindtarmbetennelse. 

Jeg hadde kontaktet legevakt igjen, for flere undersøkelser.

Og tegn på andre ting. Og ts har mangel på symptomer som kan indikere           blindtarmbetennelse. Så jeg vil påstå at en legen som har undersøkt datteren vet bedre enn deg.

Anonymkode: 59923...e78

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og tegn på andre ting. Og ts har mangel på symptomer som kan indikere           blindtarmbetennelse. Så jeg vil påstå at en legen som har undersøkt datteren vet bedre enn deg.

Anonymkode: 59923...e78

ikke den du siterte, men har hørt skremmende mange leger som har oversett blindtarmbetennelse. 2 eks.;  En som var året yngre enn meg på vgs. døde faktisk pga det, ble sendt hjem av legen med beskjed om hvile og få i seg drikke...(mange år siden, men dog) Mannen min gikk nesten ei uke, før han ble haste innlagt med sprukken blindtarm (gikk bra, men hadde kommet seg raskere hvis den ble tatt tidligere...)
Ikke for å skremme, men det er fakta, leger kan ta feil, så man bør ikke alltid vente i det uendelige hvis symptomer ikke gir seg...

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

ikke den du siterte, men har hørt skremmende mange leger som har oversett blindtarmbetennelse. 2 eks.;  En som var året yngre enn meg på vgs. døde faktisk pga det, ble sendt hjem av legen med beskjed om hvile og få i seg drikke...(mange år siden, men dog) Mannen min gikk nesten ei uke, før han ble haste innlagt med sprukken blindtarm (gikk bra, men hadde kommet seg raskere hvis den ble tatt tidligere...)
Ikke for å skremme, men det er fakta, leger kan ta feil, så man bør ikke alltid vente i det uendelige hvis symptomer ikke gir seg...

Samme her, vet om to personer som var hos lege og det ble oversett. Begge ble innlagt med sprukken blindtarm, det gikk heldigvis bra med begge to. 

Anonymkode: a9734...0eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Gallen ligger på høyre side.

Galleblæren ligger øverst i magen, under ribbeina.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som nyrestein, mtp utstråling mot lysken

Anonymkode: c3098...8b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Gallen kan gi ulike symptomer. Alt fra helt grusomme smerter hvor man ligger i fosterstilling og rugger til verk eller en følelse av at det er trangt under ribbeinet. Jeg kan og kjenne at det pumper dersom jeg har spist mye. Brystbrann og diaré forekommer. Det kan være ulike årsaker som stein som stenger, syre som kommer opp (jeg kan våkne med syre helt opp i munnen og da kjennes det ut som jeg skal dø), det kan være at gallesyren har en tykkere konsistens (som sne sa legen).

Men gallestein smerter holder seg som regel oppe øverst ved høyre side. Jeg har hatt både nyrestein og gallestein, og insisterte feilaktig selv på gallestein da det vitterlig var nyrestein. Da sa legen at gallestein smerter kommer ikke så langt nede

Anonymkode: c3098...8b1

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...