Gå til innhold

Hva kan dette være, vondt nederst i høyre side av magen, ikke blindtarmbetennelse..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datter på 18 år som har hatt vondt siden torsdag, ikke feber, ikke økning av smerter, men nok til at hun ikke orker noe, bare ligger, og småkvalm. Det er vondt ved berøring, litt mer ved hopping ol. Det er litt på siden av magen og ned mot lysken. Det hjelper ikke med paracet eller ibux.

Vi har vært på legevakten, på fredag, da lege ble sikker på at det ikke var blindtarmbetennelse, ble vi sendt hjem med beskjed om å komme tilbake om det ble verre. Det har ikke blitt verre, men heller ikke bedre. Hun spiser og drikker nesten ingenting, og det gjør at hun blir kvalm i tillegg. 

Noen som har noen ide om hva dette kan være? Har prøvd å google, både evt sykdom og anatomi, men blir ikke særlig klokere..

Anonymkode: 99bc1...697

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gallen ligger på høyre side.

Anonymkode: 756e8...5e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Forstoppelse?

Anonymkode: 03c6b...df7

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor var legen sikker på at det ikke var blindtarmbetennelse? 

Berøring, hopping, kvalme... Alt er jo tegn på blindtarmbetennelse. 

Jeg hadde kontaktet legevakt igjen, for flere undersøkelser.

Endret av Bingo Bongo
  • Liker 3
Skrevet
Topsi skrev (Akkurat nå):

Gravid?

Det hadde de vel funnet ut på legevakta......

Anonymkode: 05f0c...5b3

Skrevet

Må taes blodprøver og ultralyd for å ha en idé om hva det kan være. Det kan fortsatt være blindtarmsbetennelse, eller lymfadenitt eller en cyste på eggstokk eller graviditet utenfor livmor. Blant annet.

Anonymkode: 23ef3...a9c

Skrevet

Sjekke galle og galleblære. 

Anonymkode: 6639e...87f

Skrevet

Cyste, eggløsning, galletrøbbel (lengre oppe, men smerter er nå engang en diffus sak), blindtarm (selv om legen sa nei), strekk..

Er hun trykkøm? Slippøm? Kvalm? Oppkast? Feber? 

• Liker 2
Skrevet
Topsi skrev (2 minutter siden):

Gravid?

Nei, er ikke mulig, og de tok en urintest, så regner med det sjekker det også? Det gjorde de hvertfall med meg en gang jeg havnet på legevakten. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gallen ligger på høyre side.

Anonymkode: 756e8...5e5

Hva kan det evt bety?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forstoppelse?

Anonymkode: 03c6b...df7

Nei, hun går jevnlig på do..

Bingo Bongo skrev (1 minutt siden):

Hvorfor var legen sikker på at det ikke var blindtarmbetennelse? 

Jeg hadde kontaktet legevakt igjen, for flere undersøkelser.

Fordi hun ikke hadde vondt "nok", og de tok crp, regner med det hadde slått ut om hun hadde hatt det? Jeg vet ikke🙈

Skrevet
BobbySocks skrev (2 minutter siden):

Cyste, eggløsning, galletrøbbel (lengre oppe, men smerter er nå engang en diffus sak), blindtarm (selv om legen sa nei), strekk..

Er hun trykkøm? Slippøm? Kvalm? Oppkast? Feber? 

Jeg tror ikke hun er trykkøm, legen sjekket det da vi var der, og det er like vondt uansett. Hun er småkvalm til tider, men jeg tror det er litt fordi hun ikke spiser. Ikke oppkast eller feber.

Skrevet

Jeg ville dratt på legevakten igjen. Absolutt verdt å sjekke igjen, siden hun ikke har blitt bedre siden torsdag 

Anonymkode: e611c...457

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke hun er trykkøm, legen sjekket det da vi var der, og det er like vondt uansett. Hun er småkvalm til tider, men jeg tror det er litt fordi hun ikke spiser. Ikke oppkast eller feber.

Jeg ville ikke vært kjempebekymret siden det ikke har blitt verre, hun ikke har feber eller oppkast. Be om akutt time til fastlege i morgen. 

• Liker 4
Skrevet

Brokk eller kanskje cyste på eggstokken?

Anonymkode: fa080...e36

• Liker 3
Skrevet

Jeg var hos gynekolog og fastlege, jeg hadde tarminfeksjon, det kan og være cyste på egg stokk 

Anonymkode: 0ec62...1b7

Skrevet

Tipper cyste på eggstokken.

Anonymkode: 07a62...f69

• Liker 2
Skrevet

Cyste på eggstokken? Ville dratt til gyn

Anonymkode: a1b80...864

Skrevet

Nå er vi på vei til legevakten, så får vi se hva dem finner ut. Takker for svar og innspill!🙏

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er vi på vei til legevakten, så får vi se hva dem finner ut. Takker for svar og innspill!🙏

Hvorfor valgte du å dra til legevakten nå og ikke vente til fastlegen i morgen? Tenker siden du skriver at tilstanden er stabilt dårlig siden fredag. 

Anonymkode: ba658...d0e

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...