Gå til innhold

Blandebatteri med dusj på kjøkkenet, er det verdt det? Brukes det mye?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsket meg først en kjøkkenvask i fint (les: klassisk) utseende, men med dusj, enten separat fra kranen eller innebygd i kranen.

Men nå er jeg i en situasjon der jeg må velge mellom kjøkkenvask jeg liker utseende på, eller velge en vask med utseende jeg ikke liker men med dusj.

Noen som har en dusj på/ved blandebatteriet sitt som kan si litt om det er verdt det eller ikke? Bruker dere den mye, eller blir det en sånn greie som brukes masse de første ukene også slutter man å bruke den?

Og når jeg sier "med dusj" så mener jeg altså noe tilsvarende dette om noen skulle være usikre.

Anonymkode: 8036e...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en slik uttrekkbar kran på kjøkkenet der jeg bodde sist og det var himmelsk. Skal sies at jeg også hadde stor vask (på størrelse med langpanne), men tror jeg hadde verdsatt det uansett. 

Anonymkode: 49be7...a92

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først har hatt det, så kan du ikke bo uten😊 Vår ser ikke slik ut, men som en vanlig kran og så drar du bare fremste delen ut og trykker inn dusjknappen. Kjempepraktisk for å fylle vann i store panner (slipper å sette den ned i vasken), vaske stekebrett, panner osv, og ikke minst vaske selve vasken. Vask den med såpe og så dusjer du bare rundt inne i den. 

Anonymkode: 497b5...410

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her. Hm, da spørs det om jeg kanskje må ofre utseende for en slik en likevel da.

Noen flere inspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad I min. Jeg er også glad jeg har en stor kum med plass til store former osv. Jeg er nok mer opptatt av funksjon enn estetikk.

Anonymkode: a54ff...de3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sier du ingenting om hva du faktisk har idag og hva som er grunnen til at du bare kan kjøpe én ting, men vil tippe du har både vask og kjøkkenkran med blandebatteri idag? 

Er det en mulighet å beholde enten vask eller kjøkkenkran og bruke den frem til du får spart opp mer penger? 

Vask og kran er ikke skrudd fast i hverandre, så de kan byttes litt som man vil. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Når du først har hatt det, så kan du ikke bo uten😊 Vår ser ikke slik ut, men som en vanlig kran og så drar du bare fremste delen ut og trykker inn dusjknappen. Kjempepraktisk for å fylle vann i store panner (slipper å sette den ned i vasken), vaske stekebrett, panner osv, og ikke minst vaske selve vasken. Vask den med såpe og så dusjer du bare rundt inne i den. 

Jeg har en sånn kran som du beskriver og skal IKKE ha det igjen. Innimellom er det praktisk, ja, men den jævla slangen som skal inn igjen i hullet og ned i søppelskapet under er heslig, og det store "dusjhodet" er jo helt på trynet. Nei takk! Tar heller en vanlig vask, gjerne en som er litt høy... 

Anonymkode: c4b66...e1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en sånn kran som du beskriver og skal IKKE ha det igjen. Innimellom er det praktisk, ja, men den jævla slangen som skal inn igjen i hullet og ned i søppelskapet under er heslig, og det store "dusjhodet" er jo helt på trynet. Nei takk! Tar heller en vanlig vask, gjerne en som er litt høy... 

Anonymkode: c4b66...e1b

Tror ikke vi har samme kran gitt, her er det da ingen slange som skal ned i søppelskapet. Skjønner ikke hva du prater om i det hele tatt…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, newman01 said:

Nå sier du ingenting om hva du faktisk har idag og hva som er grunnen til at du bare kan kjøpe én ting, men vil tippe du har både vask og kjøkkenkran med blandebatteri idag? 

Er det en mulighet å beholde enten vask eller kjøkkenkran og bruke den frem til du får spart opp mer penger? 

Vask og kran er ikke skrudd fast i hverandre, så de kan byttes litt som man vil. 

Trådstarter her. Jeg bygger hus, så har da ingenting der fra før av. Det eneste som allerede er bestilt (dessverre) er selve vaskekummen, med ett hull til kranen (og dermed går jeg ut ifra at en separat liten dusj ved siden av kranen utgår).

Grunnen til at jeg må velge er fordi jeg ikke finner et blandebatteri/kran i det utseende jeg ønsker meg, som også har en sånn dusj. Så da må jeg liksom velge: krane jeg liker utseendet på uten dusj, eller krane jeg ikke liker utseende på med dusj.

Om jeg ikke finner noen smarte løsninger selv skal jeg spørre rørlegger om hva han tenker, om han har noen lure løsninger som jeg ikke vet finnes. Om han ikke har noen sånne løsninger må jeg bare ta et valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har denne med uttrekk og dusj: IMG_5423.thumb.jpeg.93308716f010bb34f9c56e70878e2764.jpeg

Vil du si den er verdt det? Bruker du den dusjen mye i hverdagen? Eller kunne du klart deg uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for uttrekkbar dusj i kjøkkenvasken. Som noen nevnte over, så kan man fylle på vann på ting som står på siden av vasken, for eks fylle en stekeplate med vann. Neste gang jeg skal ha ny vask ønsker jeg det på nytt, men om man ikke har det, så kan du sikkert fint klare deg uten og.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil du si den er verdt det? Bruker du den dusjen mye i hverdagen? Eller kunne du klart deg uten?

Den brukes hver dag, sikkert flere ganger for dag😊 Savner den når jeg bruker kjøkkenvasken på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Trådstarter her. Jeg bygger hus, så har da ingenting der fra før av. Det eneste som allerede er bestilt (dessverre) er selve vaskekummen, med ett hull til kranen (og dermed går jeg ut ifra at en separat liten dusj ved siden av kranen utgår).

Grunnen til at jeg må velge er fordi jeg ikke finner et blandebatteri/kran i det utseende jeg ønsker meg, som også har en sånn dusj. Så da må jeg liksom velge: krane jeg liker utseendet på uten dusj, eller krane jeg ikke liker utseende på med dusj.

Om jeg ikke finner noen smarte løsninger selv skal jeg spørre rørlegger om hva han tenker, om han har noen lure løsninger som jeg ikke vet finnes. Om han ikke har noen sånne løsninger må jeg bare ta et valg.

Men hva slags utseende er det du helst vil ha? Det finnes jo utallige ulike modeller av kjøkkenarmatur med uttrekk.

Anonymkode: bc50e...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt det i 12 år og da vi pusset opp var det et must å ha igjen! Fullstendig obligatorisk her i hus. 

Men selvfølgelig klarer man seg uten, du har jo klart deg uten til nå? 

Vi har en som ligner denne 

https://www.megaflis.no/kjokken/kjokkenarmatur/grohe-feel-kjokkenarmatur-c-tut-matt-sort?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA-P-rBhBEEiwAQEXhH09e05LAQTUrqSTo7xGBk5GGa5R_zzjEn_KprLw2CD7L1J_z-KgnIhoCktYQAvD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke med egen dusj, men en som du drar ut. Kan dreie den rundt og spyle rent i store panner og i vasken. Bruker den nesten daglig. Et must spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva slags utseende er det du helst vil ha? Det finnes jo utallige ulike modeller av kjøkkenarmatur med uttrekk.

Anonymkode: bc50e...f98

Det er noe ala dette jeg ønsker meg. Veldig gammeldags i utseende. Finner ikke noe i sånn stil med dusj. Det eneste jeg har funnet er en med dusj ved siden av kranen, men siden vasken allerede er bestilt (som sagt) og den bare har ett hull til krane og ikke noe dusj, ser jeg for meg at det blir problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...