Gå til innhold

Munnsår!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelper den prolip lepomaden som skal brukes forebyggende eller hva hjelper for dere som har tilbakevendene munnsår?

Anonymkode: 6d671...183

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke effekt av kremer og liknende, men synes munnsårplaster hjelper veldig for å gjøre det mer behagelig. Forhindrer at det blir skorpe som sprekker og blør osv. Enkelte har effekt av kremene.

Anonymkode: fc208...5c4

Skrevet

Jeg har ikke effekt av noe man får kjøpt av kremer eller slik. Jeg bruker en ren kanyle og stikker hull på blemmen. Da tørker den ut raskere. Lar den være så langt det lar seg gjøre så forsvinner det som regel ganske fort. Har slitt med munnsår i snart 20 år og i starten kom de ofte så lærte fort hva som fungerte for meg 

Anonymkode: 3e03a...d02

Skrevet

Kopierer svaret mitt fra en annen tråd om temaet:

Om du er veldig plaget, be om å få resept på Valtrex. Og vær ekstreeemt nøye med hygiene. Smører du noe direkte på leppene med munnsår (salve, lipgloss, leppestift), da skal det kastes etter at munnsårperioden er over. Bruker man f.eks. La Roche-Posay Cicaplast lip balm (som får sårene til å gro på 2/3 av tiden), vasker man hendene godt først og tar på med en Q-tips. Jeg vasker hendene etter også. Tar man på munnsåret eller rundt munnen, eller på noe som har vært i nærheten av munnen, så vasker man hendene. Jeg snakker av erfaring, dette er IKKE noe du ønsker å få på øyet. Så hygiene, hygiene, hygiene. Og for guds skyld, ikke kyss noen. Ikke med munnsårplaster heller. Leppene dine skal aldri være i nærheten av noen fra det sekundet du kjenner at munnsåret er i anmarsj, og frem du ikke kan se antydning til det lenger. 100 % borte, ikke 99 %. 

Anonymkode: 66d9a...f9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...