AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #1 Skrevet 17. desember 2023 Går på Høgskolen i Østfold og skal ha eksamen i anatomi i morgen (vernepleie). Er det sånn at man ikke får konteeksamen hvis det feks er sånn at jeg er den eneste som stryker? Har lest på hiof men blir ikke klok.. Står både at man har rett på 3 eksamener i hvert emne, men samtidig at de bare blir satt opp dersom 3 eller flere stryker… Noen som vet? Anonymkode: d873d...ea5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #2 Skrevet 17. desember 2023 Kan måtte vente til neste ordinære eksamen.. les på og lykke til! Anonymkode: e3b6b...209 1
Millinea Skrevet 17. desember 2023 #3 Skrevet 17. desember 2023 Alltid mange som stryker på den, så sjansen for under 3 stk er liten. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 Millinea skrev (29 minutter siden): Alltid mange som stryker på den, så sjansen for under 3 stk er liten. Lykke til! Håper du har rett.. Står jo at man har rett på 3 forsøk men bare dersom det er nok som stryker. Så i praksis kan man jo egentlig risikere å måtte ta hele året på nytt dersom man er eneste som stryker Nei uff, det blir nervepirrende å vente hele jula Anonymkode: d873d...ea5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Går på Høgskolen i Østfold og skal ha eksamen i anatomi i morgen (vernepleie). Er det sånn at man ikke får konteeksamen hvis det feks er sånn at jeg er den eneste som stryker? Har lest på hiof men blir ikke klok.. Står både at man har rett på 3 eksamener i hvert emne, men samtidig at de bare blir satt opp dersom 3 eller flere stryker… Noen som vet? Anonymkode: d873d...ea5 Helt latterlig praksis, men hva annet kan man forvente av en lokal høyskole. Man bør ha rett til kontring selv med bare 1 stryk. Sånn er det ved universitetet. Ved universitetet setter de gjerne sammen flere ulike fag i samme klasserom, også deler de det i enten 3 eller 4 rader. Den ene raden er det og det faget, den andre raden er det og det faget, osv, osv. Du kan ha opptil 4 forskjellige fag i et standard størrelse klasserom som tar skriftlig kontring eksamen. Det koster mindre med tanke på eksamensvakter og ikke minst mer effektivt sånn sett. Men en høyskole greier vel ikke å tenke så langt. Anonymkode: b93f9...865 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Helt latterlig praksis, men hva annet kan man forvente av en lokal høyskole. Man bør ha rett til kontring selv med bare 1 stryk. Sånn er det ved universitetet. Ved universitetet setter de gjerne sammen flere ulike fag i samme klasserom, også deler de det i enten 3 eller 4 rader. Den ene raden er det og det faget, den andre raden er det og det faget, osv, osv. Du kan ha opptil 4 forskjellige fag i et standard størrelse klasserom som tar skriftlig kontring eksamen. Det koster mindre med tanke på eksamensvakter og ikke minst mer effektivt sånn sett. Men en høyskole greier vel ikke å tenke så langt. Anonymkode: b93f9...865 Det handler nok om at det er veldig ressurskrevende å lage eksamen for én student. Det tar like lang tid å lage eksamen, uansett om 150 stk skal ha eksamen eller én student. Eksamensvakter er ikke en faktor her, som du sier er jo flere ulike emner på samme rom. Anonymkode: 69987...8ff 3
sommerfugl154 Skrevet 17. desember 2023 #7 Skrevet 17. desember 2023 Jeg har alltid kunnet konte, men det hendte at konteeksamen ikke var før neste ordinære eksamen, altså et halvt eller et helt år frem Men alt ordner seg vil jeg tro! Det er jo i fakultetets interesse at studentene fullfører 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #8 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Helt latterlig praksis, men hva annet kan man forvente av en lokal høyskole. Man bør ha rett til kontring selv med bare 1 stryk. Sånn er det ved universitetet. Ved universitetet setter de gjerne sammen flere ulike fag i samme klasserom, også deler de det i enten 3 eller 4 rader. Den ene raden er det og det faget, den andre raden er det og det faget, osv, osv. Du kan ha opptil 4 forskjellige fag i et standard størrelse klasserom som tar skriftlig kontring eksamen. Det koster mindre med tanke på eksamensvakter og ikke minst mer effektivt sånn sett. Men en høyskole greier vel ikke å tenke så langt. Anonymkode: b93f9...865 Åpenbart at du ikke forstår hva dette handler om, det har ingenting å gjøre med plassering i klasserom og kostander til eksamensvakt. TS det er nok som en annen over skriver, det er ressurskrevende å lage eksamen, kvalitetsgodkjenne den, skaffe intern og ekstern sensor for 1 student. Iflg SO er dere 90 studenter på kullet, så da er det godt mulig at 3 eller flere stryker dersom noen først gjør det. Men målet må da være å stå? Anonymkode: 310b7...38a 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #9 Skrevet 18. desember 2023 Hvis du er syk på eksamen (med legeattest) har du rett på ny eksamen. Men mulig du selv må melde i fra om at du ønsker ny eksamen. Ta kontakt med studieadministrasjonen. Anonymkode: d53b7...50a
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #10 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Går på Høgskolen i Østfold og skal ha eksamen i anatomi i morgen (vernepleie). Er det sånn at man ikke får konteeksamen hvis det feks er sånn at jeg er den eneste som stryker? Har lest på hiof men blir ikke klok.. Står både at man har rett på 3 eksamener i hvert emne, men samtidig at de bare blir satt opp dersom 3 eller flere stryker… Noen som vet? Anonymkode: d873d...ea5 Det er jo vanlig å melde seg opp til eksamen en stund i forveien. Noe jeg regner med at du også har gjort? Så da har nok skolen visst en god stund hvor mange påmeldte det er. Hvis det hadde vært under 3 hadde du fått beskjed. Men som noen nevner, anatomi eksamen er skyhøyt strykprosent, så sjansen for at det bare er du som tar den er svæææært liten. Masse lykke til Anonymkode: 69f4f...27b
Anonym111122 Skrevet 30. desember 2023 #11 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 17.12.2023 den 18.45): Går på Høgskolen i Østfold og skal ha eksamen i anatomi i morgen (vernepleie). Er det sånn at man ikke får konteeksamen hvis det feks er sånn at jeg er den eneste som stryker? Har lest på hiof men blir ikke klok.. Står både at man har rett på 3 eksamener i hvert emne, men samtidig at de bare blir satt opp dersom 3 eller flere stryker… Noen som vet? Anonymkode: d873d...ea5 Jeg går også på høgskolen i Østfold og var syk under anatomi eksamen. Hvis du tror det ikke gikk så bra så er vi 2. skal melde meg på utsatt eksamen.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #12 Skrevet 30. desember 2023 Hvordan gikk det, ts? Har du fått resultatet? Anonymkode: ac6b8...333
Anonym111122 Skrevet 30. desember 2023 #13 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan gikk det, ts? Har du fått resultatet? Anonymkode: ac6b8...333 Nei. Var syk så er ikke bestått. Har meldt meg på utsatt eksamen som er i februar. Hva med deg?
Anonym111122 Skrevet 30. desember 2023 #14 Skrevet 30. desember 2023 Hadde samme eksamen men ble syk underveis. Da er vi 2 hvertfall. Vi får håpe 1 til stryker så får vi tatt utsatt eksamen.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #15 Skrevet 1. januar 2024 Anonym111122 skrev (På 31.12.2023 den 0.21): Hadde samme eksamen men ble syk underveis. Da er vi 2 hvertfall. Vi får håpe 1 til stryker så får vi tatt utsatt eksamen. Du er ikke to personer vel? Noen snakket om ts, er du ts? Bytter du om på å være anonymbruker til å ha anonym111122 bruker? 🙃 Anonymkode: 3b483...0de
Anonym111122 Skrevet 1. januar 2024 #16 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er ikke to personer vel? Noen snakket om ts, er du ts? Bytter du om på å være anonymbruker til å ha anonym111122 bruker? 🙃 Anonymkode: 3b483...0de Hva er ts?
Anonym111122 Skrevet 1. januar 2024 #17 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du er ikke to personer vel? Noen snakket om ts, er du ts? Bytter du om på å være anonymbruker til å ha anonym111122 bruker? 🙃 Anonymkode: 3b483...0de Hva er TS? Jeg er 1 person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå