Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer som kommer fra et land hvor det tas som en selvfølge at guttebarn blir omskjært. Hun er ikke religiøs, men vil gjøre dette pga kultur og "helsefordelene". 

Vi har begge ønsket barn en stund men kjenner at jeg er veldig nervøs for at jeg da blir gravid med en gutt. Jeg selv er ikke så interessert i å la legen skjære i ungen men har liksom ikke gode argumentasjoner mot det. Hva kan jeg si?? 

Anonymkode: ef2bd...557

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Nei!"

Du trenger ikke argumentere noe mer. Hans grunner er ikke viktigere enn dine. En sønn kan heller eventuelt velge å gjøre det selv når han blir 16 og medisinsk myndig.

Anonymkode: c23a2...08d

• Liker 24
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Nei!"

Du trenger ikke argumentere noe mer. Hans grunner er ikke viktigere enn dine. En sønn kan heller eventuelt velge å gjøre det selv når han blir 16 og medisinsk myndig.

Anonymkode: c23a2...08d

Hans? 

Anonymkode: 43632...ede

• Liker 8
Skrevet

Du sier nei. Evt finner noen andre å få barn med om det er et must å få barn. 

Anonymkode: 88679...99e

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Vel, det er hans kropp, så han bør få bestemme det selv. Når det er sagt, så er det mye trøbbel med denne forhuden

Endret av Topsi
  • Liker 2
Skrevet

Du må jo stå opp for deg og babyen. Du sier N E I!!!! Høyt, klart og tydelig.

Omskjæring skulle vært mat for barnevernet og de skulle ha fjernet barn fra foreldrene, som holder på med dette bestialske "ritualet".

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet

Det er nok av informasjon på nett om hvor skadelig dette er. Alt fra død som følge av infeksjon og blødninger, til forandringer i hjernen, til problemer med ereksjonen. Man fjerner også utrolig mange nervetråder, husk at i vesten var omskjæring sett på som en kur for onani.

Personlig ville jeg sett på dette som en IQ-test hun har feilet, og funnet meg en partner som er smart nok til å innse at man bruker såpe for å bli ren, ikke skalpeller.

• Liker 16
  • Nyttig 10
Skrevet

Så merkelig at omskjæring ikke er forbudt i Norge. 
Tenk deg om, om du vil ha barn med en mann som planlegger legemsbeskadigelse av deres kommende baby

Anonymkode: d0de1...e6e

• Liker 10
  • Nyttig 10
Skrevet
3 minutter siden, Topsi said:

Vel, det er hans kropp, så han bør få bestemme det selv. Når det er sagt, så er det mye trøbbel med denne forhuden, hilsen sykepleier på sykehjem

Det er høyere andel menn med komplikasjoner pga omskjæring enn omvendt. Forøvrig skal man ikke underskrive med arbeidstittel.

• Liker 19
  • Nyttig 7
Skrevet

Do stupid things, win stupid prizes.

Anonymkode: 94d67...7ae

• Liker 1
Skrevet
PinkishLampshade skrev (Akkurat nå):

Det er høyere andel menn med komplikasjoner pga omskjæring enn omvendt. Forøvrig skal man ikke underskrive med arbeidstittel.

Endret

Skrevet

Har han andre syn på ting? Om det blir jente ? Har han meninger om hva en kvinne skal få lov til å ikke ? Hva mener han om homofile etc? 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Nei, nei, nei og atter nei. Trenger ikke å oppgi noen grunn, men du kan jo evt si at det blir sett ned på i Norge, og at de fleste leger og annet helsepersonell ikke utfører omskjæring med mindre det er medisinsk nødvendig. 

Anonymkode: d4210...a04

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Du sier at selvbestemmelse er viktig i norsk kultur, og at en evt sønn kan velge om han vil omskjæres når han blir myndig. 

Det er snakk om et inngrep som ikke kan gjøres om. Ikke la far påtvinge sønn et religiøst rituale han kanskje ikke ønsker noen del i. 

Anonymkode: 4c22d...719

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Har han andre syn på ting? Om det blir jente ? Har han meninger om hva en kvinne skal få lov til å ikke ? Hva mener han om homofile etc? 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har en samboer som kommer fra et land hvor det tas som en selvfølge at guttebarn blir omskjært. Hun er ikke religiøs, men vil gjøre dette pga kultur og "helsefordelene". 

Vi har begge ønsket barn en stund men kjenner at jeg er veldig nervøs for at jeg da blir gravid med en gutt. Jeg selv er ikke så interessert i å la legen skjære i ungen men har liksom ikke gode argumentasjoner mot det. Hva kan jeg si?? 

Vet ikke om det er skrivefeil i HI eller om ts er lesbisk. 

Anonymkode: 2696a...632

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aha så ikke det... ikke så ofte det er jenter fra andre land som sier gutter skal omskjære:/

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hun vil mishandle barnet sitt? Det finnes masse dokumentasjon på at omskjæring av menn har negative konsekvenser. Den eneste legitime grunnen til omskjæring er medisinsk, ferdig snakka.

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi er to kvinner

• Hjerte 1
Skrevet

Helsefordeler ved omskjæring, faktisk. 

Anonymkode: 3414d...f5b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men lesbiske kvinner kan da ikke bli gravid MED HVERANDRE. Kvinner befrukter ikke andre kvinner.

Anonymkode: cf6dd...d60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...