Gå til innhold

Normalt med hyppig hodepine i småbarnsfasen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for tre mnd siden og har også ett barn på to år. Har hyppig hodepine. Ikke hver dag, men kanskje 3-4 dager i uken. Sover jo selvsagt ikke spesielt bra, bærer mye, ammer mye, er full rulle 24/7. Ender opp med å ta smertestillende de mer enn jeg er helt komfortabel med. Kanskje 8 til 12 tabletter i uken. Altså, ikke til vanlig, men siden lille ble født. Tenker dere at det høres normalt ut med så mye hodepine akkurat i denne fasen eller bør jeg kontakte lege for dette? Har vert litt plaget med hodepine før jeg fikk barn også, men ikke mer enn det jeg selv mener er normalt. 

Anonymkode: 4e1a4...de6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å drikke mer vann, sikre salt/elektrolytter, gjøre tøyeøvelser for skuldre etc hjelper ikke? 

Anonymkode: f53dd...599

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å drikke mer vann, sikre salt/elektrolytter, gjøre tøyeøvelser for skuldre etc hjelper ikke? 

Anonymkode: f53dd...599

Jo, meget mulig. Er ikke flink til å få i meg nok veske, så må skjerpe meg der. Tøying hjelper litt.  

Skrevet

Jeg har også barn på 3mnd og 2 år - hadde hodepine første 6 ukene. Nå har vi funnet rytmen litt bedre, jeg er NØYE med drikke+mat og passer på hvordan jeg bruker kroppen, og jeg føler meg mye bedre. Jeg var rett og slett dehydrert + overbelastet. 

Gjør far så mye han kan? Har du alltid vannflaske på deg? Spiser du ofte nok? Slapper du av i skuldrene når du ammer? Har du sjal/sele til bæring? Sitter bhen godt nok rundt brystet? 

Håper det går seg til! Det skader ikke å gå til legen, du kjenner kroppen og grensene dine best.

Anonymkode: 45795...f71

Skrevet

Har du sjekket jern etter fødsel? 

Anonymkode: 9e849...b97

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du sjekket jern etter fødsel? 

Nei. Hadde jernmangel under graviditeten og måtte ta tilskudd. Sluttet med dette etter fødsel, så burde sikkert sjekket. Mistet en del blod under fødsel også dersom det har noe å si 🤷‍♀️

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei. Hadde jernmangel under graviditeten og måtte ta tilskudd. Sluttet med dette etter fødsel, så burde sikkert sjekket. Mistet en del blod under fødsel også dersom det har noe å si 🤷‍♀️

Ja, det har noe å si. Jeg mistet mye blod etter fødsel, og fikk blodoverføring (for det var så ille), men jeg måtte også gå på jerntabletter i 2-3 måneder. Tok de ikke blodprøver etter fødsel? Og på 6 ukers kontroll? 

Skrevet

Jeg tenker at noen av oss er kanskje mer disponerte for å få hodepine enn andre. Livet med en baby er jo litt den perfekte stormen for hodepine. Lite/oppstykket søvn, mye høy lyd (hvis man har en som skriker mye), belastning og spenninger i nakke/skuldre/rygg, stress med å strekke til på alle områder(f.eks for det eldre barnet), ofte ikke mulighet til å hvile når man trenger det, osv.

Tenker at det skader ikke å snakke med legen. Kanskje det finnes noe å gjøre? Evt. bare det å drøfte hvor mye smertestillende som er ok å ta på en periode. 

Anonymkode: bb15d...36e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...