AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #1 Skrevet 17. desember 2023 Jeg har kjøpt gavekort i flere forskjellige butikker og kjøpesentre i årenes løp og har aldri opplevd å måtte betale noe ekstra for selve gavekortet og kortet det kommer i, det har vært en del av totalpakka. I går var jeg i en blomsterbutikk og kjøpte et Interflora gavekort. Gavekortet skulle være på 500 kr og da jeg skulle ble jeg overrasket over at det stod 540 kr på displayet på bankterminalen. Spurte den ansatte hva de ekstra 40 kronene var for og fikk til svar at det var 15 kr for selve gavekortet (plastkort i kredittkortstørrelse) og 25 kr for kortet med konvolutt.. Er nok et par år siden jeg kjøpte et gavekort sist, så derfor lurer jeg på om dette er den nye normen? At man i tillegg til summen på gavekortet må betale for gavekort og kortet det skal ligge inni? Anonymkode: 65eb5...c8c
Traktor Skrevet 17. desember 2023 #2 Skrevet 17. desember 2023 Ser ingen grunn til å kjøpe gavekort uansett. Blir alt for ofte liggende ubrukt, eller brukt på noen man egentlig ikke trenger. 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #3 Skrevet 17. desember 2023 Det blir for dumt. Jeg hadde heller gitt en konvolutt med kontanter da Anonymkode: fa901...2cb 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 Kjøpte kinogavekort og det kostet 20,- ekstra per gavekort😳 Anonymkode: 1618b...ab4
ThereGoesBob Skrevet 17. desember 2023 #5 Skrevet 17. desember 2023 Butikkene skal jo tjene penger på kundene vet du. Er vel ingenting som er mer normalt enn det vel? Om ikke gavekortet blir brukt ender det hele opp som en gave til butikken. 1
enkefru Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 Ja, det er vanlig. Slike plastkort koster tross alt kr å produsere. Kan ikke huske sist jeg ikke betalte for selve kortet.. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Skrevet 17. desember 2023 Kontanter er gull! Tror de fleste har glemt at staten oppfordrer oss på det sterkeste å ha det liggende, i tilfelle strømbrudd, cyberangrep, eller andre kriser. Greit å ha liggende, og greit å kunne bruke på det man selv ønsker, uten å kaste bort penger på griske butikkjeder. Anonymkode: 5578f...a85 1 1
Eneri Skrevet 17. desember 2023 #8 Skrevet 17. desember 2023 Hvis jeg kjøper gavekort fra kjøpesenterets maskin (type Ditt Gavekort), koster det litt ekstra utover selve gavekortwts verdi. Tror sist det var 10 kr ekstra. Kjøpte gavekort på nett fredag som jeg mottok pr mail: kr 20 i gebyr. Kjøpte idag gavekort på Ringo over disk; kostet ingenting utover gavekortets verdi. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #9 Skrevet 17. desember 2023 Traktor skrev (10 minutter siden): Ser ingen grunn til å kjøpe gavekort uansett. Blir alt for ofte liggende ubrukt, eller brukt på noen man egentlig ikke trenger. Det hadde ikke mye med denne saken og gjøre. Jeg har aldri latt et gavekort bli liggende ubrukt. Da har du vel mer enn du trenger. Svar til ts, lenge siden jeg har kjøpt gavekort men tidligere betalte jeg ikke noe ekstra. Anonymkode: 8c941...afb 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #10 Skrevet 17. desember 2023 Fjugur skrev (2 timer siden): Ja, det er vanlig. Slike plastkort koster tross alt kr å produsere. Kan ikke huske sist jeg ikke betalte for selve kortet.. Jeg tipper gavekortet koster minimalt å produsere sammenlignet med hva butikkene tjener på de som blir liggende ubrukt… Anonymkode: 85f86...ccc 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #11 Skrevet 17. desember 2023 Fjugur skrev (5 timer siden): Ja, det er vanlig. Slike plastkort koster tross alt kr å produsere. Kan ikke huske sist jeg ikke betalte for selve kortet.. Dette. Anonymkode: 2d8e2...b93 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #12 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tipper gavekortet koster minimalt å produsere sammenlignet med hva butikkene tjener på de som blir liggende ubrukt… Anonymkode: 85f86...ccc Ja, enig. Fremstår grådig å ta betalt for slike kort. De går grovt i pluss på gavekort. Anonymkode: 35bef...0c4 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #13 Skrevet 17. desember 2023 Blir vanligere og vanligere. Og er en av grunnene til at Forbrukerrådet fraråder i å gi gavekort i julegave, og oppfordrer til å gi penger i stedet. Tanken er god, men det koster mer, både i ved innkjøp og bruk, og veldig ofte blir de heller ikke brukt før fristen utløper. https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/ikke-kjop-gavekort-til-jul/ Anonymkode: b484a...f12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå