Gå til innhold

Hjelp, jeg har falt for en mann som er mye eldre enn meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man faller ikke for noen tilfeldig. Det skjer ganske bevisst gjennom ord og handlinger. Er han intr i deg da?

Anonymkode: d9c92...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man faller ikke for noen tilfeldig. Det skjer ganske bevisst gjennom ord og handlinger. Er han intr i deg da?

Anonymkode: d9c92...db6

Selvfølgelig kan det også skje tilfeldig at man faller for noen. Skjer vel stadig vekk det. Folk faller jo for hverandre på jobb for eksempel, og da er det jo ikke noe man planlegger akkurat. Noen som er gift kan plutselig, og uønsket og uplanlagt, falle for noen andre og det ender med skilsmisse.

Hvem man faller for kan ikke planlegges eller skje bevisst, men man kan selvsagt styre hva man gjør med det.

Anonymkode: 0e945...acb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Selvfølgelig kan det også skje tilfeldig at man faller for noen. Skjer vel stadig vekk det. Folk faller jo for hverandre på jobb for eksempel, og da er det jo ikke noe man planlegger akkurat. Noen som er gift kan plutselig, og uønsket og uplanlagt, falle for noen andre og det ender med skilsmisse.

Hvem man faller for kan ikke planlegges eller skje bevisst, men man kan selvsagt styre hva man gjør med det.

:laugh: sorry altså, den type naivitet kommer man ikke unna med, verken når man er 47 eller 60. Det høres mer ut som noe en på 14 tenker om kjærlighet.

Anonymkode: 15864...7d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

:laugh: sorry altså, den type naivitet kommer man ikke unna med, verken når man er 47 eller 60. Det høres mer ut som noe en på 14 tenker om kjærlighet.

Ærlig talt, høres ikke du som har erfaring med hverken forelskelse eller forhold. :) Er vel du som virker som en på 14 her.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ærlig talt, høres ikke du som har erfaring med hverken forelskelse eller forhold. :) Er vel du som virker som en på 14 her.

Jaha, her får man svar som forventet, antar jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there..... Og aldri igjen. Han digget å få ei yngre dame, det var status og digg for han. Men for meg ble det problematisk etterhvert. Utrolig mange ting aldersforskjellen plutselig spilte en rolle i. Alt fra vennskap rundt oss til sprekhet til interessen for ting. Han var mye slappere enn meg og ville helst være hjemme mens jeg ville treffe venner, ikke bare hans i 60 årene men også mine i 40 årene. Til og med humor ble kræsj noen ganger fordi vi er vokst opp med forskjellige kulturer osv. Jeg ville tenkt meg godt om. 

Anonymkode: b17c9...e4f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han er jo gammel, snart 60 og jeg er bare i 40 årene. Det er jo stor forskjell ikke bare i alder men også livserfaring. 

Anonymkode: 9fbbe...f93

Hvis han er 60 og 13 år eldre.. så er du snart 50.

Hva gjør du....? Hvis du ikke vil ha ham, så avslutter du.

Anonymkode: b1cba...56d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som savner en farsfigur og faller for en mye eldre person. 

Trøsten er at han blir gammel og dement 13 år før deg, godt å ha en sprek ektefelle til å bære ut pissepotta da..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør det du vil.

Tretten år er ingen krise. Jeg har samme aldersforskjell til kjæresten min, og det er mye som er utfordrende i forholdet - men det er ikke aldersrelatert enn så lenge. Det er selvsagt sannsynlig at det kan bli det med tiden, men jeg gidder ikke droppe noe jeg ønsker i tjue år for å unngå utfordringer deretter. 

Anonymkode: f998e...0a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nærmer deg altså 50 og roper om hjelp fordi du har møtt en mann på nærmere 60? 

Du forstår sikkert at dere på alle måter er voksne og likesinnede og jevnaldrende?

Og du forstår at det er en risiko for at han kan dø noen år før deg, men at du ikke har noen garanti for ikke å dø før han heller? 

Jeg forstår ikke hva du trenger hjelp med egentlig.

Anonymkode: dc1b4...1bd

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt an på hva slags 60-åring dette er vel??? Kan jo være sprekere enn en 50-åring….både til kropps og i sinn. 

Anonymkode: 8b337...0fd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er i litt samme situasjon. Er nylig blitt 40 og har falt for en på 56. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, det kjennes ikke ut som det er mye framtid der. Han har kanskje 10 år igjen av arbeidslivet, jeg har nærmere 30 😕

Anonymkode: 192e1...97b

Høres bare trist ut for deg, men kjekt for ham med gratis hjemmesykepleier om 15-20 år da.

Anonymkode: 103af...20f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange som er i forhold der aldersforskjellen er langt større, og som blir værende sammen den tiden de får, fordi de elsker hverandre. 

Jeg tror at om man kjenner på kjærligheten til et annet menneske, og vet at man hører sammen, så er aldersforskjellen noe man godtar og forholder seg til som en realitet. 

Om man vurderer det til at det ikke vil fungere og om man bryr seg mye om andres fordommer, så er det kanskje et tegn på at det ikke er meningen å skulle vare. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Fylke?

Anonymkode: 49a2d...0fb

Hva I alle dager har det med saken å gjøre? Dette er typisk kg. Det sitter folk rundt forbi og tenker at "aha, dette må være han jeg lå med i går" eller "tror nok jeg vet hvem dette er blant alle de millionene som bor i Norge".... 😅 

Anonymkode: b17c9...e4f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent samme aldersforskjell som meg og min kone. Aldri vært noe problem. Jeg er minst like sprek som henne og det seksuelle fungerer uten problemer. Ingen vet når man skal dø så ta ikke sorgene på forskudd. Kjente et par der han var 8 år yngre enn henne, men døde 14 år før henne.

Om dere begge vi ha hverandre så skjønner jeg ikke problemet.

Anonymkode: 04f51...44d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Omtrent samme aldersforskjell som meg og min kone. Aldri vært noe problem. Jeg er minst like sprek som henne og det seksuelle fungerer uten problemer. Ingen vet når man skal dø så ta ikke sorgene på forskudd. Kjente et par der han var 8 år yngre enn henne, men døde 14 år før henne.

Om dere begge vi ha hverandre så skjønner jeg ikke problemet.

Anonymkode: 04f51...44d

Det der er jo bare tull. Menn dør statistisk ca tre år før kvinner, noe som tilsier et enkeliv på ca 14 år. Før det kan du legge inn noen år med hjemmebunden kjedsomhet fordi han er skrøpelig. Frister ikke.

Anonymkode: fcf79...e63

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er 9 år eldre enn meg. Jeg er 41 og han er 50. Aldri vært et problem hos oss i hvert fall. Vært sammen i 15 år og har tre barn sammen. 

Anonymkode: fba18...4bd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det der er jo bare tull. Menn dør statistisk ca tre år før kvinner, noe som tilsier et enkeliv på ca 14 år. Før det kan du legge inn noen år med hjemmebunden kjedsomhet fordi han er skrøpelig. Frister ikke.

Anonymkode: fcf79...e63

Man vet aldri hva som

skjer i livet. 1/4 får kreft. Kan lett være din jevnaldrende mann 

Anonymkode: fba18...4bd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 44 og mannen 58. Vi har vært sammen i 20 år. Jeg angrer absolutt ikke, men tror jeg ville tenkt meg godt om nå, om jeg var deg. 

Jeg merker at mannen min nå er en eldre kar. Ikke seksuelt, for der er han fortsatt  "hissig på grøten" 🤭 Men det merkes sosialt, energimessig osv. Jeg er entusiastisk og vil mye forskjellig. Han vil helst putle rundt i sin egen boble og ellers slappe av hjemme. Det bare merkes at han er nærmere mine foreldre enn meg, og det betyr at jeg også eldes litt raskere enn jeg kanskje ville, om jeg var sammen med én på min egen alder. For man må jo inngå noen kompromisser for kjærlighetens skyld, og det fører til at jeg nok er litt mindre "på farta" enn andre på min alder. 

Anonymkode: 71408...3e9

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...