AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #1 Del Skrevet 17. desember 2023 Er det innafor å bare ringe på å gå på besøk? Er en nabo jeg ønsker å ha som venn. Anonymkode: 8eac4...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 17. desember 2023 #2 Del Skrevet 17. desember 2023 Absolutt🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #3 Del Skrevet 17. desember 2023 Er det denne naboen som også var kollega, fra en annen tråd? For da bør du nok ta det litt forsiktig - ikke alle ønsker å blande jobb og privatliv. Anonymkode: 2667b...a6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Del Skrevet 17. desember 2023 Og uansett, så er det helt feil å gå inn i det med tanken om at du ønsker vedkommende som venn. Slikt er en to om, og du aner ikke om det vil skje eller ikke. Stikk heller innom, eller inviter vedkommende hjem til deg, med intensjon om at det er hyggelig å slå av en prat og bli litt kjent med naboene sine. Er det gjensidig kontakt så utvikler det seg naturlig etterhvert, eller så blir en på god fot med en nabo. Ikke legg et sånt press på hverken deg selv eller naboen om at du ønsker at dere skal bli venner. Bare vis oppriktig interesse for mennesker du liker, og sett pris på relasjonen uansett hvilken form den tar Anonymkode: 2667b...a6b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og uansett, så er det helt feil å gå inn i det med tanken om at du ønsker vedkommende som venn. Slikt er en to om, og du aner ikke om det vil skje eller ikke. Stikk heller innom, eller inviter vedkommende hjem til deg, med intensjon om at det er hyggelig å slå av en prat og bli litt kjent med naboene sine. Er det gjensidig kontakt så utvikler det seg naturlig etterhvert, eller så blir en på god fot med en nabo. Ikke legg et sånt press på hverken deg selv eller naboen om at du ønsker at dere skal bli venner. Bare vis oppriktig interesse for mennesker du liker, og sett pris på relasjonen uansett hvilken form den tar Anonymkode: 2667b...a6b Takk for svar Anonymkode: 8eac4...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Del Skrevet 17. desember 2023 Huff, nei. Er det noe jeg absolutt ikke har lyst på, så er det påtrengende naboer. Plutselig innbillerde seg at du ønsker å ha dem på besøk til stadighet. Vanskelig å late som man ikke er hjemme overfor en nabo, så man blir trengt inn i et hjørne fordi man ikke har lyst til å være frekk heller. Anonymkode: 71645...24e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Huff, nei. Er det noe jeg absolutt ikke har lyst på, så er det påtrengende naboer. Plutselig innbillerde seg at du ønsker å ha dem på besøk til stadighet. Vanskelig å late som man ikke er hjemme overfor en nabo, så man blir trengt inn i et hjørne fordi man ikke har lyst til å være frekk heller. Anonymkode: 71645...24e Dette er en veldig sosial og ekstovert person. Anonymkode: 8eac4...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 17. desember 2023 #8 Del Skrevet 17. desember 2023 Du kjenner naboen din bedre enn vi gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #9 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det innafor å bare ringe på å gå på besøk? Er en nabo jeg ønsker å ha som venn. Anonymkode: 8eac4...0da "Bare å ringe på", er ikke innafor i min bok. Jeg hater uanmeldte besøk. Jeg forventer at folk kan sende en melding eller ringe først for å spørre om det passer. Anonymkode: 350e5...466 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #10 Del Skrevet 17. desember 2023 Ah, jeg hadde mislikt dette sterkt! Misliker uanmeldt besøk, og vil helst være for meg selv når jeg er hjemme og har fri. Vil jeg være sosial, har jeg masse venner og andre ting jeg heller vil gjøre, enn å få uanmeldt besøk på døra av naboer.. Jeg har et nabopar vegg i vegg nå, som ringer på ofte for å låne ditt og datt, og de kommer alltid inn og setter seg ned mens jeg henter sukkeret eller hva det måtte være, selv om jeg ikke har invitert de inn. De har full oversikt over når jeg er hjemme, for de ser om bilen min er der (og om det er lys på, såklart). De har t.o.m kommentert at jeg legger meg så sent…!! Jeg får helt hetta av sånt! Anonymkode: 36d50...6b7 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #11 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ah, jeg hadde mislikt dette sterkt! Misliker uanmeldt besøk, og vil helst være for meg selv når jeg er hjemme og har fri. Vil jeg være sosial, har jeg masse venner og andre ting jeg heller vil gjøre, enn å få uanmeldt besøk på døra av naboer.. Jeg har et nabopar vegg i vegg nå, som ringer på ofte for å låne ditt og datt, og de kommer alltid inn og setter seg ned mens jeg henter sukkeret eller hva det måtte være, selv om jeg ikke har invitert de inn. De har full oversikt over når jeg er hjemme, for de ser om bilen min er der (og om det er lys på, såklart). De har t.o.m kommentert at jeg legger meg så sent…!! Jeg får helt hetta av sånt! Anonymkode: 36d50...6b7 Men du har jo ikke god relasjon til naboene.... Anonymkode: 8eac4...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #12 Del Skrevet 17. desember 2023 Bedre å invitere til besøk først Anonymkode: cf26d...cf2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #13 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bedre å invitere til besøk først Anonymkode: cf26d...cf2 Har vært innom før. Anonymkode: 8eac4...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #14 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hm? Anonymkode: 27a6b...dfd Hæ? Anonymkode: 8eac4...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #15 Del Skrevet 17. desember 2023 Inviter naboen inn til deg du, så har h*n et reellt valg om å si ja eller nei. Står du på døra uten å være invitert blir det bare kleint. Anonymkode: ca052...5fe 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #16 Del Skrevet 17. desember 2023 Inviter naboen inn til deg du, så har h*n et reellt valg om å si ja eller nei. Står du på døra uten å være invitert blir det bare kleint. Anonymkode: ca052...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #17 Del Skrevet 17. desember 2023 Hadde tenkt å ta med en liten julegave. Da har jeg jo en unnskyldning for å komme. Anonymkode: 8eac4...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #18 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hadde tenkt å ta med en liten julegave. Da har jeg jo en unnskyldning for å komme. Anonymkode: 8eac4...0da Jeg skjønner du mener dette godt. Men bare...nei... jeg er fanget i en lignende situasjon selv nå. Hvor en ny bekjent vil gi meg julegave. Og vedkommende forstår ikke at jeg ikke liker gaver og ikke vil ha. Ikke vil jeg gi julegave til folk heller, men man føler jo at man må når noen plutselig kommer med gave. Det nytter ikke uansett hva jeg sier. "Jo! Du SKAL få gave!" Og du har tenkt til å bruke julegave som et slags åte for å komme deg inn til denne naboen? Det synes jeg høres ut som en veldig dårlig ide. Og egentlig dårlig gjort også. Heng gaven på døra og skriv på lappen at det hadde vært hyggelig om hun stakk innom en dag til deg på kaffe. Da gir du vedkommende et valg. Jeg misliker uanmeldt besøk, og jeg vet det er mange av oss. Åpne døra når man ikke venter besøk er vanskelig nok - hadde vedkommende i tillegg stått der med en julegave (og jeg ikke har tenkt tanken engang på å gi henne julegave) pluss forventninger om å få komme inn ?? Nei gud.. ikke vær den personen Anonymkode: 07fb5...789 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #19 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Dette er en veldig sosial og ekstovert person. Anonymkode: 8eac4...0da AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har vært innom før. Anonymkode: 8eac4...0da AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hadde tenkt å ta med en liten julegave. Da har jeg jo en unnskyldning for å komme. Anonymkode: 8eac4...0da At en er sosial og ekstrovert betyr ikke at en ikke også er hjemmekjær og setter pris på sitt privatliv. Det er nokså stor forskjell på hvordan jeg er når jeg er opplagt og i lune for å snakke med folk - og når jeg surrer rundt hjemme hos meg selv. Ikke dukk opp der med en julegave - det er alt for mye. Og ingen høflig måte for den andre å komme ut av det på. Har vedkommende være inne hos deg før….? Om ikke, så er i hvert fall denne relasjonen laaaangt unna julegavenivå. Er det lenge siden du var innom der? Regner med det var første gangen. Da lar du det gå litt tid. Hils og slå av noen ord om deres møtes i oppgangen selvfølgelig. Så utpå nyåret en gang kan du høre om personen vil komme inn til deg på kaffe, f.eks at du har bakt noe en lørdag eller noe. Her jeg bor er det vanlig med solkaffe uti januar Ikke push deg inn der med en julegave fordi du en gang ble bedt inn…. Det virker desperat, og alt for mye. Anonymkode: 2667b...a6b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #20 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men du har jo ikke god relasjon til naboene.... Anonymkode: 8eac4...0da Jeg er på hei, og kan fint småprate litt, smiler når jeg ser dem osv. Jeg er høflig, og vil ikke ha en dårlig relasjon til naboer, men heller ikke for tett. Og jeg virkelig misliker uanmeldt besøk, uansett hvem dem måtte være. Jeg sier det bare fordi du kanskje kan ha i bakhodet at mange ikke ønsker å bli venn med naboen, og at mange ikke liker uanmeldt besøk (50/50 sjans her altså, for noen liker det jo). Og om du har med gave, vil de føle på at de må gi til deg, og det kan skape litt stress man ikke ønsker de siste dagene før jul. Om du vil gi det et forsøk, så anbefaler jeg å sende en melding i forkant og spørre om det passer at du stikker innom. Anonymkode: 36d50...6b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå