Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle flotte damer! 

Etter 7 lange år var det endelig min tur til å bli med her og🥰. Forhåpentligvis får jeg fortsette med det en stund til også.. Jeg er nå i uke 7 + 4.

Jeg trenger virkelig noen erfaringer her.. for ca. en uke siden begynte jeg å blø litt, først friskt rødt blod, så gikk det over til brunt etter noen timer. Det har blødd nå hver dag i en uke, i veldig varierende grad, men brunt og uten klumper hele tiden (bortsett fra de første par timene). Jeg føler også at puppene mine har blitt mindre ømme, men mulig det bare er innbilling. 

Jeg var hos fastlegen dagen etter at jeg begynte å blø, men ho mente på at det ikke var noe annet å gjøre enn å bekrefte/avkrefte en evt. graviditet/abort på UL, så jeg ble henvist til en "hastetime" om 3 uker.. 😬

Jeg har altså fått bestilt meg en privat UL time om en uke istedenfor å vente i 2 uker til, men jeg blir jo litt småtullete av å tenke på det her og kjenne på hver minste lille forandring i kroppen. Jeg har googlet meg frem til at det er mange som kan blø litt rundt denne tiden, men det høres hele tiden ut som at det er mer "kommer litt blod på papiret en sjelden gang" enn "må bruke bind hver dag i en uke" som er vanlig og evt. ufarlig. Er det noen som har noen erfaringer å komme med?

Anonymkode: 94455...69a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her, Edit. 
Jeg har forresten ingen smerter, mer som at jeg er støl i hele magen, men sånn har det vært siden jeg fikk en positiv test, så jeg håper ikke det har noe å si 😬

Skrevet

Uff så leit. Har ingen erfaring med dette. Men håper at det ikke er en abort. Du får prøve å ikke google deg ihjel før du kommer på ultralyd, bekymringene dine vil ikke hjelpe. Håper spira sitter for deg ❤️

Anonymkode: 8cdd6...207

Skrevet

JA, det kan gå bra! Blødde selv i over to uker i første trimester. Ca like mye som p-pillemens. Alt fra lyserosa til brunt, friskt rødt og koagulert. Det er veldig skummelt og kjipt, men ikke mist motet før du har vært på ultralyd. Babyen min er 5 mnd nå😊

Anonymkode: 79523...25f

Skrevet

Be om blodprøve, jeg har blødd i alle mine 5 svangerskap alt fra sånn du beskriver til en god dose. 

Anonymkode: 9255d...3dd

Skrevet

Blødde ukentlig (både brunt og rødt) frem til uke 20 med førstemann, og i denne graviditeten blødde jeg klumper og ganske mye friskt blod fra uke 4-7, samt noen enkeltblødninger rundt uke 12. Alt har likevel gått fint 🥰 Er 30 uker på vei med andremann nå. Siden du ikke har smerter vil jeg tro og håpe at alt er fint hos deg også ❤️ Det er vondt å leve i uvisshet, så unn deg selv noen ultralyder når uroen er for stor ❤️ Lykke til! 

Anonymkode: e062f...498

Skrevet

Istedenfor/i tillegg til UL hadde jeg spurt om å få blodprøve med et par dagers mellomrom.

Anonymkode: f0141...2de

Skrevet

Jeg blødde i uke 12. Det var såpass at jeg kjente det rant nedover lårene og jeg hadde kramper. Det var den ene gangen gjennom hele graviditeten og resten var helt uten komplikasjoner. Jeg vet det ikke var en tvilling for vi hadde vært på ultralyd uken før og jeg hadde ikke morkaken foran. De fant ikke ut hvor blødningen kom fra og jeg skjønner ikke at man kan blø så mye uten at det er noe galt. Resten av graviditeten gikk etter boka.

Anonymkode: 045cd...531

Skrevet

Jeg blødde ca. en uke rundt samme tid som deg. Betalte for privat ultralyd og der var det et bankende hjerte 💝 Jeg ble satt på progesteron "for sikkerhets skyld", men tror ikke det er vanlig praksis. Jeg leste myyyye i den tiden, og fikk inntrykk av at blødninger i svangerskapet er veldig vanlig. Lykke til 💝

Anonymkode: dc0f7...083

Skrevet

Med førstemann blødde jeg slik som du sier ; litt og litt over lengre tid (både rødt og brunt..) og så en fossblødning. 

Da jeg blødde litt og litt bestilte jeg time på dagen hos gyn med ultralyd. Fikk vite at alt var bra men hematom i livmoren gjorde at jeg blødde (greit å vite før jeg fossblødde, hvis ikke hadde jeg fått panikk) 

alt gikk bra. Etter fossblødningen (hemtaom som måtte blø ut..) blødde jeg ingenting mer.. men ville gått til gyn allerede nå. Kommer an på hvordan hematomet ligger hvis det er det. KAN ligge slik til at det kan bli fare for abort. 

Anonymkode: 69359...3e3

Skrevet

Ts her igjen. Tusen takk for alle svar! Det hjelper mye og høre at det er så mange det har gått bra med 🥰 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Be om blodprøve, jeg har blødd i alle mine 5 svangerskap alt fra sånn du beskriver til en god dose. 

Anonymkode: 9255d...3dd

Jeg spurte om blodprøve, men legen mente på at jeg kom til å få time hos gyno såpass fort at jeg ikke trengte blodprøver i tillegg. Kjenner jeg angrer veldig på at jeg ikke "kranglet" mer på det nå 🥲

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med førstemann blødde jeg slik som du sier ; litt og litt over lengre tid (både rødt og brunt..) og så en fossblødning. 

Da jeg blødde litt og litt bestilte jeg time på dagen hos gyn med ultralyd. Fikk vite at alt var bra men hematom i livmoren gjorde at jeg blødde (greit å vite før jeg fossblødde, hvis ikke hadde jeg fått panikk) 

alt gikk bra. Etter fossblødningen (hemtaom som måtte blø ut..) blødde jeg ingenting mer.. men ville gått til gyn allerede nå. Kommer an på hvordan hematomet ligger hvis det er det. KAN ligge slik til at det kan bli fare for abort. 

Anonymkode: 69359...3e3

Oi, det hørtes skummelt ut! 😬 men så godt at det gikk bra allikevel! 🥰 jeg bor på et så lite sted at jeg ikke akkurat har mange gynekologer å velge mellom, så jeg tror ikke jeg kommer meg noe fortere inn enn til uka, men jeg tenkte å ringe i morgen og høre, bare for sikkerhetsskyld

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg blødde ca. en uke rundt samme tid som deg. Betalte for privat ultralyd og der var det et bankende hjerte 💝 Jeg ble satt på progesteron "for sikkerhets skyld", men tror ikke det er vanlig praksis. Jeg leste myyyye i den tiden, og fikk inntrykk av at blødninger i svangerskapet er veldig vanlig. Lykke til 💝

Anonymkode: dc0f7...083

Jeg gikk på progesteron i 3 uker (dette er et prøverørsbarn), så jeg skulle tro det holdt, men en vet jo aldri dessverre 😬

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg blødde i uke 12. Det var såpass at jeg kjente det rant nedover lårene og jeg hadde kramper. Det var den ene gangen gjennom hele graviditeten og resten var helt uten komplikasjoner. Jeg vet det ikke var en tvilling for vi hadde vært på ultralyd uken før og jeg hadde ikke morkaken foran. De fant ikke ut hvor blødningen kom fra og jeg skjønner ikke at man kan blø så mye uten at det er noe galt. Resten av graviditeten gikk etter boka.

Anonymkode: 045cd...531

Så ekkel opplevelse det må ha vært! Men så godt å høre at det gikk bra allikevel 🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Blødde ukentlig (både brunt og rødt) frem til uke 20 med førstemann, og i denne graviditeten blødde jeg klumper og ganske mye friskt blod fra uke 4-7, samt noen enkeltblødninger rundt uke 12. Alt har likevel gått fint 🥰 Er 30 uker på vei med andremann nå. Siden du ikke har smerter vil jeg tro og håpe at alt er fint hos deg også ❤️ Det er vondt å leve i uvisshet, så unn deg selv noen ultralyder når uroen er for stor ❤️ Lykke til! 

Anonymkode: e062f...498

Huff, så utrolig ekkelt det må være å blø så lenge! Jeg tror jeg hadde blitt smågal! Men godt å høre at det har gått bra allikevel 🥰 ja, jeg tenker absolutt at det er verdt de kronene for privat UL istedenfor å vente på de ordinære. 

Skrevet

Det kan gå begge veier. Jeg opplevde dessverre MA uten verken blødning eller smerter. Håper det går rette veien for deg! 

Anonymkode: 91747...ee9

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

JA, det kan gå bra! Blødde selv i over to uker i første trimester. Ca like mye som p-pillemens. Alt fra lyserosa til brunt, friskt rødt og koagulert. Det er veldig skummelt og kjipt, men ikke mist motet før du har vært på ultralyd. Babyen min er 5 mnd nå😊

Anonymkode: 79523...25f

Så godt å høre at det ordnet seg 🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Uff så leit. Har ingen erfaring med dette. Men håper at det ikke er en abort. Du får prøve å ikke google deg ihjel før du kommer på ultralyd, bekymringene dine vil ikke hjelpe. Håper spira sitter for deg ❤️

Anonymkode: 8cdd6...207

Jeg prøver å holde meg unna, men det er ikke lett. Tusen takk for gode tanker 🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan gå begge veier. Jeg opplevde dessverre MA uten verken blødning eller smerter. Håper det går rette veien for deg! 

Anonymkode: 91747...ee9

Huff, så utrolig trist å høre! 😔 det er jo det verste marerittet til alle gravide (regner jeg med).. ja, det er vel dessverre ikke så mye mer en kan gjøre enn å håpe ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...