AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #21 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg vippset han 150,- selv om jeg egentlig er blakk.🤑 Ts Anonymkode: f5d29...478 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #22 Del Skrevet 17. desember 2023 Dersom dere ikke på forhånd avtalte sum så bør du be han om å oppgi en sum for utgiftene du skal dekke. Kanskje sier han «jeg skal ikke ha noe». I så fall respekterer du det. Da skylder du han en tjeneste i stedet, som unektelig (vet vi begge) har større verdi enn 2-300 kroner. Jeg ville i tillegg, for syns skyld, invitert han på middag. Om han er typen som takker ja. Server noe godt. Om han jevnlig hjelper deg? Inviter jevnlig på middag, eller bak noe du sender med han. Eller strikk han noen sokker, eller julekaker eller hva han nå enn setter pris på. Dersom han hjelper deg (enten gratis eller for småpenger) og du ikke hjelper han fordi han «aldri spør» så er han ikke din venn. Da er han bare en fyr du utnytter. Noe som er vanlig nok, men du bør da omtale han som en «bekjent». Anonymkode: 76daa...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #23 Del Skrevet 17. desember 2023 visp skrev (2 minutter siden): Jeg hadde ikke villet hatt det selv, men hadde gitt det. Så, jo.... du vil nok være min venn Nei, jeg vil virkelig ikke ha venner som betaler meg for å oppføre meg som en venn, det hadde føltes omtrent som om en mann slengte til meg en tusenlapp etter sex 😵💫 Hadde tolket det som at vi egentlig ikke er venner. Anonymkode: 22277...1ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #24 Del Skrevet 17. desember 2023 1 liter diesel koster 19 kr. 6 km. Så det betyr 20 kr i dieselutgifter hvis du skal regne at bilen bruker 1 liter per mil. Og dere kjørte under 1 mil t/r. 100- 150 kr kan du gi Anonymkode: 57055...4f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #25 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenkte først 150 kroner selv om jeg synes det er litt mye. Jeg sa til han at jeg skulle vippse han dieselpenger og vet ikke hvor mye diesel det koster å kjøre 5-6 km? Ts Anonymkode: f5d29...478 Hvis du klarer å betale 150 så burde du det. Da blir det hakket litt lettere å spørre om hjelp om du trenger det ved en senere anledning. Og om han ikke trenger hjelp vanligvis, så spør han innimellom likevel. Det er alltid hyggelig når folk strekker ut en hånd. Og så ordnet det seg med kjøleskap! Godt å få det i hus! Anonymkode: 56322...8ed 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #26 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenkte først 150 kroner selv om jeg synes det er litt mye. Jeg sa til han at jeg skulle vippse han dieselpenger og vet ikke hvor mye diesel det koster å kjøre 5-6 km? Ts Anonymkode: f5d29...478 Det er vel ikke bare km som teller....det er også at meg legger beslag på andres tid, slitasje, velvilje ++ Jeg hadde vippset 200. Det hadde kostet veldig mye mer om du skulle betalt noen "proffe". Og når du ikke selv har bil er vel sannsynligheten liten for at du kan gjengjeld tjenesten. Jeg hadde vært livredd for å fremstå som gjerrig - og ikke sikkert han hjelper neste gang om han ikke får rimelig betalt denne gangen ✨ Anonymkode: c8b80...4a5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #27 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vippset han 150,- selv om jeg egentlig er blakk.🤑 Ts Anonymkode: f5d29...478 👍 Anonymkode: 56322...8ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #28 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg hadde ikke betalt noe, neste gang er det han som trenger å kjøres et sted osv. Jeg og mine venner gjør alltid slike ting for hverandre av vennskap. Alltid. Anonymkode: 88d72...299 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #29 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel ikke bare km som teller....det er også at meg legger beslag på andres tid, slitasje, velvilje ++ Jeg hadde vippset 200. Det hadde kostet veldig mye mer om du skulle betalt noen "proffe". Og når du ikke selv har bil er vel sannsynligheten liten for at du kan gjengjeld tjenesten. Jeg hadde vært livredd for å fremstå som gjerrig - og ikke sikkert han hjelper neste gang om han ikke får rimelig betalt denne gangen ✨ Anonymkode: c8b80...4a5 Venner forstår hverandre. Det var kort strekning og et lite kjøleskap. Det går nok veldig bra! Anonymkode: 56322...8ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 17. desember 2023 #30 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kjøleskapet koster 300 Ts Anonymkode: f5d29...478 Dersom han ikke hadde hjulpet deg måtte du sannsynligvis kjøpt et nytt til mange tusen kroner pluss frakt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #31 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde ikke betalt noe, neste gang er det han som trenger å kjøres et sted osv. Jeg og mine venner gjør alltid slike ting for hverandre av vennskap. Alltid. Anonymkode: 88d72...299 Og hvordan skal det foregå at hun kjører ham uten bil?? Anonymkode: c8b80...4a5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #32 Del Skrevet 17. desember 2023 Hadde betalt 200. Hvis ikke han først måtte kjøre et stykke for å hente deg hjemme, og så kjøre et stykke hjem igjen. Er dere naboer? Anonymkode: eefe8...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #33 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Venner forstår hverandre. Det var kort strekning og et lite kjøleskap. Det går nok veldig bra! Anonymkode: 56322...8ed Åpenbart ikke siden hun spør her. Hvis de "forstod hverandre" var ikke dette et issue. Høres ut som TS helst bare ville betalt 17 kr for diesel penger. At hun faktisk vippset 150 synes jeg var bra 👌✨ Anonymkode: c8b80...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #34 Del Skrevet 17. desember 2023 Traktor skrev (2 minutter siden): Dersom han ikke hadde hjulpet deg måtte du sannsynligvis kjøpt et nytt til mange tusen kroner pluss frakt. Det hadde ikke ts hatt råd til, slik jeg forstår det, så det er egentlig irrelevant. Man gjør det beste med det man har! Anonymkode: 56322...8ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #35 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og hvordan skal det foregå at hun kjører ham uten bil?? Anonymkode: c8b80...4a5 Kanskje det er noe annet hun kan hjelpe ham meg eller bare motta en tjeneste av en venn? Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal regne på krona i vennskap på den måten, det jevner seg som regel ut til slutt. Hadde noen vippset meg penger etter at jeg hadde kjørt en ting 5-6 km pr vei hadde jeg lurt altså. Anonymkode: 88d72...299 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #36 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åpenbart ikke siden hun spør her. Hvis de "forstod hverandre" var ikke dette et issue. Høres ut som TS helst bare ville betalt 17 kr for diesel penger. At hun faktisk vippset 150 synes jeg var bra 👌✨ Anonymkode: c8b80...4a5 Når man har lite penger så er det forståelig at man spør om hjelp til å finne ut av hvor lite som er innafor. Det betyr ikke at man er gnien. Det betyr at man er i en økonomisk knipe, men ønsker å gjøre det ordentlig likevel. Anonymkode: 56322...8ed 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 17. desember 2023 #37 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg har aldri tatt betalt for å hjelpe venner og har heller aldri betalt når jeg har spurt om hjelp. Men er dette en kjenning av deg ville jeg spurt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #38 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har ikke bil selv og kjenner omtrent ingen som har bil, men i dag fikk jeg en kompis til å være med og hente et kjøleskap som er 137 cm høyt. Vi kjørte ca 5-6 km t/r og det var nesten ingen trapper å frakte kjøleskapet inn og ut av. Jeg var med og hjalp litt men det var han som gjorde mesteparten av jobben. Jeg er ufør og han er 50% ufør men han har mye mindre utgifter enn meg. Jeg føler jeg må betale for dieselpenger slik at jeg viser at jeg setter pris på at han har hjulpet meg. Hva vippser jeg han? Anonymkode: f5d29...478 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kjøleskapet koster 300 Ts Anonymkode: f5d29...478 Nå er det jo ikke relevant hva kjøleskapet koster, uføregrad eller hvem av dere som har mest utgifter. Dette mener jeg er sylfrekt å bruke som argument. Man betaler selvsagt for de faktiske utgiftene for transporten pluss litt ekstra, har man ikke råd til å betale for seg så lar man det heller være. Anonymkode: 5ce13...615 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #39 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dersom dere ikke på forhånd avtalte sum så bør du be han om å oppgi en sum for utgiftene du skal dekke. Kanskje sier han «jeg skal ikke ha noe». I så fall respekterer du det. Da skylder du han en tjeneste i stedet, som unektelig (vet vi begge) har større verdi enn 2-300 kroner. Jeg ville i tillegg, for syns skyld, invitert han på middag. Om han er typen som takker ja. Server noe godt. Om han jevnlig hjelper deg? Inviter jevnlig på middag, eller bak noe du sender med han. Eller strikk han noen sokker, eller julekaker eller hva han nå enn setter pris på. Dersom han hjelper deg (enten gratis eller for småpenger) og du ikke hjelper han fordi han «aldri spør» så er han ikke din venn. Da er han bare en fyr du utnytter. Noe som er vanlig nok, men du bør da omtale han som en «bekjent». Anonymkode: 76daa...a91 Han har vært vennen min i 30 år og han har aldri bedt meg om praktiske tjenester fordi han er en kreativ og selvhjulpen mann som fikser alt selv, i tillegg til at han har bil og kan kjøre rundt. For en del år tilbake da hadde han litt spillegalskap og da var han alltid blakk og da spurte han ofte om å låne penger, og jeg lånte han penger, opp til flere tusen og så fikk jeg de ikke tilbake når det var avtalt men måtte mase lenge for å få de igjen, så jo jeg har hjulpet han. Utnytter han ikke men han er omtrent den eneste jeg kjenner som har bil, derfor betaler jeg iallfall drivstoff Ts Anonymkode: f5d29...478 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #40 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg hadde ikke betalt noe, neste gang er det han som trenger å kjøres et sted osv. Jeg og mine venner gjør alltid slike ting for hverandre av vennskap. Alltid. Anonymkode: 88d72...299 Har ikke bil Ts Anonymkode: f5d29...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå