Gå til innhold

Hvordan kvitte seg med gamle bankkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er jo full av sensitiv info; bilde, personnr., underskrift, kontonr.

Jeg klippet dem i 3 og kastet hver del i søpla med lang tid imellom. Var det godt nok? Sikkerhetsmessig?

Anonymkode: aa798...e39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt nok så lenge de er gått ut på dato eller sperret. Jeg klipper mine i ganske smått.

Anonymkode: cf80a...475

• Liker 2
Skrevet

Nå som bilde fjernes fra bankkort så inneholder de ikke spesielt mye sensitiv info.

Hvis du er paranoid kan du jo bare kaste noen få tilfeldige biter i restavfallet om gangen, så blir det tilnærmet umulig å finne all e og sette dem sammen med mindre James Bond går gjennom søpla di hver gang :) 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg klipper dem i 20 - 30 biter og kaster noe i søppelbøtta på badet og resten på kjøkkenet.

Anonymkode: 7fdaa...9bc

• Liker 1
Skrevet

Oj faen. 😨 Så man skal klippe de i mange småbiter? Har jeg gjort en gigatabbe når jeg bare klippet de i 3?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oj faen. 😨 Så man skal klippe de i mange småbiter? Har jeg gjort en gigatabbe når jeg bare klippet de i 3?

Det går nok bra.

Skrevet

Peisen

Anonymkode: 2355f...022

Skrevet

Klipper de i småbiter og kaster de. Blir fascinert om noen gidder å grave gjennom den søpla kun for å pusle sammen småbiter av et bankkort 

Anonymkode: 2f8f8...d41

• Liker 1
Skrevet

Klipper bare i to. Ingen informasjon er sensitiv på kortene. De blir uansett enten gått ut på dato eller så er det oppsagt. 

Anonymkode: 295a7...e2e

• Liker 1
Skrevet

Jeg klipper mine i ca. ti biter og passer på å klippe gjennom chipen (for de kortene som har det). 

Anonymkode: 88456...56a

Skrevet

Jeg klipper mine i 5-6 biter. Men passer på å klippe over stripa, og over personnummer. Og fordeler i flere søppelposer.

Anonymkode: 47c41...fcd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klipper bare i to. Ingen informasjon er sensitiv på kortene. De blir uansett enten gått ut på dato eller så er det oppsagt. 

Anonymkode: 295a7...e2e

Nummeret på nytt kort er det samme som det gamle. Ny utløpsmåned kan man sikkert gjette seg fram til - sikkert standard antall år.

Da mangler man bare de 3 tallene på baksiden og de kan man med litt flaks finne ved prøving og feiling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...