Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har blitt kjent med en mann for 7 måneder siden. Han er en god person, men ikke en god partner. Han oppfører seg veldig uforsiktig og kaldt. Det har etterlatt meg i limbo. Jeg fortalte han flere ganger at forholdet må prioriteres, forholdet må bruke tid på hverandre, men siden jeg møtte han til nå, er han alltid opptatt med studier og jobb. Forrige uke fortalte jeg ham at forholdet vi har er mer som et vennskap enn et følelsesmessig forhold. Og han ble veldig sint og behandlet meg veldig dårlig. Og nå sier han at han tar tre skritt tilbake og vil at jeg skal gjøre det samme. Jeg vet virkelig ikke hva annet jeg skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir spørsmålet litt om du har liten forståelse for hvor lite fritid han har? Eller om han genuint nedprioriterer deg?

Forventer du mer enn han har å gi i denne livsfasen? Med jobb og studier er det selvfølgelig hverken mye tid eller overskudd igjen.

Kanskje han ikke burde ha noen kjæreste nå.

Kanskje du forventer for mye.

Uansett, så er det nokså dødfødt om begge føler seg så grunnleggende ikke sett så tidlig i forholdet. 7 måneder, og dette har alt vært et tema flere ganger…?

Dere burde være på en lyserosa sky, midt i mest intense forelska og bli kjent fasen.

Tror du burde gi slipp på denne mannen.

Og når du utrykker det som egentlig er dine behov - så si det. Hva du har behov for, trenger og ønsker, så er det opp til ham om han kan møte deg på det.

Ikke si ting som: «fortalte han flere ganger at forholdet må prioriteres, forholdet må bruke tid på hverandre, men siden jeg møtte han til nå, er han alltid opptatt med studier og jobb»

Du kommuniserer jo til ham at han feiler, ikke gjør rett, du har oppskriften på hvordan relasjonen deres skal være.

Det er forsøk på irettesettelse, heller enn kommunikasjon dere mellom. Så skjønner godt han steiler. Selv om jeg også skjønner godt du ønsker mer tid sammen.

Anonymkode: 3d06e...98e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Her blir spørsmålet litt om du har liten forståelse for hvor lite fritid han har? Eller om han genuint nedprioriterer deg?

Forventer du mer enn han har å gi i denne livsfasen? Med jobb og studier er det selvfølgelig hverken mye tid eller overskudd igjen.

Kanskje han ikke burde ha noen kjæreste nå.

Kanskje du forventer for mye.

Uansett, så er det nokså dødfødt om begge føler seg så grunnleggende ikke sett så tidlig i forholdet. 7 måneder, og dette har alt vært et tema flere ganger…?

Dere burde være på en lyserosa sky, midt i mest intense forelska og bli kjent fasen.

Tror du burde gi slipp på denne mannen.

Og når du utrykker det som egentlig er dine behov - så si det. Hva du har behov for, trenger og ønsker, så er det opp til ham om han kan møte deg på det.

Ikke si ting som: «fortalte han flere ganger at forholdet må prioriteres, forholdet må bruke tid på hverandre, men siden jeg møtte han til nå, er han alltid opptatt med studier og jobb»

Du kommuniserer jo til ham at han feiler, ikke gjør rett, du har oppskriften på hvordan relasjonen deres skal være.

Det er forsøk på irettesettelse, heller enn kommunikasjon dere mellom. Så skjønner godt han steiler. Selv om jeg også skjønner godt du ønsker mer tid sammen.

Jeg delte veldig respektfullt forespørselen min med ham. Han er online i timevis i sosiale medier, men når det kommer til forhold, later han som om han ikke bryr seg eller har ikke tid. Jeg oppførte meg aldri på en slik måte at han og forholdet vårt føltes verdiløst. Han sier han elsker meg, men når jeg ser på oppførselen hans, er det helt annerledes enn det han sier. Jeg elsker ham også, og jeg har prøvd å vise ham dette så mye jeg kan, både i handling og i ord. Noen ganger snakker vi bare en gang i uken som om noe veldig normalt. Selv om vi bor i samme by, har vi noen ganger ikke møtt hverandre på to måneder. Men jeg vet virkelig ikke hva som er den rette måten. hva bør gjøres

Skrevet
Queen1 skrev (4 minutter siden):

Jeg delte veldig respektfullt forespørselen min med ham. Han er online i timevis i sosiale medier, men når det kommer til forhold, later han som om han ikke bryr seg eller har ikke tid. Jeg oppførte meg aldri på en slik måte at han og forholdet vårt føltes verdiløst. Han sier han elsker meg, men når jeg ser på oppførselen hans, er det helt annerledes enn det han sier. Jeg elsker ham også, og jeg har prøvd å vise ham dette så mye jeg kan, både i handling og i ord. Noen ganger snakker vi bare en gang i uken som om noe veldig normalt. Selv om vi bor i samme by, har vi noen ganger ikke møtt hverandre på to måneder. Men jeg vet virkelig ikke hva som er den rette måten. hva bør gjøres

Du bør seriøst droppe ham.

Dette er ikke et forhold - det tror jeg du vet godt selv?

Han holder deg på gress.

Knytter deg til seg med ord, men har null interesse av å faktisk tilbringe tid med deg - om han ikke får til å møtes på to måneder engang, når dere bor i samme by.

Kanskje er han avhengig av gaming, kanskje er han redd for forpliktelse - kanskje holder han på med andre damer……

Ikke snakk om relasjonen deres i tredjeperson - forhold. Det handler om deg. Når det kommer til deg, så later han som om han ikke bryr seg, eller ikke har tid.

Så hvorfor skal du kaste bort tiden din på å gå og vente på ham?

Dette gjør deg bare vondt ❤️ 

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du bør seriøst droppe ham.

Dette er ikke et forhold - det tror jeg du vet godt selv?

Han holder deg på gress.

Knytter deg til seg med ord, men har null interesse av å faktisk tilbringe tid med deg - om han ikke får til å møtes på to måneder engang, når dere bor i samme by.

Kanskje er han avhengig av gaming, kanskje er han redd for forpliktelse - kanskje holder han på med andre damer……

Ikke snakk om relasjonen deres i tredjeperson - forhold. Det handler om deg. Når det kommer til deg, så later han som om han ikke bryr seg, eller ikke har tid.

Så hvorfor skal du kaste bort tiden din på å gå og vente på ham?

Dette gjør deg bare vondt ❤️ 

Jeg holdt ut fordi jeg ønsket å fikse forholdet vårt. Fordi jeg ønsket å snu svakheter til styrker. For jeg hadde ikke valgt ham for en dag og noen måneder. Men jeg tror jeg er veldig sliten selv om elsker ham utrolig mye💔

Endret av Queen1
Skrevet
Queen1 skrev (13 minutter siden):

Jeg holdt ut fordi jeg ønsket å fikse forholdet vårt. Fordi jeg ønsket å snu svakheter til styrker. For jeg hadde ikke valgt ham for en dag og noen måneder. Men jeg tror jeg er veldig sliten selv om elsker ham utrolig mye💔

Hvilket forhold?

Dere møttes for kun 7 måneder siden. På de 7 månedene er det lange perioder hvor dere ikke treffes, en gang hele 2 måneder.

Det er ikke etablert noe forhold her som kan fikses.

Du er forelska i ideen.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

چه رابطه ای؟

شما فقط 7 ماه پیش ملاقات کردید. در 7 ماه، دوره های طولانی وجود دارد که شما ملاقات نمی کنید، یک بار در 2 ماه کامل.

هیچ رابطه ای در اینجا ایجاد نشده است که بتوان آن را اصلاح کرد.

شما عاشق این ایده هستید.

کد ناشناس: 3d06e...98e

😭💔

• Hjerte 1
Skrevet

Du sier selv at han ikke er en god partner. Kutt han ut av livet ditt. Han har ikke kjærlighet for deg, han bare liker makten det gir han at du liker han og ofrer deg for han. Toxic person man ikke kan forandre 

Anonymkode: e87fd...6b2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

For en rar fyr, hvorfor bruke tid på en sånn?

Anonymkode: 5fd77...b86

• Liker 2
Skrevet
Queen1 skrev (På 17.12.2023 den 16.41):

Auda, den var lei. «Snu svakheter til styrker» høres terapeutisk ut, er det det du vil være?

Anonymkode: 5fd77...b86

Skrevet

God person men ikke en god partner??? 
NEI TS!! Dette er ikke en god person!! 

Anonymkode: b6012...abc

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er det som gjør at du tror du elsker han etter 7 måneder, og dere har ikke sett hverandre de siste 2 månedene? Hvorfor vil du ha et forhold til en som ikke bryr seg om deg? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

God person men ikke en god partner??? 
NEI TS!! Dette er ikke en god person!! 

Anonymkode: b6012...abc

Av noen grunner sier jeg at han er god person at han har et annet synspunkt. I motsetning til de fleste menn som anser skjønnhet og sex som kriterier, tenker han ikke slik og er ikke en slik person. Men jeg vet egentlig ikke hva som er årsaken til oppførselen hans. Han har fortalt meg mange ganger at han ikke vil miste meg. Han kaller meg dronning. Men noen av hans oppførsel er veldig forvirrende for meg

Skrevet
Queen1 skrev (1 time siden):

Han har fortalt meg mange ganger at han ikke vil miste meg. Han kaller meg dronning.

Dette er loveboming og noe falske manipulatorer gjør. 

Sitat

Men noen av hans oppførsel er veldig forvirrende for meg

Han er forvirrende fordi han er en manipulator 

Queen1 skrev (På 17.12.2023 den 15.25):

han ble veldig sint og behandlet meg veldig dårlig

Dette er sånn manipulatorer gjør 

Han oppfører seg veldig uforsiktig og kaldt

Dette er sånn manipulatorer er 

Etterlatt meg i limbo

Det er sånn det blir når man blir manipulert 

Han er en god person, men ikke en god partner

Han er ikke en god person, han spiller en god person for å få deg hektet. Han er en dårlig person, og en dårlig partner. 

Les deg opp på narsissisme og på lovebombing 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Takk for svarene deres. Er så takkenemlig❤️

Så hvordan kan jeg si t ham at jeg vil avslutte forholdet uten å være respektløs?

Skrevet
Queen1 skrev (1 time siden):

Takk for svarene deres. Er så takkenemlig❤️

Så hvordan kan jeg si t ham at jeg vil avslutte forholdet uten å være respektløs?

Det er ikke respektløst å si at du vil avslutte forholdet. Og det er ikke du som er respektløs men han for å si det sånn! 

Det aller enkleste er å si at man har møtt en annen og blokkere. 

Eller så kan du bare si at "Dette forholdet fungerer ikke for meg. Ha det fint videre. Ønsker deg alt godt" også blokke. 

Det er viktig å blokke etterpå ellers begynner han bare å manipulere deg for å få makt over deg igjen når du har tatt makten over deg selv ved å opp

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Alt jeg tenker på er hvordan en kan leke med hverandres følelser. Hvordan kan en misbruke andres kjærlighet? 💔

Jeg vet virkelig ikke hvem man kan stole på!

Hvor vanskelig det er å gjenkjenne ekte mennesker😔

• Hjerte 1
Skrevet
Queen1 skrev (9 timer siden):

Alt jeg tenker på er hvordan en kan leke med hverandres følelser. Hvordan kan en misbruke andres kjærlighet? 💔

Jeg vet virkelig ikke hvem man kan stole på!

Hvor vanskelig det er å gjenkjenne ekte mennesker😔

Hvordan de klarer å være sånn er fordi de mangler empati. Hvorfor de er sånn er fordi det gir de en følelse av makt og status når de får damer tik å falle for de og gjøre som de vil. Det handler ikke om kjærlighet for de, men mindgames og makt. Desverre er ikke alle mennesker til å stole på og en andel av menneskeheten er født veldig manipulerende og uten evne til empati. Mange lærer seg også manipulering gjennom oppvekst for å få det de er ute etter, å bruke mennesker 

.Ingen gode personer holder på sånn

• Liker 3
Skrevet

Hei.

Jeg har blitt kjent med en mann for 7 måneder siden. Han er en god person, men ikke en god partner. Han oppfører seg veldig uforsiktig og kaldt. Det har etterlatt meg i limbo. Jeg fortalte han flere ganger at forholdet må prioriteres, forholdet må bruke tid på hverandre, men siden jeg møtte han til nå, er han alltid opptatt med studier og jobb. Forrige uke fortalte jeg ham at forholdet vi har er mer som et vennskap enn et følelsesmessig forhold. Og han ble veldig sint og behandlet meg veldig dårlig. Og nå sier han at han tar tre skritt tilbake og vil at jeg skal gjøre det samme. Jeg vet virkelig ikke hva annet jeg skal gjøre.

🚩🚩🚩

7 måneder har dere møttes. Dette er bare begynnelsen, kjære deg. Om 7 år er du ødelagt om du fortsetter med ham. 

Anonymkode: 285c3...c95

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

🚩🚩🚩

7 måneder har dere møttes. Dette er bare begynnelsen, kjære deg. Om 7 år er du ødelagt om du fortsetter med ham. 

Anonymkode: 285c3...c95

Takk for at dere hjelper meg med å finne den rette veien.❤️For han behandlet meg på en slik måte at jeg tvilte på om jeg hadde rett eller ikke🤦🏻‍♀️

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...