Gå til innhold

Skal jeg farge håret eller ikke

Tantemor

Anbefalte innlegg

Har i de siste tre årene stripet håret mitt lyst. Dyrt og slitsomt å gjøre det hver tredje måned. Hadde ordnet meg frisørtime til jul, men måtte avlyse i siste liten pga sykdom. Nå får jeg jo ikke time før jul og jeg ser ikke ut med den etterveksten. Originalfargen min er mørk blond. 

Skal jeg drite i å ha det lyst og farge over med mørk blond hjemme istedet synes dere? 

IMG_20231217_150934.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etterveksten er ikke så ille  jeg hadde lagt inn noen tynne striper for å få det til å se jevnt ut, det kan du gjøre hjemme. 

Evt også lillashampo hvis du vil tone det kaldere etter du har stripet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterveksten er ikke ille nei, ikke nødvendig å gjøre noe. Du kan lage to fletter på siden av panneluggen og legge over hodet eller bruke hårbøyle på julaften om det plager deg veldig. 

Men selve hårfargen syns jeg personlig er for gul, så anbefaler enten noen runder med lillasjampo for å få vekk gultonene, eller at du farger håret gyldenbrunt. Ikke nødvendigvis nå før jul! Men bare tror det ville kledd deg bedre 😊

Anonymkode: 2eb68...c40

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser absolutt ikke ille ut, men hvor brenne av masse penger på hårfarge. La det nå bare vokse ut som det kommer, flott dame du og dette blir bra.

Anonymkode: 640ae...a64

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiii ikke gidd, du har fint hår 😀 litt lilla sjampo kanskje eller den derre runde farge  balsamen til Maria Nila 😊

Anonymkode: 556ec...41a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neiii ikke gidd, du har fint hår 😀 litt lilla sjampo kanskje eller den derre runde farge  balsamen til Maria Nila 😊

Den er ikke rund, colour refresh heter den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle, foreløpig har jeg ikke gjort noe ennå. Det er hakket finere når det er helt nyvasket, så jeg skal bare passe på å være nyvasket før julebesøkene. Kanskje kjøpe lillashampo ja, godt tips 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg ville ikke ha farga det, men heller kjørt en fargekur.

Anonymkode: 56a4b...d85

Ja det er også et godt forslag. Toning hos frisør koster mellom 600 og 800 kroner og holder ca 3 mnd. Man kan også kjøpe toning i butikk men ikke like effektiv som hos frisør. Toning blir litt som lillasjampo bare at resultatet ses med en gang og ikke etter mange uker med lillasjampo, og det gir mer glans i håret i tillegg

Anonymkode: 2eb68...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil fortsette å være lysblond ville jeg bare ventet til frisør etter jul. Blir fort tull ved å gjøre det hjemme. Lag flette i luggen til jul, det skjuler etterveksten litt. 

Men hvis jeg var deg ville jeg faktisk bare gått tilbake til naturlig farge. Den kler hudtonen din mye bedre enn den lyseblonde, synes jeg. Billigere og mye sunnere hår også. Men det spørs jo hva du trives best med, så klart :) 

Anonymkode: df36e...5cf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...