AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #1 Skrevet 17. desember 2023 Jeg og mannen min har vært sammen i 7 år. Har 3 barn i alderen 5, 3 og 1 år. Moren hans bor på andre siden av landet og vi har ekstremt lite kontakt med henne. Plutselig får vi en telefon fra henne hvor hun forteller at hun ønsker å komme til oss å passe barna våre slik at vi kan ta oss en uke ferie. Dette synes vi høres utrolig rart ut. Hun har aldri gjort noe for å prøve å bli kjent med barna. Det er alltid vi som besøker henne hvis vi skal møte henne og dette skjer ca 1 gang i året i forbindelse med sommerferie. Det skal også sies at hun er ikke helt psykisk frisk. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 5500c...94b
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #2 Skrevet 17. desember 2023 Jeg ville skrevet at det hadde vært kjempehyggelig med besøk, og at dere gjerne også vil være sammen med henne. Å passe tre barn under 5 år, med minste på ett år er jo galskap. Uansett hvor godt kjent med dem og oppegående hun hadde vært. En ukjent bestemor kan selvsagt ikke gjøre det Anonymkode: e37ce...218 9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #3 Skrevet 17. desember 2023 Ville sagt hun var velkommen på besøk. Ville aldri latt en psykisk syk passe, om det var mine tre småbarn. Vet jo at mange psykisk syke har barn, men det hjelper ikke. Dere aner vel ikke om hun f eks tar medisiner hun blir sløv av. Og hvordan takler hun det om det skulle skje noe med ett av barna? Anonymkode: 7feda...444 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 «Velkommen på besøk! Barna har ikke hatt anledning til å bli godt nok kjent med deg, siden du dessverre bor så langt unna, så vi tror ikke det er en god løsning at du passer dem i en hel uke denne gangen. Men vi tar gjerne imot besøk av deg, det blir veldig hyggelig!» Anonymkode: 31565...423 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Skrevet 17. desember 2023 Jeg ville aldri overlatt barna mine til en de ikke kjenner i en uke og reist vekk. Uansett familierelasjon. Og tre barn under 5? Et menneske som sliter psykisk kjenner ofte sine begrensninger og tilbyr seg ikke å ta hele ansvaret for tre små, ganske ukjente barn, i en hel uke på en fremmed plass. Men sett bort i fra den biten, så er det bra at hun tar initiativ og kommer for å være sammen med dere en uke. Anonymkode: b09fd...70a 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 Vi kommer selvfølgelig ikke til å takke ja til dette tilbudet, jeg ser bare etter en fin måte å skrive i retur til henne. Vi har heller aldri antydet at vi har hatt noe behov for å feriere uten barna våre og det ville aldri vært en ferie om vi hadde latt henne passe våre tre små barn. Det ville kum vært bekymringer fra vår side. Hun tar aldri noe kontakt ellers i året, så hun kjenner ikke barna og barna kjenner ikke henne. Derfor lurer vi jo litt på om det er en slags baktanke med dette. Ts. Anonymkode: 5500c...94b
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ville sagt hun var velkommen på besøk. Ville aldri latt en psykisk syk passe, om det var mine tre småbarn. Vet jo at mange psykisk syke har barn, men det hjelper ikke. Dere aner vel ikke om hun f eks tar medisiner hun blir sløv av. Og hvordan takler hun det om det skulle skje noe med ett av barna? Anonymkode: 7feda...444 Hva med alle de på UU pga psykisk sykdom som får barn? Er de uegnede foreldre? Anonymkode: d83e5...d3d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #8 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med alle de på UU pga psykisk sykdom som får barn? Er de uegnede foreldre? Anonymkode: d83e5...d3d Det kan jeg ikke uttale meg om de er. Men at en psykisk syk dame plutselig skal melde sin interesse og passe tre små barn på et fremmed sted ... Det hadde ikke vært aktuelt for meg. Krøll med psyken kan gi mange utslag. Anonymkode: 7feda...444 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #9 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi kommer selvfølgelig ikke til å takke ja til dette tilbudet, jeg ser bare etter en fin måte å skrive i retur til henne. Vi har heller aldri antydet at vi har hatt noe behov for å feriere uten barna våre og det ville aldri vært en ferie om vi hadde latt henne passe våre tre små barn. Det ville kum vært bekymringer fra vår side. Hun tar aldri noe kontakt ellers i året, så hun kjenner ikke barna og barna kjenner ikke henne. Derfor lurer vi jo litt på om det er en slags baktanke med dette. Ts. Anonymkode: 5500c...94b Vet dere om hun Kansje har begynt med noen nye medisiner? Antidepressiva, feks? Jeg tenker at personen som er hennes barn kan ringe og finne ut. Dere kan si at det ikke er aktuelt for dere å dra bort fra barna i en uke fordi de er så små, men det var hyggelig av henne å foreslå at hun kunne passe dem, og at hun Kansje heller kan passe de til sommeren når dere kommer en tur på besøk. (så klart under tilsyn) Bare si rett ut nei på en vennlig måte slik at hun forstår det tydelig. Og så kan vedkommede som snakker med henne høre med henne hva som er nytt med henne. Sjekk om hun har begynt på nye medisiner som sagt. Anonymkode: dfaab...bce 1
Lorieen Skrevet 17. desember 2023 #10 Skrevet 17. desember 2023 Det hadde vært totalt uaktuelt for min del.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #11 Skrevet 17. desember 2023 Ville bare sagt at det er hyggelig at hun vil komme på besøk men barna er for små til at dere vil reise på ferie uten dem. Mannen kan vel ta den dialogen vel? Om hun på besøk/før besøk snakker igjen om å passe i kortere tid så kan dere bare si at dere kun lar personer som er jevnlig med barna passe dem fordi ellers blir barna utrygge. Om hun synes det er pinglete så får dere bare si at ja men sånn er deres barn og dere foreldre sine regler om barnepass Det kan hende hun fikk et innfall av dette fordi hun har snakket med noen venninner som er bestemødre som har passet barnebarn. Det pleier å være grunnen her når svigermor får sånne plutselig rare ideer, at det er fordi venninnene har fortalt ditt og datt så da tenker hun at det må hun og gjøre eller nå må hun og ha noe å fortelle om og spinner videre fra det. Skjønner hva du tenker med at det er rart det kommer ut av det blå. Anonymkode: 4fbc0...9d3 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #12 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 17.12.2023 den 20.42): Ville bare sagt at det er hyggelig at hun vil komme på besøk men barna er for små til at dere vil reise på ferie uten dem. Mannen kan vel ta den dialogen vel? Om hun på besøk/før besøk snakker igjen om å passe i kortere tid så kan dere bare si at dere kun lar personer som er jevnlig med barna passe dem fordi ellers blir barna utrygge. Om hun synes det er pinglete så får dere bare si at ja men sånn er deres barn og dere foreldre sine regler om barnepass Det kan hende hun fikk et innfall av dette fordi hun har snakket med noen venninner som er bestemødre som har passet barnebarn. Det pleier å være grunnen her når svigermor får sånne plutselig rare ideer, at det er fordi venninnene har fortalt ditt og datt så da tenker hun at det må hun og gjøre eller nå må hun og ha noe å fortelle om og spinner videre fra det. Skjønner hva du tenker med at det er rart det kommer ut av det blå. Anonymkode: 4fbc0...9d3 Tusen takk for gode tips 😉 ja vi har tenkt tanken på om det kan være grunnen til dette plutselig rare forslaget 😅 Ts. Anonymkode: 5500c...94b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #13 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tusen takk for gode tips 😉 ja vi har tenkt tanken på om det kan være grunnen til dette plutselig rare forslaget 😅 Ts. Anonymkode: 5500c...94b Ja, kanskje det er det. Hun har hørt noen venninner skryte av at de har passet barnebarna en hel helg, så nå skal svigermoren din slå på stortrommen og passe barna en hel uke alene, DET blir noe å fortelle de andre damene om, det! Det tenker hun sikkert slår de andre ned i støvlene. En som ikke en gang kjenner barnebarna sine og plutselig kommer og skal passe tre små ALENE en hel uke... det lukter muffens lang vei. Noe som ikke stemmer. Glad for å lese at dere ikke har planer om å slå til på dette "tilbudet" hennes. Anonymkode: be909...81d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #14 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 17.12.2023 den 15.04): «Velkommen på besøk! Barna har ikke hatt anledning til å bli godt nok kjent med deg, siden du dessverre bor så langt unna, så vi tror ikke det er en god løsning at du passer dem i en hel uke denne gangen. Men vi tar gjerne imot besøk av deg, det blir veldig hyggelig!» Anonymkode: 31565...423 Enig Anonymkode: 45f82...9ed
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #15 Skrevet 19. desember 2023 Manisk eller hypomani fase?:) kan klare alt i verden .. uansett..totalt uaktuelt - både med tanke på barnas opplevde trygghet og den reelle fare for sikkerheten det er å la en eldre , mulig psykisk syk dame som ikke lenger er vant med barn passe dem Anonymkode: 45f82...9ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå