AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #1 Del Skrevet 17. desember 2023 Min bestevenninne spurte om jeg vil være forlover i bryllupet. Jeg sa automatisk ja, men nå vet jeg ikke. Jeg har angst for å snakke i en forsamling. Og det forventes sikkert at jeg skal holde tale. Dette kommer til å ødelegge dagene/ukene før bryllupet og hele bryllupsdagen for meg. Men jeg kan ikke trekke meg nå 🙈 Anonymkode: d4614...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #2 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har angst for å snakke i en forsamling Helt vanlig å føle ubehag og bli nervøs når man skal snakke høyt i en forsamling. Ubehag og nervøsitet klarer et voksent menneske fint å håndtere Anonymkode: 16d03...419 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #3 Del Skrevet 17. desember 2023 Snakk med venninnen din om det med å holde tale. Ikke sikkert at hun forventer det av deg i det hele tatt. Det er ikke veldig vanlig med forlovertaler i min omgangskrets. Ingen av våre forlovere holdt tale, og jeg holdt ikke tale da jeg var forlover. Anonymkode: de43a...d61 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Del Skrevet 17. desember 2023 Snakk med venninna di om det, jeg vet om forlovere som ikke har hold tale. Så du må egentlig ikke om du ikke vil. Anonymkode: f19f5...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Del Skrevet 17. desember 2023 Har blitt spurt en gang, og svarte at jeg kunne være om hun ville, men at jeg kom til å være verdens dårligste forlover der det sikkert ikke en gang ble engasjert utdrikningslag 🙈 Ikke av vond vilje, men med full jobb og tre barn i bhg var overskuddet lik null. Hun fant en annen forlover. Så tror jeg ville gitt beskjed med en gang og gitt henne valget om å velge en annen Anonymkode: 5750e...f99 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Helt vanlig å føle ubehag og bli nervøs når man skal snakke høyt i en forsamling. Ubehag og nervøsitet klarer et voksent menneske fint å håndtere Anonymkode: 16d03...419 Det er ikke bare ubehag. Jeg stammer. Ikke mye. Har lært meg å snakke uten å stamme, men foran flere folk, så stokker ordene seg Anonymkode: d4614...ae1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buddhahode Skrevet 17. desember 2023 #7 Del Skrevet 17. desember 2023 Du ka lage en film på forhånd som du spiller av i bryllupet ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #8 Del Skrevet 17. desember 2023 Ta deg sammen og still opp for din beste venn. Ingen dør av å si noen ord i en forsamling. Anonymkode: 2c748...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #9 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ta deg sammen og still opp for din beste venn. Ingen dør av å si noen ord i en forsamling. Anonymkode: 2c748...e1e Takk. Det hjalp mye... Anonymkode: d4614...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #10 Del Skrevet 17. desember 2023 Buddhahode skrev (14 minutter siden): Du ka lage en film på forhånd som du spiller av i bryllupet ☺️ Film med bilder av oss? Fra oppveksten og sånn? Noe tekst også? Anonymkode: d4614...ae1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buddhahode Skrevet 17. desember 2023 #11 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Film med bilder av oss? Fra oppveksten og sånn? Noe tekst også? Anonymkode: d4614...ae1 Ja, det er en god ide! Fyll filmen med masse minner. Du kan også filme fra prosessen med planlegging av bryllupet 😊 Få hjelp av noen til redigering hvis du ikke er så god på det. Finnes sikkert inspo på YouTube ☺️ Vært i flere bryllup der folk har gjort det sånn, og det ble velykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #12 Del Skrevet 17. desember 2023 Du kan fint si at du ikke klarer å holde tale. Jeg hadde to forlovere, og hun ene holdt ikke tale. Helt greit. Anonymkode: 06bc5...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #13 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk. Det hjalp mye... Anonymkode: d4614...ae1 Så du er ute etter noen som jatter med deg? Dette er en bitteliten del av å være voksen. Det er snakk om ti minutter ac livet ditt. Ingen en ute etter å ta deg, du skal bare fortelle litt om deres vennskap og si noe fint om din beste venn. Ingen bryr seg om innsatsen din, de er opptatt av brudeparet. You got this! Anonymkode: 2c748...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eliseflisa Skrevet 18. desember 2023 #14 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så du er ute etter noen som jatter med deg? Dette er en bitteliten del av å være voksen. Det er snakk om ti minutter ac livet ditt. Ingen en ute etter å ta deg, du skal bare fortelle litt om deres vennskap og si noe fint om din beste venn. Ingen bryr seg om innsatsen din, de er opptatt av brudeparet. You got this! Anonymkode: 2c748...e1e De som svarer på den måten må du bare overse. De aner ikke hvordan der føles å være redd for å snakke i forsamling. Gjør som hun over sier: lag video - PowerPoint feks. Men videoer og tekst og bilder. jeg gjorde der til min datters konfirmasjon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 18. desember 2023 #15 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Film med bilder av oss? Fra oppveksten og sånn? Noe tekst også? Anonymkode: d4614...ae1 Jeg elsker når det vises film med bilder, tørre taler blir det nok av i bryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 18. desember 2023 #16 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Min bestevenninne spurte om jeg vil være forlover i bryllupet. Jeg sa automatisk ja, men nå vet jeg ikke. Jeg har angst for å snakke i en forsamling. Og det forventes sikkert at jeg skal holde tale. Dette kommer til å ødelegge dagene/ukene før bryllupet og hele bryllupsdagen for meg. Men jeg kan ikke trekke meg nå 🙈 Anonymkode: d4614...ae1 Skriv en tale å få noen andre til å lese den opp for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #17 Del Skrevet 18. desember 2023 Fortell henne hvorfor du er bekymret. Om hun absolutt vil at du skal holde tale, så får du si at du dessverre ikke kan leve opp til de forventningene og derfor foretrekker at hun velger en annen. Du skal ikke grue deg! Noen sier sikkert at du kan holde en enkel tale og har god tid til å forberede deg, men drit i hva de sier! Jeg er så glad jeg nå er voksen og har vett til å bestemme hva jeg selv ønsker/ikke ønsker å gjøre. Det handler faktisk om selvrespekt! Hvis bruden ikke krever tale, så finnes det alternativer. Kan du plinge på glasset og fortelle at du f.eks har laget en bildefremvisning? Hvis du ikke klarer å gjøre det på den måten, kan du snakke med toastmaster som kanskje han fortelle det på vegne av deg? Du kan samle bilder på en powerpoint som går i bakgrunnen. Kanskje noe enkel tekst på noen av bildene. Evt. kan du snakke med brudgommens forlover og spørre om dere kan lage noe sammen (bilder av begge to). Du kan også lage et album, kjøpe polaroidkamera og be gjestene ta bilder under festen + skrive en hilsen i boken. Også kan du skrive en personlig hilsen til bruden/brudeparet som de kan lese før/etter bryllupet. Et annet alternativ er å overraske med en som kan synge en sang du vet betyr mye for henne. Det koster jo litt da, men kan være fint. Anonymkode: f7bf7...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #18 Del Skrevet 18. desember 2023 Buddhahode skrev (11 timer siden): Du ka lage en film på forhånd som du spiller av i bryllupet ☺️ Det er en god ide og jeg kan komme med noen tips: Film fra der dere traff hverandre for første gang, kanskje det kan klippes til med videoer/bilder fra oppveksten, viktige og betydningsfulle opplevelser (utdanning, barn, ferier, runde dager). Anonymkode: f7bf7...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #19 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så du er ute etter noen som jatter med deg? Dette er en bitteliten del av å være voksen. Det er snakk om ti minutter ac livet ditt. Ingen en ute etter å ta deg, du skal bare fortelle litt om deres vennskap og si noe fint om din beste venn. Ingen bryr seg om innsatsen din, de er opptatt av brudeparet. You got this! Anonymkode: 2c748...e1e Ti minutter er aaaaltfor lenge, med mindre man er en genial taler. Anonymkode: 26035...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #20 Del Skrevet 18. desember 2023 Hadde det likt, men var verdt å gjøre det for venninnen min. Du har er publikum som vil deg godt når du snakker. Alle feirer brudeparet. Du trenger ikke å si mye. Finn et dikt f.eks eller visdomsord og hold det kort. Anonymkode: 0480f...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå