Gå til innhold

Gifter meg, redd for hvordan min narsisistiske mor vil oppføre seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og mannen min skal gifte oss til sommeren og jeg har nå begynt å bekymre meg for hvordan min narsisistiske mor skal oppføre seg.

Hun har i hele min oppvekst kun brydd seg om seg selv. Mamma og pappa ble skilt da jeg var 11 år og jeg har bodd sammen med min far resten av oppveksten. 

Jeg har hatt litt kontakt med min mor gjennom videre av oppveksten , også i voksen alder.  Men hun eier ikke empati, alt skal handle om henne  og jeg begynner nå å bekymre meg for hvordan hun vil være i mitt eget bryllup. Vil hun takle dårlig at det ikke er hun som er i sentrum? For ja, hun har alltid hatt ett stort behov for å være i sentrum og skryte seg selv opp i skyene. 

Kan noen som har erfaring med narsisistiske foreldre si litt om dere erfaring rundt hvordan feks brullupet ble? 

Anonymkode: 3d0e2...34c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen grunn til at du  skal ha noe særlig kontakt med din mor ? 
Hun lager jo bare problemer, og du vil få lettet byrden på dine skuldre ved å ta avstand til denne skadelige oppførselen hennes

Anonymkode: 89d5f...d41

• Nyttig 2
Skrevet

Hadde bare gitt f i å invitere. Min far som er av samme ulla har jeg ikke kontakt med. Han vet ikke engang at jeg har barn. Giftige folk kutter jeg ut. 

Anonymkode: 41e92...46a

• Liker 2
Skrevet

Min svigermor som er narsissist oppførte seg greit. Men før bryllupet så laga hun enormt med styr. Skulle bestemme hvem som fikk kom. Kunne betale alt hvis hun fikk bestemme. Vi sa nei. Hun fikk ikke bestemme noe. Eneste jeg fikk høre i ettertid er at hun sa til sønnen sin. Altså min mann. At dette ekteskapet kommer aldri til å vare. Han er klar over hvordan hun er så han vet hvordan han skal takle henne. Men som han sa. Hvem sier slik til sitt barn som er en av de lykkeligste dagene i hans liv. Hun har ikke noe kontakt med oss eller barna våre. Men hun prøver noen ganger å ta kontakt med da er det bare kjeft å få si vi sier vi har ikke behov for deg i vårt liv. Vært gift i 20 år.  

Anonymkode: 613d4...4c8

Skrevet

Ikke inviter henne og ikke del noe om hvor og når bryllupet skal stå. Hvis det er noen i omkretsen din som kan la seg presses for informasjon, så kan ikke de inviteres heller.

Du er voksen og kan velge dine egne relasjoner og det viktigste du spør deg selv heretter er "hva gir denne relasjonen meg?". Er svaret ingenting så kuttes personen tvert. Du er selv ansvarlig for ditt eget liv og din egen lykke og må derfor ta ansvar for relasjonene dine. Og dette er ekstra viktig for deg å innse fordi du har hatt et dårlig forbilde og har derfor fått lite gratis hva angår kunnskap om gode relasjoner. 

Anonymkode: 90b72...146

Skrevet

Godt du har gjort deg noen tanker om det så du er forberedt. 
Tenk over bordplassering så du får litt avstand fra henne. 
tenk gjennom hva du kan si hvis hun skaper seg, eller alliere deg med din far hvis hun begynner. 

Anonymkode: 36e75...a49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...