AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #1 Skrevet 17. desember 2023 Bor i en liten bygd. Jeg, mannen og hundene går lengre turer i skogen i helgene. Denne helga møtte vi plutselig på den voksne sønnen til en av naboene våre. Han bor ikke her til vanlig og er vel kanskje her på juleferie tenkte jeg. Men han var ikke interessert i å slå av en prat med oss. Vi stoppet opp og var glad og overrasket over å se han, ønsket jo en prat. Han hilste riktignok høflig og ønsket god jul, men så stresset han videre. Dette er jo ikke Oslo, så vil ikke tro han hadde dårlig tid. Vi var i skauen. Og gikk jo med hund han også. Vil ikke si det var direkte frekt, men ønsket jo en prat med han. Vi har jo kjent han siden han ble født. Så tenker jeg... burde jeg nevne dette for foreldrene? Nevne at dette syntes vi var leit? Anonymkode: fa14f...a36 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #2 Skrevet 17. desember 2023 Det passet ham kanskje ikke der og da. Sånn er det på bygda. Vi tåler at det ikke alltid passer. Anonymkode: 74821...198 16 4
Hulderen Skrevet 17. desember 2023 #3 Skrevet 17. desember 2023 Nei, ikke si noe til foreldrene. Han var ute for å gå tur med hunden, ikke for å prate med naboene. 16 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 Det må være lov å gå på tur I stillhet! Han svarte jo og det får holde. Ikke alle er så gira på å snakke med foreldrenes naboer! Anonymkode: 2071b...093 18 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det må være lov å gå på tur I stillhet! Han svarte jo og det får holde. Ikke alle er så gira på å snakke med foreldrenes naboer! Anonymkode: 2071b...093 Neida. Men dette er på bygda, her er vi vant til å slå av en god prat. Satte meg på en god stubbe og pratet med gamleordføreren i dag, da han kom tuslende forbi oss i skogen. Både jeg og mannen min syntes det var så leit at guten vi har kjent så lenge ikke ville snakke. Anonymkode: fa14f...a36 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Neida. Men dette er på bygda, her er vi vant til å slå av en god prat. Satte meg på en god stubbe og pratet med gamleordføreren i dag, da han kom tuslende forbi oss i skogen. Både jeg og mannen min syntes det var så leit at guten vi har kjent så lenge ikke ville snakke. Anonymkode: fa14f...a36 Du kjenner ham nok ikke hundre prosent. Kanskje sliter han med noe og har en dårlig dag for det. Jeg bor på bygda og vanligvis snakker jeg med alle, men jeg kan ha dager som er så dritt at jeg ikke orker å snakke. Anonymkode: 2555b...948 13
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Skrevet 17. desember 2023 La det ligge. Mulig han har ting å tenke på, ikke orker smalltalk eller rett ig slett er litt sjenert. Anonymkode: 3b130...0e7 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #8 Skrevet 17. desember 2023 Det kan jo tenkes at han trengte å bare være helt alene, da? Kanskje han allerede var sliten av å være hjemme hos mor og far, og trengte litt luft og tid for seg selv. Jeg er selv mye på reise rundt i skoger, fjell, fjorder, bygder og tettsteder. Kommer alltid i prat med folk på bygda, og synes som oftest det er utrolig hyggelig. Men noen ganger trenger jeg bare å være heeelt alene. Hender hodet mitt er slitent av hverdagslivet, og at det er nettopp derfor jeg trekker meg bort fra byen jeg bor i. Trenger bare å være i fred, og da er det litt forstyrrende når noen absolutt vil slå av en prat. Da må jeg fake godt humør og en letthet jeg sannsynligvis ikke har da... Anonymkode: 50a0d...bdc 5 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #9 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Neida. Men dette er på bygda, her er vi vant til å slå av en god prat. Satte meg på en god stubbe og pratet med gamleordføreren i dag, da han kom tuslende forbi oss i skogen. Både jeg og mannen min syntes det var så leit at guten vi har kjent så lenge ikke ville snakke. Anonymkode: fa14f...a36 Men herlighet, kanskje han ville være i fred, var i dårlig humør, hadde noe å tenke på, skulle rekke noe osv... Mens gamleordføreren hadde sikkert god tid. Jeg heller liker ikke snakke med alle når jeg går tur, noen ganger ja, mens andre ganger ikke. Anonymkode: 90846...61f 13 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #10 Skrevet 17. desember 2023 Herregud, hvem er du som bestemmer over andre mennesker? Han hilste jo på dere også, snakk om å være frekk å forvente en prat. Tåkeprat om ingenting. Anonymkode: 6e7bf...c0e 14 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #11 Skrevet 17. desember 2023 Leser litt mellom linjene her, at dette er en tråd laget for å tulle med "bygda" Bygda er vel alt utenfor ring 3? Og der har man ikke dårlig tid, for der bruker du mye mer tid til reise, måking, større hus ect. Så da er det vel slik at døgnet får 28 timer istedenfor bare 24 som de har i byyen Anonymkode: c5bad...ce0 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #12 Skrevet 17. desember 2023 Bare innrøm det, du er skuffet over at du ikke fikk noe informasjon om ham. Der med har du ikke noe nytt og ferskt å sladre om når du møter andre i bygda. 😂 Anonymkode: dac68...e59 8 10
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #14 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Neida. Men dette er på bygda, her er vi vant til å slå av en god prat. Satte meg på en god stubbe og pratet med gamleordføreren i dag, da han kom tuslende forbi oss i skogen. Både jeg og mannen min syntes det var så leit at guten vi har kjent så lenge ikke ville snakke. Anonymkode: fa14f...a36 Skjønner det ikke skjer så mye på bygda at dette plager dere så mye at dere må på KG for å regulere dere. 😅 Neste blir å sette ut rykte om hvor fæl han er og hvor såret dere er. Anonymkode: 53746...a9d 2 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #15 Skrevet 18. desember 2023 Herregud... en av grunnene til at jeg flyttet til byen. Bygdefolk som skal slå av en prat til enhver tid. Hater å gå på den lokale butikken, stå å snakke med perifere folk 🫨😴 Anonymkode: d15dd...f6c 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #16 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Bor i en liten bygd. Jeg, mannen og hundene går lengre turer i skogen i helgene. Denne helga møtte vi plutselig på den voksne sønnen til en av naboene våre. Han bor ikke her til vanlig og er vel kanskje her på juleferie tenkte jeg. Men han var ikke interessert i å slå av en prat med oss. Vi stoppet opp og var glad og overrasket over å se han, ønsket jo en prat. Han hilste riktignok høflig og ønsket god jul, men så stresset han videre. Dette er jo ikke Oslo, så vil ikke tro han hadde dårlig tid. Vi var i skauen. Og gikk jo med hund han også. Vil ikke si det var direkte frekt, men ønsket jo en prat med han. Vi har jo kjent han siden han ble født. Så tenker jeg... burde jeg nevne dette for foreldrene? Nevne at dette syntes vi var leit? Anonymkode: fa14f...a36 I alle dager da! Nevne det for foreldrene hans? Why?!?! Folk kan ha dårlig tid alle steder. Kanskje han hadde en avtale senere og måtte hjem å dusje? Kanskje han desperat trengte litt alenetid for å lufte tankene? Kanskje han måtte så på do at han bare ville finne en busk langt unna naboens nysgjerrige øyne? Dere har ikke rett på noen sin oppmerksomhet bare fordi dere er ute i naturen. Han var høflig og ønsket god jul. Hva tenker du at det vil gjøre med naboskapet om du klager til foreldrene (dine naboer du skal bo ved siden av...) at sønnen var høflig men kortfattet? Anonymkode: d3927...456 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #17 Skrevet 18. desember 2023 Si det til foreldrene hans, at dere er skuffet over at dere ikke fikk ut ny info til dere møter andre. Gjett! Jeg går i skogen med vilje for å slippe å snakke en god snakk. Mye fin skog rundt Oso Anonymkode: f3d49...848 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #18 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Neida. Men dette er på bygda, her er vi vant til å slå av en god prat. Satte meg på en god stubbe og pratet med gamleordføreren i dag, da han kom tuslende forbi oss i skogen. Både jeg og mannen min syntes det var så leit at guten vi har kjent så lenge ikke ville snakke. Anonymkode: fa14f...a36 Men herlighet da! At «dette er på bygda» har da absolutt INGENTING å si! Det er lov å ville gå på tur i ro og fred uten å snakke med folk man møter på veien! Han hilste jo, det er mer enn nok! Bare fordi gammelordføreren pratet med dere betyr ikke at alle andre også må gjøre det! Anonymkode: 2071b...093 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #19 Skrevet 18. desember 2023 Synes det er super kleint å snakke med venner av foreldrene mine. De kjenner kanskje meg fra jeg var barn, men jeg kjenner ikke de. Kanskje han bare ikke ville snakke med dere? Jeg liker ikke å snakke med folk på tur. Synes foresten det er kleint å møte gamle klassekamerater også da🤔 Anonymkode: 6156d...61f 5 1
Mezzosoprena Skrevet 18. desember 2023 #20 Skrevet 18. desember 2023 Nevne det for foreldrene han?? Tuller du, eller??? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå