Gå til innhold

Skal jeg ta dette opp med mitt bonusbarns mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

X damen til min samboer nektet meg å være i nærheten av deres barn da jeg og samboer ble sammen for 12 år siden.

Hvis jeg var i nærheten fikk ikke faren samvær.

Etter fire år kom hun plutselig på døren til min samboer og presenterte sin nye kjæreste som hun hadde vært sammen med i en uke, og da var allerede hennes kjæreste presentert til barnet, så hun stilte tydeligvis ingen krav til seg.

Da sa min kjæreste til henne at nå kunne hun ikke nekte meg å være i nærheten av deres barn lenger, og jeg fikk møte barnet. For fire år siden flyttet vi sammen og det har hun ikke hatt noen innvendinger på, men hun er vanskelig når det gjelder foreldresamarbeid fordi hun forventer full rapport etter hver gang barnet er hos oss, der hun skal få tilsendt bilder og skal vite hva far og tenåringen har gjort på, og hun ønsker å blande seg inn og styre samværet.

I dag fortalte mitt bonusbarn som nå har blitt tenåring, at moren hadde en kjæreste I tiden før hun mötte han som hun har vært sammen med nå i 9 år.

Dette visste ikke hennes far noe om så han ble veldig paff og spurte jenten hvor gammel hun var og hvor lenge moren og denne mannen var sammen, og da sa jenten at det var ikke så lenge men hun trodde det var 3-4 måneder og hun ble presentert for mannen med en gang slik at mamma kunne ha han på overnatting!

Jeg har prøvd å legge det at jeg måtte holde meg unna i 4 år fra meg og ikke la det gnage på meg, men når jeg fikk vite at hun også har hatt en kjæreste i smug som hun presenterte barnet sitt for uten å involvere faren blir jeg faktiskt forbannet,.

Hun krever at jeg skal holde meg borte hvis ikke holder hun barnet hjemme, men selv introduserer hun nye typer for barnet etter kort tid!

Hva gjør jeg/vi meg dette?

Jeg kan legge til at det har vært advokater og mekling inni bildet i de fire årene jeg måtte holde meg borte, men hun gjorde som hun ville.

Anonymkode: 68a41...709

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun virker ikke rasjonell, så jeg forstår ikke hensikten ved å ta opp noe som skjedde for flere år siden? Det er jo ikke som om det er noe hun sannsynligvis kommer til å beklage eller ta lærdom av.

Anonymkode: 70d5b...dca

• Liker 5
Skrevet

Hva tenker du det skal føre til å ta det opp nå? Annet enn å blåse liv i konflikten igjen.

Anonymkode: e2735...62f

• Liker 7
Skrevet

Legg den ballen død. Kommer ingenting godt av å dra opp gammel dritt og jeg ville forholdt meg for god til å spørre ut barnet.

Om ting er bedre nå: Ta det for det det er og gå videre. 

Anonymkode: 4ae96...73b

• Liker 11
Skrevet

NEI!!

Anonymkode: 94477...fc3

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Det var jo dere som tillot barnemor å bestemme over livene deres. 

For sent å gjøre noe med det nå.

• Liker 8
Skrevet

Så du ønsker å blåse liv i konflikten igjen?

(Og du vet nok godt at hun ikke kunne nekte mannen din den gangen heller).

Anonymkode: 86281...a11

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Du synes ikke det er nok drama og konflikt i samarbeidet og vil gjerne ha mer? Det er den eneste grunnen jeg kan se for å i det hele tatt vurdere å lage en sak nå av noe som varte noen måneder for 9 år siden. Som bonus får du en tenåring som  sannsynligvis vil føle seg sveket og neppe vil fortelle dere noe igjen - hen fortalte vel neppe dette for å gi deg ammunisjon til en ny konfliktrunde... 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere som skriver at det var vi som tillot henne å gjøre det hun gjorde, har dere selv erfart dette?

Ifølge advokaten kan en alenemor holde barnet borte fra far i inntil 18 måneder før hun må betale bøter, og det er ikke alltid så lett som det høres ut.

Denne damen er/ var ikke helt i vater psykisk og satte barnet opp mot sin far allerede når barnet gikk i barnehagen, og faren var livredd for flere konflikter så han måtte føye moren når hun var vanskelig.

Moren satte griller i hodet på barnet og fortalte det ting som faren liksom hadde gjort mot det, fordi hun ikke ønsket at barnet skulle være med faren.

Barnet som da gikk i barnehagen, kunne plutselig begynne å rope høyt på bussen at faren slo henne, og da måtte han bare gå av bussen med barnet.

Ts

Skrevet

En lang historie som er umulig å verifisere og som er fullstendig irrelevant til spørsmålet ditt. Hva ønsker du å oppnå med å si noe? Tror du at hun eller noen er interessert i å høre? Skjønner du ikke at du lager enda større problemer for ungen med å starte bråk igjen??

Anonymkode: 7941d...e19

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dere som skriver at det var vi som tillot henne å gjøre det hun gjorde, har dere selv erfart dette?

Ifølge advokaten kan en alenemor holde barnet borte fra far i inntil 18 måneder før hun må betale bøter, og det er ikke alltid så lett som det høres ut.

Denne damen er/ var ikke helt i vater psykisk og satte barnet opp mot sin far allerede når barnet gikk i barnehagen, og faren var livredd for flere konflikter så han måtte føye moren når hun var vanskelig.

Moren satte griller i hodet på barnet og fortalte det ting som faren liksom hadde gjort mot det, fordi hun ikke ønsket at barnet skulle være med faren.

Barnet som da gikk i barnehagen, kunne plutselig begynne å rope høyt på bussen at faren slo henne, og da måtte han bare gå av bussen med barnet.

Ts

Ut fra det du forteller her, hva tror du at du vil oppnå ved å ta det opp nå?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ut fra det du forteller her, hva tror du at du vil oppnå ved å ta det opp nå?

Jeg oppnår vel ingenting men jeg har bare lyst til å gjøre henne oppmerksom på at hun er en løgnaktig drittkjerring som manipulerer andre folks liv

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg oppnår vel ingenting men jeg har bare lyst til å gjøre henne oppmerksom på at hun er en løgnaktig drittkjerring som manipulerer andre folks liv

Ts

Er det rart det er krig i verden, seier bare jeg 🙄

Anonymkode: 94477...fc3

• Liker 3
Skrevet

Hun vet jo selv hva hun har drevet med, du trenger ikke fortelle henne det. At hun ikke har reflektert rundt det da betyr nok at hun på ingen måte kommer til å ta selvkritikk på det nå mange år etter.

Vær en bedre person enn henne. Du vet, det holder. Det kommer ingenting godt ut av å konfrontere henne med det mange år senere.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts

Det virker som det vil han null effekt på henne, og vil bare skape konflikt. Du kan ikke endre henne. Du kan heller jobbe med deg selv for å komme over dette.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dere som skriver at det var vi som tillot henne å gjøre det hun gjorde, har dere selv erfart dette? Ja.

Ifølge advokaten kan en alenemor holde barnet borte fra far i inntil 18 måneder før hun må betale bøter, og det er ikke alltid så lett som det høres ut. Ikke om far har noe omsorgprosent på papir.

Denne damen er/ var ikke helt i vater psykisk og satte barnet opp mot sin far allerede når barnet gikk i barnehagen, og faren var livredd for flere konflikter så han måtte føye moren når hun var vanskelig. Han kunne ha tatt henne til retten og søkt om hovedomsorg, om hun ikke var i vater psykisk.

Moren satte griller i hodet på barnet og fortalte det ting som faren liksom hadde gjort mot det, fordi hun ikke ønsket at barnet skulle være med faren. Hvordan vet du det?

Barnet som da gikk i barnehagen, kunne plutselig begynne å rope høyt på bussen at faren slo henne, og da måtte han bare gå av bussen med barnet. Dette sier mange barn. Trenger ikke å komme fra barnemor. 

Ts

Svarene mine er uthevet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

X damen til min samboer nektet meg å være i nærheten av deres barn da jeg og samboer ble sammen for 12 år siden.

Hvis jeg var i nærheten fikk ikke faren samvær.

Etter fire år kom hun plutselig på døren til min samboer og presenterte sin nye kjæreste som hun hadde vært sammen med i en uke, og da var allerede hennes kjæreste presentert til barnet, så hun stilte tydeligvis ingen krav til seg.

Da sa min kjæreste til henne at nå kunne hun ikke nekte meg å være i nærheten av deres barn lenger, og jeg fikk møte barnet. For fire år siden flyttet vi sammen og det har hun ikke hatt noen innvendinger på, men hun er vanskelig når det gjelder foreldresamarbeid fordi hun forventer full rapport etter hver gang barnet er hos oss, der hun skal få tilsendt bilder og skal vite hva far og tenåringen har gjort på, og hun ønsker å blande seg inn og styre samværet.

I dag fortalte mitt bonusbarn som nå har blitt tenåring, at moren hadde en kjæreste I tiden før hun mötte han som hun har vært sammen med nå i 9 år.

Dette visste ikke hennes far noe om så han ble veldig paff og spurte jenten hvor gammel hun var og hvor lenge moren og denne mannen var sammen, og da sa jenten at det var ikke så lenge men hun trodde det var 3-4 måneder og hun ble presentert for mannen med en gang slik at mamma kunne ha han på overnatting!

Jeg har prøvd å legge det at jeg måtte holde meg unna i 4 år fra meg og ikke la det gnage på meg, men når jeg fikk vite at hun også har hatt en kjæreste i smug som hun presenterte barnet sitt for uten å involvere faren blir jeg faktiskt forbannet,.

Hun krever at jeg skal holde meg borte hvis ikke holder hun barnet hjemme, men selv introduserer hun nye typer for barnet etter kort tid!

Hva gjør jeg/vi meg dette?

Jeg kan legge til at det har vært advokater og mekling inni bildet i de fire årene jeg måtte holde meg borte, men hun gjorde som hun ville.

La det ligge. Alt som kan øke konflikt, bare la det ligge. Skal du ta det opp, så tar du det opp som et trumpf kort,  da hun er vrang og kravstor. 

Anonymkode: 01d1c...a2e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om dere ønsker å lage ny konflikt så fortsetter dere. Om dere ønsker å ha en grei tone så lar dere dette ligge. Handler om å velge sine kamper.

Om hun har vært og er helt forferdelig sånn det blir beskrevet så tar dere kontakt med advokat og stevner vedkommende for omsorgssvikt eller samværssabotasje og krever hovedomsorgen i stedet for å fyre opp til en ny runde med konflikt. Den konflikten går til syvende og sist kun ut over barnet.

Endret av Kanino
Skrevet (endret)
Kanino skrev (1 minutt siden):

Endret av Kanino
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ts

Den måten du formulerer deg selv på får meg til å stille spørsmål til hvem som faktisk er problemet i denne saken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...