AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #1 Skrevet 17. desember 2023 Jeg er midt i overgangsalderen og er nylig begynt på hormonplaster. En måned etter oppstart begynte jeg å blø. Nå har jeg blødd i 11 dager og det tar seg bare opp. Jeg må bytte tampong og bind hver time, noen ganger etter halvannen time. Har alarm på om natten annenhver time for å bytte, og det går akkurat bra. Det er mye store klumper. Jeg er ikke bekymret for at jeg blør, det er visstnok normalt ved oppstart av hormonbehandling - men mengden bekymrer meg litt. Derfor spør jeg her om hva andre opplever som stor blødning, og når man ev bør kontakte lege? Anonymkode: 8b67c...63f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #2 Skrevet 17. desember 2023 Siden du har blødd så kraftig i flere dager så hadde jeg kontakta legen i morgen. Det er jo snart jul og stengt så ville hørt der hvertfall. Man blir jo slapp etter en stund. Har ikke brukt hormonplaster selv men hadde enormt kraftig blødning i overgangsalderen og ble dårlig. Kan være normalt men uansett for din egen del, snakk med lege. Anonymkode: 887b9...f7f 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #3 Skrevet 17. desember 2023 Kjenner du noen symptomer? Du vil jo kjenne det hvis det er for mye, hvis du skjønner. Anonymkode: a8ae3...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 Ta kontakt med lege og gjør det raskt dersom du er svimmel, svimer av, er kaldsvett. Noen tåler ikke hormoner godt og kan f.eks reagere med blødninger som er helseskadelig. Syns du skal ringe fastlegekontoret ditt når det åpner i morgen og ta det derfra. Anonymkode: b9a0c...48d 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjenner du noen symptomer? Du vil jo kjenne det hvis det er for mye, hvis du skjønner. Anonymkode: a8ae3...7d1 Symptomer annet enn blødningen er magesmerter, menstrasjonssmerter. Litt svimmel, men jeg tenker det kan være psykisk også, pga alt blodet. Anonymkode: 8b67c...63f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Siden du har blødd så kraftig i flere dager så hadde jeg kontakta legen i morgen. Det er jo snart jul og stengt så ville hørt der hvertfall. Man blir jo slapp etter en stund. Har ikke brukt hormonplaster selv men hadde enormt kraftig blødning i overgangsalderen og ble dårlig. Kan være normalt men uansett for din egen del, snakk med lege. Anonymkode: 887b9...f7f Jeg er så lite glad i legen men tenkte jeg skulle ta kontakt onsdag eller torsdag om det ikke endrer seg. Stoppet din blødning av seg selv, eller måtte du ha legehjelp? Hvordan type dårlig ble du? (selvsagt bare om du vil dele) Anonymkode: 8b67c...63f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ta kontakt med lege og gjør det raskt dersom du er svimmel, svimer av, er kaldsvett. Noen tåler ikke hormoner godt og kan f.eks reagere med blødninger som er helseskadelig. Syns du skal ringe fastlegekontoret ditt når det åpner i morgen og ta det derfra. Anonymkode: b9a0c...48d Skal ta kontakt onsdag eller torsdag om det ikke bedrer seg. Takk for svar. Anonymkode: 8b67c...63f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå