AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #1 Skrevet 17. desember 2023 Sønnen min på 15 mnd kastet opp i dag tidlig ifbm amming. Han brakk seg 2-3 ganger og det kom en del, men det luktet ingenting. Han har pleid å gulpe litt av morgenammingen tidligere da det er MYE melk og kan bli litt i overkant. Han har likevel aldri pleid å brekke seg, og det har bare pleid å være litt gulp. Til frokost 30 min etter spiste han som en hest. Han har vært i fyr og flamme hele formiddagen, strålende fornøyd. Ikke hatt noen bleier. Grunnen til at jeg spør er at vi skal egentlig besøke gammel og syk oldemor på sykehjem i morgen. Bør jeg ta sjansen? Hun gleder seg så fælt til å se han! Anonymkode: c61de...dfc
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #2 Skrevet 17. desember 2023 Mitt barn har bare spydd en til to ganger dagen i en uke. Frisk og rask mellom hver oppkast. Anonymkode: 1f9a9...827
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #3 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mitt barn har bare spydd en til to ganger dagen i en uke. Frisk og rask mellom hver oppkast. Anonymkode: 1f9a9...827 Var omgangssyke. Frisk nå. Anonymkode: 1f9a9...827
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mitt barn har bare spydd en til to ganger dagen i en uke. Frisk og rask mellom hver oppkast. Anonymkode: 1f9a9...827 Er det et eller annet merkelig nytt virus? Ble dere voksne smittet? Har vært svært nøye med vask og håndhygiene, men er relativt 100% umulig å ikke være tett på en ettåring 😕 ts Anonymkode: c61de...dfc
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det et eller annet merkelig nytt virus? Ble dere voksne smittet? Har vært svært nøye med vask og håndhygiene, men er relativt 100% umulig å ikke være tett på en ettåring 😕 ts Anonymkode: c61de...dfc Far ble smittet. Det varte kun 2 dager på han. Jeg ble kastet opp på flere ganger, og ble ikke smittet. Veldig merkelig. Det er veldig mye rart ute å går. Er du usikker, så ville jeg ventet med å besøke eldre, syke mennesker. Anonymkode: 1f9a9...827
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Far ble smittet. Det varte kun 2 dager på han. Jeg ble kastet opp på flere ganger, og ble ikke smittet. Veldig merkelig. Det er veldig mye rart ute å går. Er du usikker, så ville jeg ventet med å besøke eldre, syke mennesker. Anonymkode: 1f9a9...827 Ja, det høres merkelig ut. Kanskje corona? Huff ja, bør vel utsette besøket. Oldemor er på det siste og spørs om hun får flere sjanser til å møte han, men er vel ikke vits i å ta sjansen 😭 Anonymkode: c61de...dfc
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Skrevet 17. desember 2023 Her har vi omgangssyken i hus. Første kastet opp på natt, og så 2 ganger til, men var i grei form etter ca 12 timer. Neste fikk det dagen etter, dårlig i ca 12 timer og oppkast 3 ganger, så fin form. Tredje var kvalm, men ikke kastet opp. Og 3 stk har foreløpig ikke fått noe. Men vi er jo fortsatt bare på dag 3, så mye kan fortsatt skje. Er din forkjølet? Min lille på 17 mnd har de siste dagene brekt seg pga slim og forkjølelse,men vært i ellers god form. Anonymkode: 387b2...03e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #8 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her har vi omgangssyken i hus. Første kastet opp på natt, og så 2 ganger til, men var i grei form etter ca 12 timer. Neste fikk det dagen etter, dårlig i ca 12 timer og oppkast 3 ganger, så fin form. Tredje var kvalm, men ikke kastet opp. Og 3 stk har foreløpig ikke fått noe. Men vi er jo fortsatt bare på dag 3, så mye kan fortsatt skje. Er din forkjølet? Min lille på 17 mnd har de siste dagene brekt seg pga slim og forkjølelse,men vært i ellers god form. Anonymkode: 387b2...03e Det hørtes veldig mye mer omgangssyke-aktig ut ja! Ja, han var ganske tett i morrest, slet med å puste under ammingen pga slim i halsen og tett nese. Kan det kanskje ha vært så enkelt som at det var en kombinasjon av mye melk/gulperefleks/brekningsrefleks utløst av slim? Han har ingen feber eller noen andre tegn til sykdom. Anonymkode: c61de...dfc
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #9 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, det høres merkelig ut. Kanskje corona? Huff ja, bør vel utsette besøket. Oldemor er på det siste og spørs om hun får flere sjanser til å møte han, men er vel ikke vits i å ta sjansen 😭 Anonymkode: c61de...dfc Hvis hun er på det siste, så har vel ikke det noe å si? Anonymkode: dfc87...422
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #10 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, det høres merkelig ut. Kanskje corona? Huff ja, bør vel utsette besøket. Oldemor er på det siste og spørs om hun får flere sjanser til å møte han, men er vel ikke vits i å ta sjansen 😭 Anonymkode: c61de...dfc Forstår at det er sårt, men har dere eventuelt mulighet til å besøke onsdag hvis han ikke kaster opp mer? Stor klem fra meg Anonymkode: fbd3c...338
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #11 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvis hun er på det siste, så har vel ikke det noe å si? Anonymkode: dfc87...422 Det er vel noe med å ta sjansen på å dra på et sykehjem uansett dersom det skulle vise seg å være noe smittsomt. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Forstår at det er sårt, men har dere eventuelt mulighet til å besøke onsdag hvis han ikke kaster opp mer? Stor klem fra meg Anonymkode: fbd3c...338 Joda, vi får til onsdag. Men hun kommer til å bli lei seg. Huff ja, får bare håpe han ikke kaster opp mer og at vi voksne slapp med skrekken! Skulle ønske det fantes en slags korona test for omgangssyken også så man kunne visst! Anonymkode: c61de...dfc
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #12 Skrevet 17. desember 2023 Her har barnet hatt to oppkast med over 48 timer i mellom. Var litt roligere enn vanlig, men ellers frisk, fra første oppkast til et døgn etter siste oppkast. Jeg var litt småuggen to av dagene, men ikke ordentlig kvalm. Anonymkode: 4e24d...a6f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #13 Skrevet 17. desember 2023 Da har oldemor fått beskjed om at besøket er utsatt. Hun ble skuffet og lei seg, men jeg tar ikke sjansen. Selv om jeg mistenker sterkt at det dreier seg om slim/ubehag/for mye melk. Barnet har vært i toppform hele dagen, sovet og spist. Det som har kommet i bleien har vært gråstein. Får bare håpe det ikke dukker opp noe mer symptomer nå slik at vi kommer oss til oldemor på onsdag 🥰 Anonymkode: c61de...dfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå