MariaIsabel Skrevet 20. desember 2023 #41 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 10.08): Når jeg leser denne tråden, blir jeg enda mer sikker på at alle disse medlemsgreiene og bonusordningene er noe jeg skal holde meg langt unna. Det finnes jo nesten ikke en eneste butikkjede uten krav om å være medlem for å få laveste pris. Jeg skulle ønske at det var mulig å få kjøpt en vare til "riktig" pris i enhver butikk uten å være medlem. Selv boikotter jeg alle disse ordningene og er ikke medlem noe sted hvor jeg kan velge det bort. Så tenker jeg at ingen butikkjede driver med dette uten at det lønner seg for butikken. Det er ikke vi kunder som tjener mest på dette, selv om vi liker å tro det. Ordningene er etablert for at vi kunder skal kjøpe litt mer enn vi hadde tenkt, for at de skal ha oversikt over hva vi kjøper og kunne gi oss tilpassede tilbud, og for at vi skal foretrekke deres butikk fremfor andre. Vi lar oss lure. La oss bli fri til å kjøpe det vi trenger, når vi trenger det, og i den butikken vi ønsker, uten å være bundet av å gå i en bestemt butikk for å kunne utnytte våre medlemsrabatter og opptjente bonuser, og for å bli lurt til å kjøpe ting vi ikke hadde tenkt å kjøpe, og heller ikke trenger å ha, bare fordi vi får medlemsrabatt, eller har oppsparte bonuspoeng vi må få brukt før poengene går ut på dato og blir slettet. Anonymkode: 1d033...cb1 Da er det jo bare å la være å være medlem, men den som taper på det er jo selvfølgelig deg. 😅 Ja, selvsagt har butikkene bonus-ordninger for at man skal ønske å handle der fremfor hos konkurrenten. Det betyr ikke at vi blir lurt? Det handler jo bare om at butikkene ønsker å selge mest mulig, og vi ønsker å handle billigst mulig - så møtes man på midten ved at butikken sier "handler du her, får du det billigere enn om du handler på butikken borti gata". Det er bare god business. Hvis man ikke klarer å handle noe man ikke trenger fordi det er på tilbud, så har man jo et problem vil jeg si. Jeg handler stort sett på coop, både fordi det er den nærmeste butikken, og fordi jeg foretrekker flere av produktene deres, og fordi jeg liker bonussystemet deres. Jeg har likevel aldri følt meg bundet, og det hender jeg handler på andre butikker. I dag har jeg faktisk vært på både coop, rema og meny. Så er det jo heller ikke slik at man ikke kan ha medlemskap i flere kjeder. 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #42 Skrevet 21. desember 2023 Husk at i Coop melder en seg inn i et andelslag. Medlemsbonusen er ikke lik i alle lagene. I Coop midt-Norge er medlemsbonusen 3 %. Selv som en-persons husholdning har kontoen min vokst med ca 12 000 kr de siste ca 5 årene, i rene penger. I tillegg kommer det jeg har spart på gode tilbud og rabatter. Anonymkode: 9da4e...7c9 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #43 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Circle K: 0,45kr per liter Yx: 0,55kr per liter -- Bruker coop medlemskap på strøm, bensin, medlemskupp og diverse. Får alltid rundt 2k tilbake og har spart opp mot 8k i kupp. Bensin er heftig, da med bensin kredittkort får en ekstra 4% i tillegg til de 0,45kr hos Circle K. Anonymkode: 5214e...50b Mulig jeg er teit, men bensin kredittkort hva er det? Anonymkode: 0472f...633
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #44 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mulig jeg er teit, men bensin kredittkort hva er det? Anonymkode: 0472f...633 Jeg gjetter på Santander Flexi Visa, som gir 4 % cashback på alle drivstoffkjeder. Med pumpepris på 22 kroner tilsvarer dette 88 øre pr liter,som kommer i tillegg til Coop-rabatten. Anonymkode: f68a4...afb
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #45 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 17.12.2023 den 21.17): Har coop medlemskap, og har hatt det mange år. Omtrent ikkje verdt bryet å dra kortet opp v/ betaling når det gis kun 1% rabatt på varer. Handlet på coop obs for kr 20.000 for 2 år sidan, og kr. 200,- i rabatt. og bare heilt sykt. Coop har lagd ned en rekke butikker de senere årene, og har tapt markedsandeler mot flere lavpriskjæder, Anonymkode: 96dc2...27c Hvis du handlet for 20 000 fikk du 2000. Dette er ikke rabatt, men bonus. Det overføres til coop-kontoen din - og du kan ræta det ut det påfølgende året. Anonymkode: 9534c...be7 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #46 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Circle K: 0,45kr per liter Yx: 0,55kr per liter -- Bruker coop medlemskap på strøm, bensin, medlemskupp og diverse. Får alltid rundt 2k tilbake og har spart opp mot 8k i kupp. Bensin er heftig, da med bensin kredittkort får en ekstra 4% i tillegg til de 0,45kr hos Circle K. Anonymkode: 5214e...50b Men når drivstoffprisen på Circle K generelt ligger flere kroner over vår lokale Automat1 pumpe så hjelper ikke det stort. Jeg betaler i tillegg med Privat365-kortet, så da får jeg 2% bonus der. Anonymkode: 92e49...45c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #47 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du handlet for 20 000 fikk du 2000. Dette er ikke rabatt, men bonus. Det overføres til coop-kontoen din - og du kan ræta det ut det påfølgende året. Anonymkode: 9534c...be7 Men det er vel ikke 10% bonus? Da skal jeg melde meg inn med en gang😉 Sjekk ut prosentregning.... Anonymkode: 6e8b1...91c 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #48 Skrevet 21. desember 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du handlet for 20 000 fikk du 2000. Dette er ikke rabatt, men bonus. Det overføres til coop-kontoen din - og du kan ræta det ut det påfølgende året. Anonymkode: 9534c...be7 Prøv 200kr, det tilsvarer 1% som er minimumsprosenten medlemmer får. Aldri vært 10% Anonymkode: 61540...ff6 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #49 Skrevet 10. januar 2024 Er det noen som har fått nye kuponger enda i 2024? Ingenting her... Anonymkode: 3d911...cad
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #50 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det noen som har fått nye kuponger enda i 2024? Ingenting her... Anonymkode: 3d911...cad Ja. Prøv å logge ut og inn i appen. Anonymkode: e79a0...e54 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #51 Skrevet 10. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja. Prøv å logge ut og inn i appen. Anonymkode: e79a0...e54 Fortsatt ingenting. Anonymkode: 3d911...cad
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #52 Skrevet 11. januar 2024 Coop er dyre butikker. Selv «lavpris»kjeden extra er dyrere en Kiwi’n her. Begge gir 1%bonus på ordinære varer, men jeg sparer mer på Kiwi. Intillergg-trumf er gratis å melde seg inn i og man kan spare trumfbonus i mange andre nettbutikker/kjeder. Coop koster 300kr, og fremstår mindre attraktivt her. (I tillegg så liker jeg ikke ansattpolicy hos Coop extra. Her er det lagt opp til selvscanning, og kun en betjent kasse. De som er i den betjente har derfor alltid lang kø, og nå har kjedekontoret fjernet mulighet for å sitte, og tatt vekk matta som de fikk lov å stå på i tillegg, sånn at de står fulle vakter på hardt betonggulv og scanner varer) Anonymkode: 7a94a...dc2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #53 Skrevet 11. januar 2024 Vi har spart 5500,- på handel med Coop medlemskortet i fjor, og får et kjøpeutbytte på 1500 kr i januar. Og då handlar vi på 2 andre matbutikkar i tillegg, der vi sparar mykje med Trumf og Æ. Så vil seie det er vits å dra medlemskortet ja... Anonymkode: ecf03...8b8 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #54 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har spart 5500,- på handel med Coop medlemskortet i fjor, og får et kjøpeutbytte på 1500 kr i januar. Og då handlar vi på 2 andre matbutikkar i tillegg, der vi sparar mykje med Trumf og Æ. Så vil seie det er vits å dra medlemskortet ja... Anonymkode: ecf03...8b8 Kan ein sette pengane inn på eigen konto? Eller må ein handle for dei? Anonymkode: 3132c...51e
PhilosopherSe7en Skrevet 11. januar 2024 #55 Skrevet 11. januar 2024 Bonus sparer du opp slik som med Trumf, men du får den utbetalt året etter. Kupponger trekkes fra i kassen, det samme gjelder medlemskupp som de har jevnt hele året. For 2023 får jeg ca 1300 i utbytte. Synes det er greit for varer jeg uansett hadde handlet. Er en flink er det nok en del mer å spare på Trumf med å handle på torsdager og helst med Trumf visa 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #56 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan ein sette pengane inn på eigen konto? Eller må ein handle for dei? Anonymkode: 3132c...51e Kan settes inn på egen konto. Får igjen 3500 kr for 2023. Har spart nesten 1200 kr på kuponger og har spart 16000 kr på medlemskupp 🙈 Jeg jobber på gulvet i Coopsystemet. Anonymkode: e1a74...c0b 1 1
Maskinfører Skrevet 11. januar 2024 #57 Skrevet 11. januar 2024 Er medlem av Coop men får ikke lengre brukt kortet da det ser ut som de i kassa ikke bryr seg de spør er du Coop medlem så skal man scanne kortet så har dem satt sånne skjermer rund laseren så kortet ikke kan leses av når man nevner dette så ser de som står i kassa og ser ut som spørsmålstegn så handler heller på kiwi Coop har noe å lære av Trumf man kan registrere bankkortet så slipper man å bruke medlemskort 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #58 Skrevet 12. januar 2024 Maskinfører skrev (4 timer siden): Er medlem av Coop men får ikke lengre brukt kortet da det ser ut som de i kassa ikke bryr seg de spør er du Coop medlem så skal man scanne kortet så har dem satt sånne skjermer rund laseren så kortet ikke kan leses av når man nevner dette så ser de som står i kassa og ser ut som spørsmålstegn så handler heller på kiwi Coop har noe å lære av Trumf man kan registrere bankkortet så slipper man å bruke medlemskort D får du de i kassa til p scanne kortet for deg da vet du 👵🏻 Eller laster ned appen og betaler med coopay.. det er ikke vanskeligere enn an gjør det til selv. Har du coop mastercard,og betaler med det, blir medlemskapet registrert automatisk. Da får du også 1,5% ekstra i kjøpeutbytte. Anonymkode: e1a74...c0b 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #59 Skrevet 12. januar 2024 Maskinfører skrev (10 timer siden): Er medlem av Coop men får ikke lengre brukt kortet da det ser ut som de i kassa ikke bryr seg de spør er du Coop medlem så skal man scanne kortet så har dem satt sånne skjermer rund laseren så kortet ikke kan leses av når man nevner dette så ser de som står i kassa og ser ut som spørsmålstegn så handler heller på kiwi Coop har noe å lære av Trumf man kan registrere bankkortet så slipper man å bruke medlemskort Det er da bare å scanne kortet det i kortleseren det, det er da like lett som før. Anonymkode: ba1db...f11 1
Taluno Skrevet 12. januar 2024 #60 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 23.21): Er det noen som har fått nye kuponger enda i 2024? Ingenting her... Anonymkode: 3d911...cad Bare å sende en melding til coop De har en slags kvalitetskontroll hvor en tilfeldig utvalgt referansegruppe med medlemmer ikke får kuponger i app. Jeg har havnet i denne gruppen flere ganger, og får gavekort på 200kr når jeg melder i fra Man kan vist havne i denne gruppen maks en gang pr år. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå