AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #21 Skrevet 18. desember 2023 Taluno skrev (12 timer siden): Det er ikke medlemsrabatt på änglamark, det er medlemsbonus. Og det er 20% medlemsbonus kun hos Mega. Medlemsbonus blir regnet ut og utbetalt påfølgende år, medlemsrabatt får man øyeblikkelig. han fikk ingen bonus, prisen var samme som før i kassen....ja vi var på mega, blir veldig dyrt å handle anglemark da når man ikke får den rabatten Anonymkode: 8956f...a47
Taluno Skrevet 18. desember 2023 #22 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): han fikk ingen bonus, prisen var samme som før i kassen....ja vi var på mega, blir veldig dyrt å handle anglemark da når man ikke får den rabatten Anonymkode: 8956f...a47 Men igjen, du må skille mellom bonus og rabatt. Rabatt går rett på kassa, mens bonus kommer på neste års oppgjør. Det er ikke rabatt på Änglamark, det er bonus. 11 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #23 Skrevet 18. desember 2023 Han kan logge inn i appen eller på min side på coop.no og få en oversikt over opptjent bonus. Den blir tilgjengelig over jul - februar?, og den kan overføres til konto da. Jeg sjekket min, der er det 800kr nå. Jeg bruker kortet for å få bonus på bensin hos yx, men stikker også innom obs og extra når jeg er i nærheten av de eller det er noe spesielt jeg vil ha tak i. Anonymkode: b9858...53b 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #24 Skrevet 18. desember 2023 Når jeg leser denne tråden, blir jeg enda mer sikker på at alle disse medlemsgreiene og bonusordningene er noe jeg skal holde meg langt unna. Det finnes jo nesten ikke en eneste butikkjede uten krav om å være medlem for å få laveste pris. Jeg skulle ønske at det var mulig å få kjøpt en vare til "riktig" pris i enhver butikk uten å være medlem. Selv boikotter jeg alle disse ordningene og er ikke medlem noe sted hvor jeg kan velge det bort. Så tenker jeg at ingen butikkjede driver med dette uten at det lønner seg for butikken. Det er ikke vi kunder som tjener mest på dette, selv om vi liker å tro det. Ordningene er etablert for at vi kunder skal kjøpe litt mer enn vi hadde tenkt, for at de skal ha oversikt over hva vi kjøper og kunne gi oss tilpassede tilbud, og for at vi skal foretrekke deres butikk fremfor andre. Vi lar oss lure. La oss bli fri til å kjøpe det vi trenger, når vi trenger det, og i den butikken vi ønsker, uten å være bundet av å gå i en bestemt butikk for å kunne utnytte våre medlemsrabatter og opptjente bonuser, og for å bli lurt til å kjøpe ting vi ikke hadde tenkt å kjøpe, og heller ikke trenger å ha, bare fordi vi får medlemsrabatt, eller har oppsparte bonuspoeng vi må få brukt før poengene går ut på dato og blir slettet. Anonymkode: 1d033...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #25 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når jeg leser denne tråden, blir jeg enda mer sikker på at alle disse medlemsgreiene og bonusordningene er noe jeg skal holde meg langt unna. Det finnes jo nesten ikke en eneste butikkjede uten krav om å være medlem for å få laveste pris. Jeg skulle ønske at det var mulig å få kjøpt en vare til "riktig" pris i enhver butikk uten å være medlem. Selv boikotter jeg alle disse ordningene og er ikke medlem noe sted hvor jeg kan velge det bort. Så tenker jeg at ingen butikkjede driver med dette uten at det lønner seg for butikken. Det er ikke vi kunder som tjener mest på dette, selv om vi liker å tro det. Ordningene er etablert for at vi kunder skal kjøpe litt mer enn vi hadde tenkt, for at de skal ha oversikt over hva vi kjøper og kunne gi oss tilpassede tilbud, og for at vi skal foretrekke deres butikk fremfor andre. Vi lar oss lure. La oss bli fri til å kjøpe det vi trenger, når vi trenger det, og i den butikken vi ønsker, uten å være bundet av å gå i en bestemt butikk for å kunne utnytte våre medlemsrabatter og opptjente bonuser, og for å bli lurt til å kjøpe ting vi ikke hadde tenkt å kjøpe, og heller ikke trenger å ha, bare fordi vi får medlemsrabatt, eller har oppsparte bonuspoeng vi må få brukt før poengene går ut på dato og blir slettet. Anonymkode: 1d033...cb1 Forskjellen her er at i coop er vi medeiere, og at bonusen er en fordeling av overskuddet. Det sitter ingen Reitan på toppen og skummer fløten. Anonymkode: 1619e...0a7 7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #26 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når jeg leser denne tråden, blir jeg enda mer sikker på at alle disse medlemsgreiene og bonusordningene er noe jeg skal holde meg langt unna. Det finnes jo nesten ikke en eneste butikkjede uten krav om å være medlem for å få laveste pris. Jeg skulle ønske at det var mulig å få kjøpt en vare til "riktig" pris i enhver butikk uten å være medlem. Selv boikotter jeg alle disse ordningene og er ikke medlem noe sted hvor jeg kan velge det bort. Så tenker jeg at ingen butikkjede driver med dette uten at det lønner seg for butikken. Det er ikke vi kunder som tjener mest på dette, selv om vi liker å tro det. Ordningene er etablert for at vi kunder skal kjøpe litt mer enn vi hadde tenkt, for at de skal ha oversikt over hva vi kjøper og kunne gi oss tilpassede tilbud, og for at vi skal foretrekke deres butikk fremfor andre. Vi lar oss lure. La oss bli fri til å kjøpe det vi trenger, når vi trenger det, og i den butikken vi ønsker, uten å være bundet av å gå i en bestemt butikk for å kunne utnytte våre medlemsrabatter og opptjente bonuser, og for å bli lurt til å kjøpe ting vi ikke hadde tenkt å kjøpe, og heller ikke trenger å ha, bare fordi vi får medlemsrabatt, eller har oppsparte bonuspoeng vi må få brukt før poengene går ut på dato og blir slettet. Anonymkode: 1d033...cb1 Coop har ikke "bonuspoeng" som kan forsvinne om du ikke bruker dem. Medlemsutbyttet står der til du henter det ut. Kuponger går ut på dato hos Coop også. Men en bruker jo bare de kupongene man trenger uansett. Jeg kjøper i alle fall ikke ting jeg ikke trenger bare fordi jeg har fått en kupong. Men det er medlemskuppene jeg virkelig har spart penger på. Mitt Coop-regnskap så langt i år ser slik ut: Kjøpeutbytte og bonus: 786 kr Kuponger: 459 kr Medlemskupp: 6 205 kr Jeg har altså spart 6205 kr. bare på medlemskupp. Dette er relativt dyre ting jeg har hatt planer om å kjøpe en stund, men har hatt mulighet til å vente på gode priser på. Vi snakker også om en reell besparelse, ikke "luretilbud". Siden det er ting jeg trengte har jeg jo fulgt med på prisene. Anonymkode: 12fc1...bcb 10
Gjest Kanino Skrevet 18. desember 2023 #27 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 17.12.2023 den 10.52): Er det noen som har medlemskap der? Vi handlet på coop igår og fikk ingen rabatt trukket fra i kassa, de sa dette ble gjort neste år, synes det høres rart ut. Trodde man fikk rabatten med en gang? Hva er vitsen med å bli medlem da? Anonymkode: 8956f...a47 Bonusen blir oppdatert og synlig en gang pr måned.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #28 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har coop medlemskap, og har hatt det mange år. Omtrent ikkje verdt bryet å dra kortet opp v/ betaling når det gis kun 1% rabatt på varer. Handlet på coop obs for kr 20.000 for 2 år sidan, og kr. 200,- i rabatt. og bare heilt sykt. Coop har lagd ned en rekke butikker de senere årene, og har tapt markedsandeler mot flere lavpriskjæder, Anonymkode: 96dc2...27c Ja, voldsomt sykt å få rabatt i stedet for ikke å få rabatt gitt....🙄 Anonymkode: 92e49...45c 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #29 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 17.12.2023 den 20.46): Jævli dyr er vel å ta i... Men det er medlemsbonus du får. ikke direkte rabatt, så det du sparer får du lagt til på kjøpeutbyttet. Anonymkode: 4b490...c40 Nei det er ikke å ta i for det er det faktisk. Kjøper da ikke grønnsaker for 60 kr hvis bare fordi det er økologisk, trodde man sparte penger på den økologiske serien dems, men neida, her blir man lurt. Fort gjort å tro det når det står 20% på anglemark. Anonymkode: 8956f...a47
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #30 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei det er ikke å ta i for det er det faktisk. Kjøper da ikke grønnsaker for 60 kr hvis bare fordi det er økologisk, trodde man sparte penger på den økologiske serien dems, men neida, her blir man lurt. Fort gjort å tro det når det står 20% på anglemark. Anonymkode: 8956f...a47 Du blir jo ikke lurt, du får igjen 20% etter nyttår. Selv får jeg igjen ca 4000 denne gangen. Synes det er en fin måte å spare på. Hadde ikke hatt de 4000 om jeg handlet på REMA. Anonymkode: 6a68e...bb9 7 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #31 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du blir jo ikke lurt, du får igjen 20% etter nyttår. Selv får jeg igjen ca 4000 denne gangen. Synes det er en fin måte å spare på. Hadde ikke hatt de 4000 om jeg handlet på REMA. Anonymkode: 6a68e...bb9 Tja. På rema får du rabatten direkte i kassen, og vi har faktisk spart mer der i år enn på Coop selv om extra er vår hovedbutikk. Anonymkode: f801f...f87 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #32 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei det er ikke å ta i for det er det faktisk. Kjøper da ikke grønnsaker for 60 kr hvis bare fordi det er økologisk, trodde man sparte penger på den økologiske serien dems, men neida, her blir man lurt. Fort gjort å tro det når det står 20% på anglemark. Anonymkode: 8956f...a47 Du blir jo ikke lurt. Bonusen blir jo tilgjengelig på nyåret. Du må lære deg å skille mellom bonus og rabatt. Anonymkode: 6c072...4a4 8 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #33 Skrevet 20. desember 2023 Vi ser her vi får mer på trumf en på Coop. Eneste grun vi har coop er pga drivstoff 70 øre på circle k og 72 øre på yx hvis jeg husker rett. Anonymkode: 48eba...891
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #34 Skrevet 20. desember 2023 Rabatt får du trukket fra i kassen. Medlemsbonus (som f.eks änglamark) får du på konto neste år, som du da kan overføre til bankkontoen din. Er du flink til å bruke kortet, så kan dette bli flere tusen. Hvis du vil spare penger, så handler du ikke på Mega. Änglamark-produktene er MYE billigere på Coop xtra. Anonymkode: eb23c...559 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #35 Skrevet 20. desember 2023 Coop-medlemskap er supert! Tar ut 6-7000 kroner i medlemsbonus hvert år i tillegg til kuponger med rabatt på det du handler regelmessig . i fjor fikk vi 3% medlemsrabatt pga Coop Mastercard, men dette forsvant dessverre. Nå er det vel 1% + 15% til på frukt og grønt. Jeg betaler med Ikano Visa og får 1% rabatt der i tillegg. Alt hjelper☺️Får i tillegg bonus på drivstoff og div andre ting. handler mest på Coop Extra, mye er billigere der enn både Rema og Kiwi. Anonymkode: c36cb...2c7 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #36 Skrevet 20. desember 2023 Jeg får vanligvis bare 50-100 i året i utbytte, men sparer langt mer på kupongene. De er mye mer relevante enn feks håpløse Æ. Får også noen kroner for bruk av gjenbruksposen. Blir ikke rik av det, men det er jo bedre å få noen kroner enn ingen kroner. Anonymkode: 3d911...cad 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #37 Skrevet 20. desember 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Vi ser her vi får mer på trumf en på Coop. Eneste grun vi har coop er pga drivstoff 70 øre på circle k og 72 øre på yx hvis jeg husker rett. Anonymkode: 48eba...891 Circle K: 0,45kr per liter Yx: 0,55kr per liter -- Bruker coop medlemskap på strøm, bensin, medlemskupp og diverse. Får alltid rundt 2k tilbake og har spart opp mot 8k i kupp. Bensin er heftig, da med bensin kredittkort får en ekstra 4% i tillegg til de 0,45kr hos Circle K. Anonymkode: 5214e...50b 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #38 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 13.05): Forskjellen her er at i coop er vi medeiere, og at bonusen er en fordeling av overskuddet. Det sitter ingen Reitan på toppen og skummer fløten. Anonymkode: 1619e...0a7 Sannhet med modifikasjoner, vil jeg si. Coop-ledelsen er ikke noe bedre. Jeg har slutta å handle på Coop siden butikkene inneholder nesten bare EMV. Anonymkode: dab8d...146 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #39 Skrevet 20. desember 2023 Håper det er greit at jeg spør i tråden din ts.. Er coop medlem samme opplegg som Trumf at man får prosenter per kjøp og kan ta ut disse i penger til som bankkonto året etter? Eller er coop meldem kun rabatter på enkelte kjøp? Anonymkode: 44211...5b7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #40 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Håper det er greit at jeg spør i tråden din ts.. Er coop medlem samme opplegg som Trumf at man får prosenter per kjøp og kan ta ut disse i penger til som bankkonto året etter? Eller er coop meldem kun rabatter på enkelte kjøp? Anonymkode: 44211...5b7 Det fungerer omtrent som trumf ja. Du får 1% på alt kjøp, noe mer på frukt/ grønt på Extra og Änglamark på Mega. I tillegg får du kuponger som trekkes direkte i kassa og noen ganger er det ting på tilbud som bare gjelder for medlemmer. De har oppgjør en gang i året så du kan ikke ta ut årets opptjente poeng før Jan/ feb året etter. Det koster også 300kr å bli medeier i Coop, men vil du melde deg ut får du disse 300kr tilbake. Anonymkode: f801f...f87 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå