Anonymaaaa Skrevet 17. desember 2023 #1 Skrevet 17. desember 2023 Jeg er så kvalm, uvel, slapp og svimmel og fortsatt forkjøla etter en uke. Våkner tre timer senere enn vanlig og sovner fortsatt på sofaen. Jeg måtte i butikken i går, klamret meg til handlevogna for jeg ble så uvel. Kjøpte meg god middag, men spiste bare litt. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg på jobb i morgen. Er dette vanlig? 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #2 Skrevet 17. desember 2023 Ja det er vanlig. For det første trenger du en sykemelding, sikkert ut uken i første omgang Det er mange som får det hardt denne runden. Jeg fikk det for 2 uker siden, og er enda ikke helt bra, blir sliten/syldomsfølese av lett aktivitet, som å lage middag, eller gjøre små ærend. Har også sovet 2-3 timer lengre en normalt, og sovnet på sofaen, eller vært helt skutt på kvelden. Det har blitt bedre de siste dagene, men henger forsatt litt igjen. Hoster litt enda, slim i halsen God bedring Anonymkode: 6875b...b6b 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #3 Skrevet 17. desember 2023 Anonymaaaa skrev (2 timer siden): Jeg er så kvalm, uvel, slapp og svimmel og fortsatt forkjøla etter en uke. Våkner tre timer senere enn vanlig og sovner fortsatt på sofaen. Jeg måtte i butikken i går, klamret meg til handlevogna for jeg ble så uvel. Kjøpte meg god middag, men spiste bare litt. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg på jobb i morgen. Er dette vanlig? Du skal jo ikke på jobb når du ikke har god almenntilstand. Du skulle ikke vært på butikken i går heller. Anonymkode: b7ed4...cd3
Anonymaaaa Skrevet 17. desember 2023 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du skal jo ikke på jobb når du ikke har god almenntilstand. Du skulle ikke vært på butikken i går heller. Anonymkode: b7ed4...cd3 Jeg vet… Men bor alene, måtte ha noe mat.
Anonymaaaa Skrevet 17. desember 2023 Forfatter #5 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det er vanlig. For det første trenger du en sykemelding, sikkert ut uken i første omgang Det er mange som får det hardt denne runden. Jeg fikk det for 2 uker siden, og er enda ikke helt bra, blir sliten/syldomsfølese av lett aktivitet, som å lage middag, eller gjøre små ærend. Har også sovet 2-3 timer lengre en normalt, og sovnet på sofaen, eller vært helt skutt på kvelden. Det har blitt bedre de siste dagene, men henger forsatt litt igjen. Hoster litt enda, slim i halsen God bedring Anonymkode: 6875b...b6b Takk. Det høres veldig likt ut ja. Hadde korona for noen år siden og da merket jeg det nesten ikke. Kjenner igjen det med sykdomsfølelse av veldig lett aktivitet.
anonym111111 Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 Jeg er uvaksinert, og merket ikke engang at jeg hadde det. Litt dårligere allmenntilstand en dag, det var det. Jeg har nok hatt korona kun den gangen. De fleste uvaksinerte får milde symptomer, det at symptomene er mildere for vaksinerte opplever ikke jeg i min omgangskrets. Du bør ikke gå på jobb om du er dårlig i morgen, og ring lege om du blir verre eller det ikke går over innen en uke. God bedring. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Skrevet 17. desember 2023 anonym111111 skrev (22 minutter siden): Jeg er uvaksinert, og merket ikke engang at jeg hadde det. Litt dårligere allmenntilstand en dag, det var det. Jeg har nok hatt korona kun den gangen. De fleste uvaksinerte får milde symptomer, det at symptomene er mildere for vaksinerte opplever ikke jeg i min omgangskrets. Du bør ikke gå på jobb om du er dårlig i morgen, og ring lege om du blir verre eller det ikke går over innen en uke. God bedring. Enig med det at vaksinerte ikke blir verken sjeldnere syke eller får mindre symptomer. På jobben er vaksinerte stadig syke Anonymkode: b1408...da1 2
Ina K Skrevet 17. desember 2023 #8 Skrevet 17. desember 2023 Anonymaaaa skrev (3 timer siden): Jeg er så kvalm, uvel, slapp og svimmel og fortsatt forkjøla etter en uke. Våkner tre timer senere enn vanlig og sovner fortsatt på sofaen. Jeg måtte i butikken i går, klamret meg til handlevogna for jeg ble så uvel. Kjøpte meg god middag, men spiste bare litt. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg på jobb i morgen. Er dette vanlig? For noen er det dessverre vanlig. En kollega av meg var sykemeldt i flere måneder etter covid og er 50% tilbake på jobb nå. Kom deg til legen og få deg en sykemeld. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #9 Skrevet 17. desember 2023 anonym111111 skrev (1 time siden): Jeg er uvaksinert, og merket ikke engang at jeg hadde det. Litt dårligere allmenntilstand en dag, det var det. Jeg har nok hatt korona kun den gangen. De fleste uvaksinerte får milde symptomer, det at symptomene er mildere for vaksinerte opplever ikke jeg i min omgangskrets. Du bør ikke gå på jobb om du er dårlig i morgen, og ring lege om du blir verre eller det ikke går over innen en uke. God bedring. Jeg er vaksinert og var syk med milde symtomer kun et par dager. Etter det var jeg helt fin igjen. Men er nok forskjellig. Anonymkode: df213...d1b 1
anonym111111 Skrevet 17. desember 2023 #10 Skrevet 17. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er vaksinert og var syk med milde symtomer kun et par dager. Etter det var jeg helt fin igjen. Men er nok forskjellig. Anonymkode: df213...d1b Ja, det er forskjellig, og mange får milde eller ingen symptomer både med og uten vaksine. Det er derfor unge, friske kanskje ikke egentlig har behov for vaksinen. Unødvendig med risiko for unødvendige bivirkninger, derfor tar man medikamenter og vaksiner vanligvis kun ved behov. Både jeg og de uvaksinerte jeg kjenner har hatt korona max en gang. Min erfaring er at vaksinerte er oftere syke, og noen er også lenger syke med sterkere symptomer. Endret 17. desember 2023 av anonym111111 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #11 Skrevet 17. desember 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Ja det er vanlig. For det første trenger du en sykemelding, sikkert ut uken i første omgang Det er mange som får det hardt denne runden. Jeg fikk det for 2 uker siden, og er enda ikke helt bra, blir sliten/syldomsfølese av lett aktivitet, som å lage middag, eller gjøre små ærend. Har også sovet 2-3 timer lengre en normalt, og sovnet på sofaen, eller vært helt skutt på kvelden. Det har blitt bedre de siste dagene, men henger forsatt litt igjen. Hoster litt enda, slim i halsen God bedring Anonymkode: 6875b...b6b Har det helt likt som deg, bare det er fire uker siden jeg fikk det. Dritsliten, trenger mer søvn enn vanlig, fortsatt litt hoste og slim, og fortsatt vond i halsen. Jeg er gravid, da, så har nå litt dårligere immunsforsvar enn ellers. Men ble hardt rammet sist jeg hadde covid også, for to år siden. Anonymkode: dcd3f...76f 2
Millinea Skrevet 17. desember 2023 #12 Skrevet 17. desember 2023 Min 4. gang nå. Feber og "døden nær" i 4 dager, men har gått 3 uker nå og er fremdeles uggen og følelse av småforkjølelse, blir liksom ikke frisk og ferdig. De 3 andre gangene var max 2 dager syk, så ferdig. 2
anonym111111 Skrevet 17. desember 2023 #13 Skrevet 17. desember 2023 Millinea skrev (6 minutter siden): Min 4. gang nå. Feber og "døden nær" i 4 dager, men har gått 3 uker nå og er fremdeles uggen og følelse av småforkjølelse, blir liksom ikke frisk og ferdig. De 3 andre gangene var max 2 dager syk, så ferdig. Er du vaksinert? Synes mange vaksinerte er så mye syke for tiden. Forstår at enkelte uvaksinerte også blir syke, men mye sjeldnere og med mindre symptomer, er min erfaring.
Millinea Skrevet 17. desember 2023 #14 Skrevet 17. desember 2023 anonym111111 skrev (1 minutt siden): Er du vaksinert? Synes mange vaksinerte er så mye syke for tiden. Forstår at enkelte uvaksinerte også blir syke, men mye sjeldnere og med mindre symptomer, er min erfaring. Ja, jobber i helse, så influensa og covid-vaksiner hvert år.
enkefru Skrevet 17. desember 2023 #15 Skrevet 17. desember 2023 Virker som ALT mellom 3-4 dager og drøye 2 uker… ingenting er «vanlig» med korona, det er høyst individuelt
anonym111111 Skrevet 17. desember 2023 #16 Skrevet 17. desember 2023 Millinea skrev (21 minutter siden): Ja, jobber i helse, så influensa og covid-vaksiner hvert år. Jeg er uvaksinert, bare hatt det en gang, smittet av en vaksinert jeg var i nærkontakt med. Knapt merkbare symptom i ett døgn. Kanskje fordi du er borti mye smitte pga jobb, men synes veldig mange vaksinerte har hatt korona både oftere og kraftigere enn uvaksinerte. Vet jo at ikke min erfaring gjelder så mange at det er av betydning, men man hører jo om mange med samme erfaring etterhvert...
Millinea Skrevet 17. desember 2023 #17 Skrevet 17. desember 2023 anonym111111 skrev (22 minutter siden): Jeg er uvaksinert, bare hatt det en gang, smittet av en vaksinert jeg var i nærkontakt med. Knapt merkbare symptom i ett døgn. Kanskje fordi du er borti mye smitte pga jobb, men synes veldig mange vaksinerte har hatt korona både oftere og kraftigere enn uvaksinerte. Vet jo at ikke min erfaring gjelder så mange at det er av betydning, men man hører jo om mange med samme erfaring etterhvert... Spredt seg vilt dette året, er jo ingen restriksjoner. Kommer på jobb/ går på skole med hosting og nysing, så er det gjort. Opplever også at de som er vaksinerte og de som ikke har opplevd senvirkninger, tar veldig lett på det og ikke bryr seg om smitte. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå