Gå til innhold

Kvinner! Beskriv drømmemannen og drømmeforholdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier

Anonymkode: 9355e...623

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mann som er snill,respekterer meg og andre,er ærlig og til å stole på.

• Liker 2
Skrevet

Intelligent, språklig sterk og kulturelt kompetent, slank og utholdende når det gjelder arbeid og friluftsaktiviteter, likestilt, selvstendig og snill.

Anonymkode: af47a...b74

• Liker 3
Skrevet

175 cm+, veltrent, kristen, maskulin

Ideelle forhold: gifter oss og får flere barn, koser i sofakroken om kvelden, jeg lager mange gode middager til oss

Vi finner sikkert ut av resten sammen ❤️

Anonymkode: f5f02...f83

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Intelligent, språklig sterk og kulturelt kompetent, slank og utholdende når det gjelder arbeid og friluftsaktiviteter, likestilt, selvstendig og snill.

...og forholdet skal være preget av likeverd, likestilling, samarbeid og lojalitet, samtidig som det er rom for å være oss selv som individer. Og så må vi heie på hverandre, og ikke bare heie på kjønnsroller.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Drømmemannen er: oppmerksom mot meg og barnet. Han ønsker å ha oss der. Vi må ikke nødvendigvis ha bolig sammen, men vi finner på ting sammen ofte. Kansje han har barn, og hans barn og mitt barn blir som søsken og får et fint forhold. 

Han elsker å få gaver og oppmerksomhet fra meg og gjør det samme mot meg, han er en fyr som elsker hjemmet og folk. Han har også en stor familie som tar imot oss og de er åpne og inkluderende. Det er mange snille kvinner og menn på min alder som jeg føler meg velkommen hos. 

Med mannen er hjemmelivet preget av fredelighet og leken glede og han synes jeg er den fineste han har sett, og jeg han. Vi har et veldig sunt og bra sexliv og vi heier på hverandre når det gjelder både mental og kroppslig helse. Vi pleier å invitere til familiemiddager på søndager og da er det ofte fullt hus. Vi jobber med noe av det samme og min karriere og hans karriere løfter oss begge og vi snakker om å starte eget selskap der vi begge på sikt kan drive det hjemmefra og tjene gode penger opp mot pensjonisttiden. Noe som vi gleder oss til. 

PS og eksen hans da! Vi skal være venninner og hun er velkommen på besøk. Hun er vennlig og glad for vår del og vi hjelper hverandre om det trengs. En snill dame. 

🙈🙊🥲👍 Men det er bare en drøm. 

Endret av lillevill
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes han er pen å se på og er tiltrukket av ham.

Vi ler og har det hyggelig sammen.

Han liker å prate, ikke en sånn taus type.

Han har drive, og er ikke tafatt.

Han er trygg i seg selv og en trygg havn for meg.

Lojal, støttende.

Nysgjerrig på meg og nysgjerrig på verden.

Initiativrik og løsningsorientert, som meg.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Alfahann som er trygg på seg selv🥰

Anonymkode: c1596...d91

Skrevet

Drømmemannen min er:

- Varm og omsorgsfull, både mot meg og de rundt seg.

- Inkluderende.

- Tilpasningsdyktig og pratsom i sosiale settinger.

- Intelligent og trygg på seg selv.

- Samfunnsengasjert, men ser ikke verden i svart/hvitt og har empati og forståelse for andres perspektiv.

- Hardtarbeidende.

- Morsom og leken og får meg til å le flere ganger om dagen.

- Rettferdig.

Anonymkode: 54167...dfd

• Liker 3
Skrevet

En mann som har en jobb som han trives i. 

Ryddig økonomisk. 

En som tar vare på meg. 

Jeg ønsker en mann som er trygg på seg selv. Jeg kan ta vare på meg selv økonomisk. Ønsker et menneske som kan tilføre hyggelige ting i hverdagen. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alfahann som er trygg på seg selv🥰

Hva er en «alfahann»?

Anonymkode: 5d9a2...a0e

• Liker 3
Skrevet

Drømmemannen er en som elsker meg og utfyller meg, vi kan dele alt og hjelpe hverandre. Han er lojal og utholdende. Han er morsom uten å være useriøs. Han er klok. Varm. Veldig sexy for meg. Han takler alt, inkludert å være sårbar overfor meg. 

Anonymkode: dbafc...25e

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva er en «alfahann»?

Anonymkode: 5d9a2...a0e

Google it 👍

Skrevet

drømmemannen

- oppriktig og ærlig
- sosial og sans for mennesker
- har hobbyer utenfor huset, hvor han også møter andre folk
- tar ansvar for psykisk og fysisk helse
- har respekt, er raus og viser omsorg for andre 
- er ikke opptatt av fasade og status
- er gavmild 
- er en god samtalepartner 
- gjør noe forpiktende for andre, enten å gi penger, frivillig arbeid, hjelpe en som trenger eller noe sånt

Anonymkode: b39f6...41b

• Nyttig 1
Skrevet

En jeg kjenner en dyp kjærlighet til, ved første stund. (Har funnet han! ) Øyekontakten er dyp og magnetisk! En, følelse av at vi har kjent hverandre i evigheter.. 

En, som respekterer meg, en som er gir av seg selv og er romslig. 

Han er romantisk og setter pris på min sensualitet, han er leken og ambisiøs. Smart og nysgjerrig på meg og livet. 

Kan, ha samtaler om det meste, sosial og liker å være der for familie å venner. Glimt i øyet å "god" trygg å stødig. 

Tar vare på meg, og er gjerne litt gentleman. 

Drømmeforholdet: 

Jeg har største  ansvar for hjemme, barna er delt ansvar. Og økonomi er hans største ansvars området. 

Han, støtter meg i de tingene jeg ønsker å oppnå og motsatt, (såklart). Jeg, kommer gledelig med oppdisket mat, til både han og hans kollegaer, og inviterer gjerne familie, venner å samarbeidspartnere hjemme for middag/mat/selskap. 

Han, prioriterer meg å vårt forhold over andre. 

Det er viktig for han å ivareta sensualiteten og romantikken i forholdet vårt. Vi leker å flørter sammen, vi hører på musikk og gjør kjedelige stunder gøye! 

Vi har sex OFTE, og gjerne på forskjellige plasser og tidspunkt. 

Rutine må man jo ha, men siden vi begge har fleksible jobber, gjør vi gjerne litt som vi vil. Er impulsive så langt det lar seg gjøre. 

Viktig at man snakker igjennom problemer på en konstruktiv måte. 

Anonymkode: 0626e...0a9

• Hjerte 1
Skrevet

God til å kommunisere, snakker fra hjertet, ser meg og legger merke til detaljer, er positiv, har gode verdier og med et glimt i øyet, entusiastisk over ting, og har generelt et driv i livet til å stå opp om morgenen, samt evnen til å ta vare på seg selv og meg. En mann som er et godt tilskudd i livet mitt rett og slett, og gir mer enn han tar, det er drømmemannen 😃 

Snill er en selfølge, dater aldri noen som ikke er snill eller har bena på bakken. 

Skrevet

Aktiv og interessert i meg. Det er alt. 

Anonymkode: 402c5...a1a

Skrevet

En som gir meg noe å tenke på gjennom stimulerende samtaler og en annerledes væremåte, han bør være et godt menneske. Han bør også synes jeg er morsom. Han bør ha et kritisk hode. Han må ikke bruke rus eller ha psykisk lidelse. Han bør være voksen og ta ansvar for sitt eget liv. Han kan snakke om følelser og har god selvinnsikt, og ikke minst masse selvironi. 

Tiltrekningsmessig så liker jeg menn med selvtillit. Har ingen absolutter på utseende, men de bør ikke se dumme ut eller ha irriterende ansikter og munner som henger. De bør ha noe spesielt ved blikket. De mennene jeg ofte syns er kjekke er litt rufsete og sjeggete menn, kanskje med tattovering eller piercinger, kanskje skalla. De kan være lave eller høye, men ikke tjukk, eller ekstremt smale og lave, da jeg er ganske høy og bred selv.

Mitt drømmeforhold:

Masse sex og kåtskap. En god blanding av stimulerende samtaler, alvorlige samtaler om følelser og om oss, men like mye kødd og fjas. Han bør like å gjøre ting og gjerne ha initiativ selv, men ikke være så rastløs at han ikke klarer å sitte i ro. Vi kan være frekke med hverandre og kødde. 

Og for å toppe det hele kan vi gjerne spille musikk sammen. Kanskje han kan spile gitar og vi synger tostemt sammen. 

Jeg kan skjemme ham bort med å lage gode middager, kaffe på senga, uventede gaver, komplimenter hver dag. Jeg håper å få tilbake komplimenter, massasje og fysisk kontakt. Vi trenger ikke å ha 50/50 husarbeid fordeling, men han må være voksen nok til å se når noe trengs å gjøres. Jeg vil ikke ha en mannebaby. 

Anonymkode: 64135...5fe

Skrevet

Jeg tar utgangspunkt i samboeren min, som er min drømmemann:

Nydelig rødt skjegg, sterk og mandig, men ikke "for trent". Han får styrken sin fra å løfte litt vekter, sykle til og fra jobb osv. Han elsker å være praktisk og hogger gjerne ned julegrana om han får lov. Han fikser ting hjemme, og elsker å gjøre tjenester for meg (f.eks å fikse en tett vask, eller skru sammen et skap). Samtidig er han også smart og intellektuell, jeg elsker hvor mye kunnskap han har.

Ellers, han er huslig av seg, flink med barn og dyr, går gjennom ild og vann for sitt barn med mange ulike diagnoser, er omsorgsfull og snill, gjør alt for at jeg skal ha det bra. Ser meg for den jeg er og gir meg masse omsorg og kjærlighet. Han er myk og fin, men viser det ikke til alle. Elsker å være sammen med meg.

Han deler gjerne sine interesser med meg, og blir veldig interessert i alt jeg gjør. Han beundrer meg, og jeg han. Han elsker å lese, har høyere utdanning som sammenfaller med min, så vi kan diskutere og snakke sammen om det - mange like referansepunkter. Gjelder også jobbene våre, vi er aktivt veldig opptatt av hva vi driver på med. 

Samboeren min er utrolig flink til å si at han elsker meg, og viser det gjerne daglig, han viser at han elsker alt med meg, og vi er hverandres bestevenner. Han er snill og lojal, trofast og viser at jeg kan stole på ham. Han er alltid ved min side, og er der når jeg trenger ham. Han går gjennom ild og vann for dem han er glad i. 

Han har god humor, vi ler mye sammen, vi diskuterer mye sammen, er politisk aktive sammen, vi deler mange felles interesser, og det gjør også at vi mange gode erfaringer som vi koser oss med. 

Det er også et stort pluss at han ikke drikker alkohol, liker å feste eller røyker/snuser, akkurat som meg. 

Jeg er også veldig takknemlig for at vi har like verdier, og like holdninger. Vi er samstemte i alt, og vi er et veldig godt team, et godt lag. Vi samarbeider utrolig godt. 

Ellers, vi har god kommunikasjon, god sex og generelt et godt samliv. :hjerte: 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er et skikkelig vanskelig spørsmål. Da jeg var yngre hadde jeg en smørbrødliste i hodet over hva jeg tenkte var Drømmemannen, men gjennom årene har jeg funnet at det skaper mer hodebry enn hjertebank å forsøke finne noen som passer inn i "malen". Har faktisk funnet han noen ganger, full klaff i kriterier, men følelsene var bare ikke der. De gangene jeg har forelsket meg, har ikke mennene vært like det jeg forestilte meg var "min type", og jeg har slitt litt med å finne en fellesnevner hos eksene mine. Tror det handler om mentalkjemi, fysisk kjemi og (tilsynelatende) like verdier. Både i kropp og personlighet er de temmelig ulike, men han jeg var lengst sammen med, ca åtte år, var vel den beste matchen i personlighet, og den eneste av de jeg hadde den berømmelige følelsen av å "komme hjem" sammen med. I dag representerer han ikke det i det hele tatt, det er tjue år siden det ble slutt og vi har forandret oss mye begge to, men han føles fortsatt som familie på et vis, selv om all fysisk og romantisk interesse er dødt og tilbakelagt for evigheter siden. Ikke ute etter en kopi av han, hehe, "hjem" er ikke det samme i tenårene som i førtiårene. 

Men tilbake til spørsmålet...synes mange skriver mye som er helt i tråd med mine ønsker. Lest drømmepartner-trådene for både menn og kvinner, og ser det er færre menn som matcher med både hva jeg kan by på og ønsker selv (av egenskaper og kvaliteter, vel og merke), enn kvinner.  Dessverre har naturen gjort meg nådeløst heterofil, skulle oppriktig ønske jeg var bifil i det minste, men enkelte ting kan man ikke velge. Sånn sett er i det minste det klart for meg, om ikke annet, altså drømmepartners kjønn.

(Dette over var litt flåsete sagt,  men med et element av sannhet i seg. Her viser jeg jo til svar i tråder på KG, og  her stemmer analysen, men jeg vet fra irl at det er en del menn der ute som matcher meg. Men, min erfaring er at de ikke er flertallet, og av  sorten menn jeg pleier å kalle "menn som snakker med kvinner", og nei, de er ikke spesielt feminine, fordi jeg er typen "kvinner som henger med menn", vi møtes bare i en dramafri, direkte og empatisk sone, der begge parter har kontakt med både maskuline og feminine sider i seg selv, og knuser stereotyper uten å noen gang tvile på eget kjønn, eller komme i veien for spenning og tenningen mellom en mann og kvinne som liker hverandre SÅNN.)

Men jeg vil ikke bare ha en mann. 
Jeg vil ha følelsen av å komme hjem, av å kjenne at noe føles rett langt inn i sjela, og at han føler det samme. 
Vi føler oss frie til å være oss selv, og vi liker den vi blir sammen med hverandre. 
Det er drømmescenarioet. 
Han vil se tiltalende ut, føles godt å være sammen med, og lyser litt opp når han ser meg. 

Enklere å sette ord på et drømmeforhold, vil ha en mann som er min bestevenn og som jeg kan snakke med alt om, en det er lett å ha det gøy med, som er enkel å samarbeide med, en jeg kan stole på når ting er tungt og vondt.

Jeg vil ha masse kos og lidenskap oss i mellom, tenker det er bra at vi har tilsvarende behov for kommunikasjon og tid sammen, og at begge trenger jevnlig tid for seg selv og egne ting.

Det bør være noen felles interesser som vi begge brenner for, og siden jeg er så glad i familieliv må nesten han også trives med at det ofte er flere enn bare oss to, og han må like barn og dyr, siden det er noe av det som gjør meg mest lykkelig å være med (trenger ikke ha barn og dyr sammen, bare låne av andre, hehe). Når jeg er frisk er jeg en aktiv type som liker å være ute i naturen, trene, gjøre hagearbeid eller tilsvarende, så ser for meg at i drømmeforholdet liker han også sånt, og så kan han heller gjøre andre  greier når jeg er dårligere, og må holde meg i ro. Jeg har ikke gitt opp å bli frisk, og da vil jeg bruke MASSE tid på jobb, og det må han synes er helt topp. Om han henger hjemme eller selv er oppslukt av jobben sin er ikke så nøye, viktigste at han støtter meg i det som er viktig for meg, og kan fylle eget liv med mening og glede når jeg opptatt med annet. 

Før tenkte jeg at jeg foretrakk en introvert type, men funnet ut det er ikke SÅ viktig, så lenge han er reflektert, dyp og en kunstersjel på noe vis, så vi kan forstå hverandre og dele det. Helt greit om han stikker ut med venner for å lade batteriet, mens jeg sitter hjemme og nyter alenetiden min. Vi må ha like verdier, men kan gjerne ha ulike meninger om ting, jeg trenger å bli korrigert, og liker å lære. Vi deler på husarbeidet og har like tanker om hvordan økonomien bør håndteres, og har samme tanker om hva som er en "bra ferie".  

Ser jeg ramser jo opp egenskaper her, som egentlig burde vært skrevet under drømmepartner, men lar det stå som det er, fordi det jeg beskriver og kan stemme med mange menn, som likevel ikke "føles rett". Det kan også være at Mannen ikke klaffer med alt, men så lenge kommunikasjonen og respekten for hverandre er der, er det jo mulig å finne ut av ting, og summen av det positive kan også kompensere det som ikke matcher like bra. (en ting er sikkert, han må like å ha en analytisk dame🤣 )

Det er nok  mye mer jeg kunne skrevet, men tenker at jeg avrunder med at noe av det aller viktigste for  meg, utover at en mann føles rett, er at vi kan være ærlige med oss selv og hverandre, og at begge er villige til å jobbe med forholdet når det trengs, og er flinke til å se, dyrke og prioritere det som er bra ved hverandre og relasjonen. Hjelper ikke hvor bra det føles når man møtes om det ikke pleies, næres og korrigeres underveis, og at begge to tar ansvar for hvordan forholdet utvikler seg.  

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...