AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #1 Skrevet 17. desember 2023 Revnet veldig mye i mellomkjøttet, og måtte sy i narkose. Har fått beskjed om å ikke børe tungt i 6 uker. Føler som om stingene presser på, men det er vel ikke slik at man må ligge nede på sofaen hele tiden? Man kan vel gå rundt så mye man kan? Anonymkode: 896da...23a
tutu11 Skrevet 17. desember 2023 #2 Skrevet 17. desember 2023 Jeg måtte sy en god del etter å ha blitt klippet, som skal visst være mer smertefullt enn ved revning. Til tider var det så smertefullt at jeg ikke kunne sitte, stå, gå eller gjøre annet enn å ligge(som også var vondt). Jordmor mente at dette hadde med at jeg ble klippet i et område med masse nerver. Men etter 2 uker var jeg fin og kunne gå ut på tur igjen. Om du ikke trenger å ligge pga smerte så er det bare til å bevege seg. Bare ikke løfte tungt og hvil når du trenger. Det presser på uansett og vil være ubehagelig en stund fremover (om ikke du er heldig). Masse lykke til! 1
flusa Skrevet 17. desember 2023 #3 Skrevet 17. desember 2023 Jeg måtte sy mye. Hadde masse smerter i lang tid etterpå. I mange år hadde jeg vondt for å tisse, det er 16 år siden nå,og det er sårt og stramt fortsatt. Burde kanskje være flink å smøre med noe oljer for å holde det mykt 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 tutu11 skrev (40 minutter siden): Jeg måtte sy en god del etter å ha blitt klippet, som skal visst være mer smertefullt enn ved revning. Til tider var det så smertefullt at jeg ikke kunne sitte, stå, gå eller gjøre annet enn å ligge(som også var vondt). Jordmor mente at dette hadde med at jeg ble klippet i et område med masse nerver. Men etter 2 uker var jeg fin og kunne gå ut på tur igjen. Om du ikke trenger å ligge pga smerte så er det bare til å bevege seg. Bare ikke løfte tungt og hvil når du trenger. Det presser på uansett og vil være ubehagelig en stund fremover (om ikke du er heldig). Masse lykke til! Det høres ikke godt ut! Det gjør ganske vondt, så jeg tar regelmessig smertestillende. Men når jeg har tatt et par Paracet, så kan jeg fint gå rundt. Er bare så redd for å ødelegge noe, men de har vel sydd det slik at det skal gå greit. De sa at jeg måtte være forsiktig med trykking på toalettet, og evt ta avføringsmidler den første tiden. Gjorde du det? Anonymkode: 896da...23a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Skrevet 17. desember 2023 flusa skrev (39 minutter siden): Jeg måtte sy mye. Hadde masse smerter i lang tid etterpå. I mange år hadde jeg vondt for å tisse, det er 16 år siden nå,og det er sårt og stramt fortsatt. Burde kanskje være flink å smøre med noe oljer for å holde det mykt Huff❤️ Har du tatt det opp med en gynekolog? Kanskje du kan få gjort noe med det? Anonymkode: 896da...23a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 Måtte sy en god del både innvendig og utvendig, men det var ikke totalruptur. Det var nok ikke sydd på en funksjonell måte, så jeg fikk en del arrvev og smerter etterpå. Etter noen år med plager så valgte jeg å fikse dette på privatklinikk, og nå er alt i orden👍🏼👍🏼 Anonymkode: a7c84...25c 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Måtte sy en god del både innvendig og utvendig, men det var ikke totalruptur. Det var nok ikke sydd på en funksjonell måte, så jeg fikk en del arrvev og smerter etterpå. Etter noen år med plager så valgte jeg å fikse dette på privatklinikk, og nå er alt i orden👍🏼👍🏼 Anonymkode: a7c84...25c Så godt at du fikk det ordnet nå! Måtte du gjøre et stort inngrep for å fikse på det igjen? Anonymkode: 896da...23a
flusa Skrevet 17. desember 2023 #8 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Huff❤️ Har du tatt det opp med en gynekolog? Kanskje du kan få gjort noe med det? Anonymkode: 896da...23a Nei,jeg har problemer med å gå til gynekolog. Så jeg har latt det være.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #9 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Så godt at du fikk det ordnet nå! Måtte du gjøre et stort inngrep for å fikse på det igjen? Anonymkode: 896da...23a Ja, måtte ta det i 2 runder for det viste seg at det var sydd så skjevt sammen at det var mye arrvev som var blitt hardt. Det var dyrt🙈 og en del smerter i ca 2 uker etterpå, men så ble det bra😄 Anonymkode: a7c84...25c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #10 Skrevet 17. desember 2023 Jo faktisk, du burde hvile så mye du kan. Hvor lenge er det siden fødsel? Anonymkode: 9a8c5...86b
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #11 Skrevet 17. desember 2023 Måtte sy en hel haug, inn- og utvendig. Det var vondt LENGE. Rådet om å ligge/hvile kommer av at man blir hoven av å stå/gå mye og det blir da vondere og gror saktere Var sofaslave de første ukene ja, alt for vondt å være oppreist. Anonymkode: bc5d7...c02
Arkana Skrevet 17. desember 2023 #12 Skrevet 17. desember 2023 Jeg fikk en tredjegrads ruptur etter første fødsel og måtte sys på operasjonssal. Jeg tok maks dose Paracet og Ibux i flere uker etter fødselen og likevel var jeg ikke smertefri. Det var vondt og føltes som et slags nedpress å stå og gå mye, men i og med at det var desember og julefeiring ble det jo en del handling og matlaging og slikt og det gikk jo greit. Så man trenger ikke bare sitte i ro hele tiden. Lytt til kroppen din. For øvrig ble alt som før igjen og innen seksukerskontrollen (som jeg hadde på sykehuset) var jeg smertefri og hadde sluttet på smertestillende.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #13 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2023 den 11.29): Måtte sy en god del både innvendig og utvendig, men det var ikke totalruptur. Det var nok ikke sydd på en funksjonell måte, så jeg fikk en del arrvev og smerter etterpå. Etter noen år med plager så valgte jeg å fikse dette på privatklinikk, og nå er alt i orden👍🏼👍🏼 Anonymkode: a7c84...25c Hei. Kan jeg spørre hvordan de fant ur at du hadde nye arrvev, fjernet de dette? Hbor ble dette utført? Har det samme, men ingen gyn har klart å finne ut av det. Mens jeg selv kjenner og mener det er arrvev som gjør at det ikke er noe elastitet mellom skjede og endetarm, og dette byr på mange problemer 😥 Anonymkode: 58457...b06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå