Gå til innhold

Valpebinge i stedet for bur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får snart valp i hus igjen! Siden valpen er av en veldig aktiv rase samt at vi har en voksen hund fra før har jeg tenkt at jeg ønsker å bruke valpebinge for å kunne skille hundene hvis det trengs, samt at valpen kan være i denne når den skal øve på å være alene hjemme. 

Ønsker å bruke valpebinge i stedet for bur for at valpen skal ha litt bedre plass og mulighet for å ligge i seng eller på gulvet samt ha plass til en vannskål. Tenker å kjøpe noe som kan fungere helt til valpen blir voksen av størrelse, regner med den blir rundt 30 kilo. 

Noen som har noe lignende som har tips til type? Må være høyt nok til at den ikke klarer å hoppe over, og stabilt nok til at den ikke flytter seg hvis hunden lener seg inntill veggene.

Anonymkode: bee0c...331

Skrevet

Google Crufts valpegård.  Da får du opp flotte grinder som kan utvides til akkurat så stor du vil ha den. 

Crufts er en produsent,  men du får opp flere treff.  Cruft kommer i to ulike høyder,  usikker på om andre produsenter har flere høyder. 

Skrevet
Linazer skrev (7 minutter siden):

Google Crufts valpegård.  Da får du opp flotte grinder som kan utvides til akkurat så stor du vil ha den. 

Crufts er en produsent,  men du får opp flere treff.  Cruft kommer i to ulike høyder,  usikker på om andre produsenter har flere høyder. 

I tillegg kan den bygges ut ved behov, det gjør jo ikke noe når det er snakk om en såpass stor hund :)

Skrevet

Valpebinge er supert. Den fra Crufts koster men er solid. Jeg prøvde en billigere variant som valpen fort lærte seg å hoppe på og flytte rundt 🤭

Skrevet

Vi bruker kompostbinge fra Biltema. Fungerer helt supert. Hun er 9 måneder nå og snart skal vi bruke gjerdene til å stenge av stua slik at hun får hele stua for seg selv. Veldig praktisk og billig er det også 😄

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tror Crufts blir litt upraktisk. Har tenkt å lage til sovested/alene hjemme-sted under trappen og det ser ikke ut som jeg får plass til noen av de variantene. Kan det fungere med typ peisbeskytter for barn? Som jeg kan feste i veggen på den ene siden og trappen på den andre siden? 

Kompostgjerde tror jeg ikke jeg tar sjangsen på..

Anonymkode: bee0c...331

Skrevet

Valpevinge er helt genialt hvis du har god plass. 

Anonymkode: 0ae41...ef7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...