AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #1 Skrevet 17. desember 2023 Dette har blitt frustrerende. Jeg har blitt temmelig oppslukt av denne jenta selv. Jeg har vært singel i 8 år. Hun er fra Danmark og har kommet til meg 3 helger på én mnd. Jeg hjelper henne litt økonomisk med utgiftene til reisingen. Hun gir meg blikk som om jeg skulle være den virkelige store prinsen, hun oser lyst og sex når hun kommer på døra, og vi har det virkelig bra der. Hun gir seg hen, også med nærhet, litt eksperimentering, og jeg føler ingen skuespill eller skepsis til henne på denne fronten. Jeg er virkelig attrahert av henne og hun er utrolig pen og naturlig i tillegg. Jeg føler også vi har skikkelig kjemi, og jeg er ganske barnslig og ung til sinns, så slikt sett passer dette meg helt topp. Men jeg kjenner henne ikke. Jeg har riktignok ikke gravd og spurt om bakgrunn, planene hennes osv. Litt bevisst. Men noe med henne gir meg red flags. Det virker som hun har en ikke helt stabil bakgrunn og noen historier hun forteller gir meg inntrykk av at hun er temmelig impulsiv. Et par av disse historiene er heller ikke særlig god reklame for henne selv, så jeg skjønner ikke hvordan hun tenker/eller i det hele tatt når hun fortelle nettopp disse. Hun gir inntrykk av allerede nå at hun gjerne slipper alt i hendene og flytter til meg. Hjelp!.. dette går for fort i svingene synes jeg. Jeg blir skeptisk på dette også. Er det én ting jeg ikke bekymrer meg for så er det aldersforskjellen isolert sett. Høres sikkert rart ut for mange. At noen tenker kun "mannegris" om dette, det belemrer meg ikke nevnverdig. Men følgende av den kan jeg være usikker på. Hva når hun treffer noen på egen alder, er hun bare impulsiv med meg akkurat nå? Jeg føler for å ta en avgjørelse tidlig. Jeg er ikke så redd for å bli såret, heller det å såre andre. Og jo lenger tid det går så blir det bare verre. Og jeg er svært så usikker, jeg synes dette både er spennende, fascinerende, og jeg har fått følelser for denne jenta, uten tvil. Er helt i villrede. Noen reaksjoner? Anonymkode: b51a9...c11
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #2 Skrevet 17. desember 2023 Spør direkte og si at du er betatt så er valget opp til henne... Anonymkode: 5e3a2...12f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #3 Skrevet 17. desember 2023 Hun virker impulsiv, ja, og det er nok også grunnen til at hun er midlertidig interessert i en fyr på 34. De fleste nittenåringer er ikke interessert i noe langvarig med en i midten av trettiårene. Hun er nitten og de har selvfølgelig en helt annen måte å leve på. De er mer spontane og eventyrlystne og mer risikovillige som oftest. Det kommer mest sannsynlig ikke til å gå veien. Hun høres flyktig ut, litt som meg, og kommer til å kjede seg fort. Hun har et helt tiår foran seg hvor hun skal finne ut av livet. Dere er ikke på samme plass, for å si det sånn. Jeg trenger jo ikke nevne at jeg oppfatter deg som et rødt flagg og, det vet du nok allerede. 34 og 19. Herregud. Anonymkode: 3a432...eed 18 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 Hun kommer på besøk for en grunn, ville snakket med henne. Hvorfor ikke prøve? Livet er for kort til og ikke prøve, ingen garanti for fremtiden uansett. Selv var jeg i et forhold med en mann i 10 år, han var 13 år eldre en meg. Nå er jeg i et forhold med en som er nesten 10 år yngre, han er like gammel som deg 😅❤️ Anonymkode: a407e...ab0 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun virker impulsiv, ja, og det er nok også grunnen til at hun er midlertidig interessert i en fyr på 34. De fleste nittenåringer er ikke interessert i noe langvarig med en i midten av trettiårene. Hun er nitten og de har selvfølgelig en helt annen måte å leve på. De er mer spontane og eventyrlystne og mer risikovillige som oftest. Det kommer mest sannsynlig ikke til å gå veien. Hun høres flyktig ut, litt som meg, og kommer til å kjede seg fort. Hun har et helt tiår foran seg hvor hun skal finne ut av livet. Dere er ikke på samme plass, for å si det sånn. Jeg trenger jo ikke nevne at jeg oppfatter deg som et rødt flagg og, det vet du nok allerede. 34 og 19. Herregud. Anonymkode: 3a432...eed Jeg var med min i 10 år, traff hverandre på samme alder. Noen er moden for alder så alder har ikke alltid så mye og si. Anonymkode: a407e...ab0 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var med min i 10 år, traff hverandre på samme alder. Noen er moden for alder så alder har ikke alltid så mye og si. Anonymkode: a407e...ab0 Jeg skrev mest sannsynlig. At ts er overrasket over at hun oppfører seg som om hun er, ja, en impulsiv nittenåring, er jo litt overraskende. Alder pleier ikke bare å være et tall, i hvert fall ikke i den alderen. Anonymkode: 3a432...eed 11 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Skrevet 17. desember 2023 Hun trenger omsorg og støtte. Skaffer seg den tryggheten hun mangler med å bruke sin seksualitet. Menn er så oppslukt av sex og seg selv at de ikke forstår mekanismene. De går rett på og tror seriøst at en jente på 19 velger en mann på over 30 for hans del. Antakelig har hun vokst opp i kaos uten rollemodeller eller beskyttelse av noe slag. Anonymkode: 50b5a...ad2 15 1 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #8 Skrevet 17. desember 2023 Et godt råd ikke vær aldri pågående la henne ta initiativ om hun vet at du er betatt. Liker hun deg tilbake og føler seg trygg tar hun det første steget til å bli bedre kjent. Anonymkode: 5e3a2...12f 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #9 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun trenger omsorg og støtte. Skaffer seg den tryggheten hun mangler med å bruke sin seksualitet. Menn er så oppslukt av sex og seg selv at de ikke forstår mekanismene. De går rett på og tror seriøst at en jente på 19 velger en mann på over 30 for hans del. Antakelig har hun vokst opp i kaos uten rollemodeller eller beskyttelse av noe slag. Anonymkode: 50b5a...ad2 Hva med en gutt på 18 som går inn i et forhold med en dame på 30 ? Har han vokst opp i kaos og mangler rolle modell ? Anonymkode: 5e3a2...12f 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #10 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med en gutt på 18 som går inn i et forhold med en dame på 30 ? Har han vokst opp i kaos og mangler rolle modell ? Anonymkode: 5e3a2...12f Dette skjer ekstremt sjeldent, samfunnet vil fordømme kvinnen så til de grader. En kvinne på 30 er svært sjeldent interessert i en så umoden mann, for en natt eller to, fordi han er nysgjerrig og pågående ja. Men ikke for et fast forhold. I sjeldne tilfeller blir det et lengre forhold, da er det helt riktig at han ofte har med seg bagasje. Han er tvunget til å vokse opp for fort, har hatt for mye ansvar hjemme for søsken og mor. Vært sin egen og søskens "far" fra svært ung alder. Typisk misbrukssituasjon ja. Anonymkode: 50b5a...ad2 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #11 Skrevet 17. desember 2023 Hun høres umoden og uselvstendig ut. Hun trenger en omsorgsperson, og hun har funnet deg. Gratulerer. Du har blitt far med potensielle benefits. Anonymkode: 993e3...8f2 1 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 17. desember 2023 #12 Skrevet 17. desember 2023 Hun er ung og impulsiv. Dere kan sikkert ha det gøy sammen, men blir det følelser involvert kan dette fort kræsje og brenne. Dere er jo på helt forskjellige stadier av livet.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #13 Skrevet 17. desember 2023 Såklart. Men et spørsmål; er dette en fysisk attraktiv 19-åring? Om ikke så er det litt alarmerende for da sier det meg egentlig at du er litt desperat. Anonymkode: 2b46e...aa2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #14 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er helt i villrede. Noen reaksjoner? Hvor traff du henne? Jeg regner med at det ikke er en helt tilfeldig dansk 19 åring som har begynt å dukke opp på døra di uten videre? Hva er grunnen til at hun dukker opp stadig vekk? Hva kan hun vinne på det? Du trenger ikke svare meg, men du bør absolutt stille deg selv de spørsmålene. Anonymkode: 945c8...cec 6 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #15 Skrevet 17. desember 2023 Hun har daddy issues og søker trygghet hos deg. Hvis hun har vokst opp med lite stabilitet er hun ute og søker etter det som kan dekke over sårene hennes. Noe varig vil det nok aldri bli. Og mange vil nok mene at du utnytter en ung jentes usikkerhet. Anonymkode: a45ba...597 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #16 Skrevet 17. desember 2023 Jeg er 34 og samboer min er 46. Vært sammen i snart 2 år. men han han har vært veldig tydelig på at hadde vi møttes når jeg var rundt 20 hadde det ikke vært rett for han. jeg har det litt moro på hans bekostning innimellom at jeg kunne fått russekort av han når jeg gikk i 1.klasse😂😂 aldersforskjellen kommer jo ann på mye. Jeg og samboer møttes når vi var på samme plass i livet og begge er voksne Alt klaffet, vi hadde mye til felles. Eldste barnet mitt er på alder med hans barn. Anonymkode: ec9ba...3a5 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #17 Skrevet 17. desember 2023 Det er vanskelig å si noe om situasjonen da vi ikke kjenner jenta. Men for meg høres det ut som om hun har sine ting hun sliter med. Impulskontroll, overdereven spontanitet, mangel på konsekvenstenkning. Dett kan tyde på psykisk sykdom eller noe annet. Hun er jo også bare 19-år, og det er fortsatt mange år til frontallappen er utviklet. Det gjør at hun kan finne på å gjøre ting hun aldri hadde funnet på om 5-6 år. Du er den voksne her, hun er tenåring. Du får selv kjenne på hva du synes er etisk riktig. Det kan godt hende hun er tiltrukket av deg, tenåringer (både gutter og jenter) får jo ofte disse små forelskelsene i eldre personer. Men husk at forholdet deres er ikke likeverdig. Hun er tenåring og du er godt voksen. Anonymkode: 615fb...533 9 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #18 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er 34 og samboer min er 46. Vært sammen i snart 2 år. men han han har vært veldig tydelig på at hadde vi møttes når jeg var rundt 20 hadde det ikke vært rett for han. jeg har det litt moro på hans bekostning innimellom at jeg kunne fått russekort av han når jeg gikk i 1.klasse😂😂 aldersforskjellen kommer jo ann på mye. Jeg og samboer møttes når vi var på samme plass i livet og begge er voksne Alt klaffet, vi hadde mye til felles. Eldste barnet mitt er på alder med hans barn. Anonymkode: ec9ba...3a5 Så hyggelig at dere er en match! Dere var jo begge veldig godt voksne da dere traff hverandre, så dette er jo en helt annen situasjon. Anonymkode: 615fb...533 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #19 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så hyggelig at dere er en match! Dere var jo begge veldig godt voksne da dere traff hverandre, så dette er jo en helt annen situasjon. Anonymkode: 615fb...533 Men som sagt, hadde vi møttes når jeg var 19 hadde det nok ikke blitt oss. Hva har en på 34 til felles med en 19 åring? som attpåtil er ustabil og Impulsiv? Som attpåtil vil flytte inn og TS bevisst ikke vil bli kjent?😅 Anonymkode: ec9ba...3a5 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #20 Skrevet 17. desember 2023 Ts her.. Mange ramser opp forskjellene på en på 19 og en på 34. Men skal hun virkelig konsekvent ses på som et barn uten mentale egenskaper? Hva hvis hun er rivende interessert i å starte på voksenverdenen? Ikke sikkert jeg er den beste påvirkning heller i så måte, jeg er ikke spesielt voksen jeg heller. Og sånn er det bare. Jeg har ingen planer om å gå på voksenkurs for å bli en god lærer i livet. Sånt sett er nok vi to en god match. Men som sagt, det store spørsmålet er jo at jeg ikke kjenner henne og jeg ønsker å høre hun ta et eget iniativ om å dele sine tanker. Det har foreløpig ikke skjedd, og jeg ønsker ikke å presse henne. Derfor føler jeg at klokka går i negativ retning.. Anonymkode: b51a9...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå