Gå til innhold

Får jeg rett til pleiepenger for barnet mitt når hun skal opereres rett etter en ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi skal på ferie i mars, men har nå fått vite at vår datter skal opereres rett etter ferien. Har jeg da krav på pleiepenger? Leste noe om at måtte ha vært i arbeid de siste 4 ukene for å få rett på pleiepenger. Jeg har fast jobb. Skal bare avvikle 2 uker fri, men rekker ikke jobbe 4 uker etter ferien. Noen som vet om jeg mister rett på pleiepenger på grunn av ferien eller har ikke ferien noen konsekvens for pleiepengene siden jeg har fast jobb? 
beklager hvis dette ble forvirrende😅

Anonymkode: 9f004...6fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet er ferie sidestilt med arbeid (derfor så mange tar ferie etter ubetalt permisjon og ikke omvendt).

Foreslår likevel at du hører med lønnsavdelingen på jobben din, for å være sikker. Eller sender en henvendelse til fagforeningen din. 

Anonymkode: 5853f...beb

Skrevet

Ja du har krav på pleiepenger uavhengig av når du tar ut lovpålagt ferie.

Anonymkode: 098da...d24

Skrevet

Spør NAV. De har en chat hvor de svarer raskt på slikt.

Anonymkode: 8a17b...da8

Skrevet

Du er i arbeid imens du tar ut ferie.

Anonymkode: 51e3e...150

Skrevet

Du trenger ikke sjekke med verken NAV eller lønnskontoret deres. Det du refererer til gjelder f.eks. nyutdannede. Ferie teller som i arbeid. Noe annet ville jo vært helt søkt, og gjort at ingen ønsket operasjonstime for barn etter ferier! 

Anonymkode: f040e...0ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...