Tredvepluss Skrevet 17. desember 2023 #1 Skrevet 17. desember 2023 Jeg og kjæresten har vært sammen i flere år. Jeg har barn i barneskolealder fra tidligere forhold og av den grunn har vi blitt enige om å vente med å eventuelt flytte sammen til barna blir eldre. Det ene barnet har diagnose som gjør at hen kan være ekstra sårbar til tider og derfor helst vil forholde seg kun til mamma eller pappa. Vi synes derfor det er en grei løsning at kjæresten min skal slippe å ta rollen som reservepappa (noe han selv heller ikke ønsker, og har ikke ønske om egne barn). Uansett, vi har funnet en løsning som fungerer for barna, barnefar, kjærsten og meg. Ville bare få med hvorfor vi ikke har flyttet sammen. Jeg og far har barna annenhver uke. Selvom vi ikke bor sammen, bor kjæresten min såpass nærme at han er hos oss nesten daglig. Med unntak av kanskje en dag i uken hvor jeg og barna har alenetid. Eller hvis jeg jobber dobbelt skift (når jeg ikke har barna). Noen dager hjelper han til med middag, men ofte kommer han når middag er klar. Noen dager hjelper han til med å rydde unna på kjøkkenet, men som oftest står jeg alene om det. Han rydder sjelden opp etter seg selv. Han tilbyr seg aldri å lage middag klar til jeg kommer hjem fra jobb. Han kan fint hjelpe meg hvis jeg spør, men føler jeg ikke har lyst til å bli en masete kjæreste som krever for mye. Å når jeg da må spørre hver gang, blir det ofte til at jeg gjør det selv. Har tatt opp med han før at jeg ønsker mere hjelp for å få dagene til å gå opp å da sa han at det var helt greit. Men han tar ikke initiativ selv til å hjelpe og føler det blir masete å spørre om hver minste ting. Han har en veldig fleksibel jobb med hjemmekontor. Jeg jobber innenfor helse og har derfor ofte lite energi til overs når jobb, lekser og middag er unnagjort. Så, hva kan jeg egentlig forvente av en kjæreste som ikke er samboer men er hos meg daglig? 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #2 Skrevet 17. desember 2023 slutt å lage middag til ham Anonymkode: 08eea...f19
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #3 Skrevet 17. desember 2023 I utgangspunktet kan du jo ikke kreve at han skal bidra med noe som helst, dere er jo ikke samboere heller. Men du kan jo ta det opp med han at du kunne tenke deg at han lagde middag hos deg av og til. Altså, snakk om det. Du viser jo her at du ikke er fornøyd med situasjonen....derfor viktig å ta det opp. Du trenger heller ikke ha han på besøk daglig. Jeg har barn annenhver uke, den uken har jeg ikke besøk av kjæresten. På friuken har jeg besøk ganske mange dager, men stiller ikke noe krav til at han skal bidra med noen hjemme hos meg for det. Så urimelig er jeg ikke, men han lager jo mat flere ganger den uken fordi han vil det selv Eller så gjør vi det sammen, men jeg trives i eget selskap. Så han får ikke komme på besøk om jeg vil ha egentid. Anonymkode: 763b8...00c 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 Om han daglig kommer til middag så hadde jeg faktisk forventet at han gjorde innkjøp og lagde mat på lik linje som meg. Samboer eller ei🤷🏻♀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå