AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #1 Skrevet 17. desember 2023 I sommer møtte plutselig samboeren min på ei «veninne» fra «gamledager». Og de har etterhvert gjenopptatt og fått veldig god kontakt. Hun er singel og han tilbyr seg å hjelpe henne med både det ene og det andre hele tiden. Når han ikke er hos henne inviterer han henne til oss - gjerne med barna hennes. Hun er veldig grei og vi har etterhvert fått en veldig god relasjon hun og jeg også. Vi ser veldig likt på mye og har mange fine og gode samtaler. Jeg er rett og slett blitt veldig glad i henne og fått ei ny bestevenninne. Problemet er at samboeren min forsnakka seg og det kom fram at de gjenopptok vennskapet for lenge siden - uten at jeg visste noe. Slik jeg har forstått det var det hun som insisterte på å bli introdusert for meg. Hun ville ikke være en «hemmelig venn» lenger. Er dette «bare» vennskap, eller ligger det mer bak? Hvorfor holdt han det skjult for meg? Ønsker ikke slike tanker, men hva om de også har et hemmelig forhold som jeg ikke vet om? Mulig det er meg det er noe galt med, men jeg vet ikke om jeg kan stole på mannen min her. Anonymkode: 7e28f...ef3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #2 Skrevet 17. desember 2023 Jeg tviler sterkt på at han hadde tatt henne med hjem til deg (med barn og greier!) om det var noe utroskap i bildet. Selvsagt kan det hende at han ønsket seg noe mer, men det blir bare spekulasjoner. Min eks hadde stadige «venninner» og felles for dem alle var at han nektet meg å treffe dem. Han ble faktisk skikkelig sint når jeg foreslo å be dem på middag. Synes ikke det du beskriver høres faretruende ut. Anonymkode: e3003...9e9 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #3 Skrevet 17. desember 2023 Hm. Mulig han holdt det skjult i starten fordi han var redd for at du kunne bli sjalu? Om han hadde en eller annen tanke om "noe" med henne, eller har noen følelser for henne, blir jo som AB over skriver bare spekulasjoner. Umulig for oss å svare på. Jeg har nok vært - og er - en slags "hemmelig venn" for flere menn. Uten at det er noe utroskap på gang. Selv om kona ikke nødvendigvis er den sjalu typen så føler noen nok bare det ikke er noe poeng i å oppgi et kvinnenavn når de blir spurt hvem de tok en øl med etter jobb. At det bare vil skape unødvendig uro. Anonymkode: 2f3e3...30a 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 Det kan jo hende at de har hatt et kjæreste forhold langt tilbake i tid men bare er venner i dag. Anonymkode: 555a0...48d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Skrevet 17. desember 2023 Hvis hun faktisk er din venninne nå, så ville jeg spurt henne rett ut. Uten at han var der. Dette er ikke spesielt vanlig og jeg vet om mange kvinner som har brent seg på det der... inkludert meg. De lå med hverandre ja. Anonymkode: 21d56...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 Jeg hadde ikke vært nevneverdig bekymret for at mannen din har ett forhold på si med sin nye vennine. Hvorfor i alle dager skulle han invitere henne, og barna, hjem til dere til dere om han driver og knuller henne på si? Det henger ikke på greip, de utroskapshistoriene jeg har hørt om foregår stort sett i det skjulte. Hun må jo være svært sjuk og en alvorlig piece of shait om hun knuller mannen din bak ryggen din, og samtidig innleder et fortrolig vennskap med deg! Beklager jeg jeg har fortsatt litt troen igjen på det gode i mennesker, så sjuk tror jeg ikke folk er.. Bruk heller anledningen med den nye, gamle, venninne deres som en inngangsport til å snakke med mannen din om rammer, forventninger, kjærlighet og vilkår i ekteskapet deres. Mer kommunikasjon og intimitet dere i mellom kan få forholdet deres til å blomstre. Da stiller forholdet deres også mye sterkere om mannen din og venninne hans skulle komme i situasjoner som kan føre til veien til utroskap, for da er deres grenser og forbehold lagt ut i klar tekst. Anonymkode: dd4db...2cd 1 1 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hm. Mulig han holdt det skjult i starten fordi han var redd for at du kunne bli sjalu? Om han hadde en eller annen tanke om "noe" med henne, eller har noen følelser for henne, blir jo som AB over skriver bare spekulasjoner. Umulig for oss å svare på. Jeg har nok vært - og er - en slags "hemmelig venn" for flere menn. Uten at det er noe utroskap på gang. Selv om kona ikke nødvendigvis er den sjalu typen så føler noen nok bare det ikke er noe poeng i å oppgi et kvinnenavn når de blir spurt hvem de tok en øl med etter jobb. At det bare vil skape unødvendig uro. Anonymkode: 2f3e3...30a Men det skaper «unødig uro» når det kommer fram i lyset i ettertid at dette vennskapet startet lenge før han sa til meg først. Han lyver for meg. Jeg vil ikke at det skal være sant, men får ikke fred fra spørsmålet om hvorfor han løy om det. Anonymkode: 7e28f...ef3 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #8 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men det skaper «unødig uro» når det kommer fram i lyset i ettertid at dette vennskapet startet lenge før han sa til meg først. Han lyver for meg. Jeg vil ikke at det skal være sant, men får ikke fred fra spørsmålet om hvorfor han løy om det. Anonymkode: 7e28f...ef3 Ja det skjønner jeg, det er klart at det ser dårlig ut om den hvite løgnen blir oppdaget, man kan gjøre en i utgangspunktet ufarlig greie til noe verre. Så jeg sier ikke at det alltid er en god strategi, eller at det er noe hyggelig å bli løyet til av partner. Jeg bare sier at det kan være en potensiell forklaring på spørsmålet ditt om hvorfor han holdt det skjult, en forklaring som er hakket hyggeligere og i min mening mer sannsynlig enn at de har et hemmelig forhold bak din rygg. Jeg synes nok kanskje du er litt paranoid her. Si at de hadde et hemmelig forhold da - tror du ikke de hadde samkjørt historiene sine i forkant? Og hvofor i HULESTE vil en elskerinne henge med kona til mannen hun bedrar. Da er du jo helt psykopat. Elskerinner kan være nysgjerrige på kona, men de stuper bak nærmeste busk om de skulle støte på henne på gata. Det er jo virkelig bare å grave graven uendelig mye dypere for seg selv å drive og skape et bestevenn-forhold med kona som man ligger med mannen til. Anonymkode: 2f3e3...30a
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #9 Skrevet 18. desember 2023 Det kan godt være hans intensjon ikke var helt ren med å gjenoppta kontakt med henne, men ettersom det er henne som presset på for å få møte deg så tenker jeg det ble gjort av at hun har respekt for deg og forholdet hans og ikke ville være den "andre kvinnen". Tror ikke hun er elskerinnen hans da, men kan nok kanskje være sånn at det var det han ønsket først, for det må være en grunn til at hun ikke følte kontakten deres var helt innafor før hun fikk møte deg. Kanskje en hemmelig forelsket mann her og hun catchet opp de vibbene men verdsetter han som venn. Anonymkode: 6bd09...5b5 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #10 Skrevet 18. desember 2023 Du kan nok aldri være helt trygg, men tviler på at hun ville kommet til deg/dere med både unger på slep osv om det var noe seksuelt mellom de i dag. Så vil du jo fort også merke om hun har noe/noen i kikkerten etter hvert, og hans reaksjon på dette. Jeg for min del ville ikke reagert. Nå er nok ikke jeg den som leser signalene så lett, min eks var utro med naboen vår i over 1 år før jeg tok de på fersken. Jeg trodde hele tiden han var veldig grei og hyggelig. Nå skal det sies at han også var gift, hadde unger og fremstod som en venn. De hadde til og med sex den ene gangen vi hadde grillfest hvor vi var en 10-11 stk. Nabo og kone på besøk, vi spilte biljard i kjeller (venner og hans kone), mens han knullet madammen min to etasjer over. Så med andre ord du vet aldri hva som skjer, men jeg har det bedre som naiv enn å gå rundt å mistenke alt/alle. Anonymkode: e4fb0...216
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #11 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvis hun faktisk er din venninne nå, så ville jeg spurt henne rett ut. Uten at han var der. Dette er ikke spesielt vanlig og jeg vet om mange kvinner som har brent seg på det der... inkludert meg. De lå med hverandre ja. Anonymkode: 21d56...a8a Hva tror du vil skje om hun spør henne rett ut? Tror du virkelig at dama vil svare at "jo, jeg hadde selvsagt håpet at mannen din blir min etter hvert, og vil bruke alle muligheter til å kapre ham"? Hun vil naturligvis nekte for at det er noe mellom dem. Det er veldig vanskelig å si hva som er motivet her, og det kan naturligvis bare være vennskapelig, og dama har fått en handyman som villig hjelper henne med alt mulig... Men det kan også være at noe er i gjære, og at det utvikler seg gradvis. Mannen til ei jeg kjenner fikk en veldig god venninne, de var kolleger. Siden hun var single hjalp han henne med litt av hvert, og hun ble også invitert hjem til mannen og kona hans. En jul fikk kona en jakke som hadde tilhørt venninnen til mannen, det var en dyr jakke som hun kun hadde brukt minimalt fordi den ikke passet helt, og så pakket altså kona hans jakken til venninnen opp som julegave. Veldig spesielt, ikke den beste julegaven... Etter en tid fattet kona mistanke. Det ble litt for mye av de to sammen, selv om han også tok henne med hjem til kone og barn. Det kom frem at de to hadde hatt et forhold over lengre tid, og likevel dro denne dama hjem til dem og lot som at hun kun var en venninne, og mannen spilte med. De trodde sikkert at det ble mer troverdig overfor omverdenen når de gjorde det på den måten. Utrolig hva enkelte får seg til å gjøre mot andre. Anonymkode: 83628...340 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #12 Skrevet 18. desember 2023 TS, mannen din er i oppstarten av et nytt forhold med en gammel flamme. Dette kommer til å ende stygt. Jeg ville sett litt bort fra alle disse gaslighterne og do good-erne over her og prøvd å se hva som faktisk foregår. Følelsene dine er valide, og baserer seg på at dette i det store og hele er ganske merkelig og på ingen måte "normalt". Spesielt når han holdt det skjult i starten. Anonymkode: da5a7...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #13 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva tror du vil skje om hun spør henne rett ut? Tror du virkelig at dama vil svare at "jo, jeg hadde selvsagt håpet at mannen din blir min etter hvert, og vil bruke alle muligheter til å kapre ham"? Hun vil naturligvis nekte for at det er noe mellom dem. Det er veldig vanskelig å si hva som er motivet her, og det kan naturligvis bare være vennskapelig, og dama har fått en handyman som villig hjelper henne med alt mulig... Men det kan også være at noe er i gjære, og at det utvikler seg gradvis. Mannen til ei jeg kjenner fikk en veldig god venninne, de var kolleger. Siden hun var single hjalp han henne med litt av hvert, og hun ble også invitert hjem til mannen og kona hans. En jul fikk kona en jakke som hadde tilhørt venninnen til mannen, det var en dyr jakke som hun kun hadde brukt minimalt fordi den ikke passet helt, og så pakket altså kona hans jakken til venninnen opp som julegave. Veldig spesielt, ikke den beste julegaven... Etter en tid fattet kona mistanke. Det ble litt for mye av de to sammen, selv om han også tok henne med hjem til kone og barn. Det kom frem at de to hadde hatt et forhold over lengre tid, og likevel dro denne dama hjem til dem og lot som at hun kun var en venninne, og mannen spilte med. De trodde sikkert at det ble mer troverdig overfor omverdenen når de gjorde det på den måten. Utrolig hva enkelte får seg til å gjøre mot andre. Anonymkode: 83628...340 Reaksjonen hennes kan si noe. Dessuten er det legitimt å be henne bruke hodet og trekke seg tilbake hvis hun faktisk er så ærlig. I det øyeblikket de to begynner å kjefte på TS for dette så vet du... Been there.. Anonymkode: 21d56...a8a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå