Gå til innhold

Overstimulert? Når forvente bedring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde egguttak på fredag. Gikk greit og fikk ut ti egg,  men beskjed om litt ekstra veske i/rundt den ene eggstokken (om jeg husker rett). Fikk ganske store smerter i nedre del av magen etterpå som ble noe bedre mot kvelden. På kvelden merket jeg gradvis at jeg ble kvalm, og endte til slutt opp med å kaste opp fem ganger. Heldigvis ikke vært kvalm lørdag, men veldig oppblåst i hele magen og veldig sliten. Vondt når jeg er på do, når jeg ler og når jeg ligger på siden. Merkelig nok er smertene verst øverst i magen og ikke nede, som jeg ville forventet. Ser ut som jeg er fire måneder på vei…
Flere som har opplevd lignende og kan si noe om når det ble bedre? 

Anonymkode: 00e47...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det sånn akkurat nå. Lurer også på når dette går over. Er 16 dager siden uttak, men jeg ble ikke overstimulert før jeg satte Ovitrelle den dagen jeg hadde innsett, som er 11 dager siden. Har tappet en liter væske og må sikkert tappe mer. Lagt på meg 4kg og 12cm rundt magen. Er helt forferdelig vondt. Så har ikke noe klokt svar til deg, bare at vi er i samme båt🙈

Anonymkode: beb2f...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg gikk symptomene fra selve egguttaket over etter en ukes tid, var sykt oppblåst og hadde smerter, men siden de satte inn og jeg ble gravid så eskalerte det igjen noe helt sinnsykt ca en uke etter innsett. Så ikke sett inn egg nå i allefall 😳 Jeg var symptomfri på innsett-dagen så da tok vi sjansen..

Måtte være innlagt på sykehus i over tre uker, var oppblåst i fire måneder, gikk på blodfortynnende sprøyter hele første trimester og hadde innlagt dren i buken når jeg var innlagt:( Tappet over 4L væske første gang og deretter 1,5L i døgnet hele veien. Var helt jævlig vondt før de tappet. Ble alvorlig dehydrert og fikk dårlige leververdier😵‍💫 Takk og lov gikk det bra med både meg og fosteret og vi kom oss gjennom. Jeg hadde seff gått gjennom det for den lille gutten vår igjen hvis jeg måtte, men skal nok aldri ha ferskforsøk igjen. Frys er best hvis man er overstimulert eller i faresonen for å bli det etter innsett! 

Så har full forståelse for at du har det fælt nå hvis du er overstimulert! Fri væske i buken er sååå ekkelt. Det presser og gnisser mot alle organene og man blir sykt kvalm av den følelsen😒

Men hvis du nå ikke har hatt innsett så ville jeg forventa bedring snart, ettersom det er hcg fra ovitrelle som skaper overstimuleringen etter uttak og det går jo ut helt av kroppen etter ti dager ish? Og hvis ikke ville jeg tatt kontakt med klinikken 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har det sånn akkurat nå. Lurer også på når dette går over. Er 16 dager siden uttak, men jeg ble ikke overstimulert før jeg satte Ovitrelle den dagen jeg hadde innsett, som er 11 dager siden. Har tappet en liter væske og må sikkert tappe mer. Lagt på meg 4kg og 12cm rundt magen. Er helt forferdelig vondt. Så har ikke noe klokt svar til deg, bare at vi er i samme båt🙈

Anonymkode: beb2f...545

sommerfugl154 skrev (2 timer siden):

Hos meg gikk symptomene fra selve egguttaket over etter en ukes tid, var sykt oppblåst og hadde smerter, men siden de satte inn og jeg ble gravid så eskalerte det igjen noe helt sinnsykt ca en uke etter innsett. Så ikke sett inn egg nå i allefall 😳 Jeg var symptomfri på innsett-dagen så da tok vi sjansen..

Måtte være innlagt på sykehus i over tre uker, var oppblåst i fire måneder, gikk på blodfortynnende sprøyter hele første trimester og hadde innlagt dren i buken når jeg var innlagt:( Tappet over 4L væske første gang og deretter 1,5L i døgnet hele veien. Var helt jævlig vondt før de tappet. Ble alvorlig dehydrert og fikk dårlige leververdier😵‍💫 Takk og lov gikk det bra med både meg og fosteret og vi kom oss gjennom. Jeg hadde seff gått gjennom det for den lille gutten vår igjen hvis jeg måtte, men skal nok aldri ha ferskforsøk igjen. Frys er best hvis man er overstimulert eller i faresonen for å bli det etter innsett! 

Så har full forståelse for at du har det fælt nå hvis du er overstimulert! Fri væske i buken er sååå ekkelt. Det presser og gnisser mot alle organene og man blir sykt kvalm av den følelsen😒

Men hvis du nå ikke har hatt innsett så ville jeg forventa bedring snart, ettersom det er hcg fra ovitrelle som skaper overstimuleringen etter uttak og det går jo ut helt av kroppen etter ti dager ish? Og hvis ikke ville jeg tatt kontakt med klinikken 

Takk for tilbakemelding begge to! Høres ikke ut som dere har det helt godt heller! Jeg klarte til slutt å sovne i halv sittende stilling, som jeg tror tok bort det verste av trykket øverst som jeg kjente når jeg lå mer flatt. Virker som det har seget litt mer nedover nå, så håper det er tegn på at det går rette veien. Jeg skal heldigvis ikke ha innsett til uken, men er satt opp til en ekstra kontroll. De så nok alt på uttaket at det gikk denne veien, selv om jeg ikke har hatt plager underveis eller tok ut ekstremt mange egg (trodde risikoen va større da?). Men mulig jeg skal være fornøyd. Får trøste meg med at ni egg var modne, selv om jeg nok hadde håpet på flere etter siste UL. 😊

Anonymkode: 00e47...432

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...