Gå til innhold

Er det vanlig å kjenne på ting man savner i forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å kjenne på at man savner noe i forholdet? Jeg er i et nytt forhold nå, og mye er veldig fint, men det er også noe jeg syns er viktig i forhold som ikke føles helt på plass (enda iallefall). Dette skremmer meg litt, blir litt redd for å være i et forhold hvor noe viktig mangler. Han er på en måte lett å snakke med, er en følsom sjel, men kan ha litt problemer med å snakke om følelser. Han har åpnet opp en del her, og fortalt om seg selv på litt sårbare måter. Men han er ikke så flink å validere mine følelser. Om jeg forteller om en situasjon som har oppstått som jeg syns er lei, så svarer han kort og «avsluttende», inviterer ikke til videre samtale om temaet ved å spørre videre eller si noe som gjør at det blir lett for meg å fortelle mer. Dette plager meg veldig, da jeg har behov for å kunne snakke skikkelig ut om ting som oppstår, og føle en forståelse og støtte fra han. Jeg tror for det meste at det dreier seg om manglene kunnskap i å validere følelser her, så jeg håper det kan gå seg til, hvis vi etter hvert får snakket litt om det. Flere med samme erfaring? Hvor det gradvis bedret seg?

Anonymkode: dd05b...8a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente det etter mange år. Mulig jeg utviklet og forandret meg og fikk mer kontakt med meg selv. 
jeg fikk et dypt savn etter mer maskulinitet hos mannen. Mulig jeg ikke evnet å få frem eller gi for det i han, men sånn kjente jeg det i allfall.

Anonymkode: 8aa3b...fc5

Skrevet (endret)

Ja det er nok vanlig å ha ting  man skulle ønske og savner i et forhold, og at en person alene ikke kan dekke alle ønsker, behov og fantasier man har. Så bør det likevel være totalt sett verdt å være med den personen, og utover seksuelle ting kan man gjerne få andre behov dekket av andre mennesker. Gjennom vennskap for eksempel. 

Mine vennskap dekker flere behov jeg har sosialt som mitt forhold ikke dekker. Det har jeg levd godt med, og lever godt med. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Skrevet

Det blir vanskelig å finne en partner om alt skal klaffe 100%. Man har forskjellige behov som oppstår og forandrer seg i årenes løp. Kunne aldri forventet at mannen min dekket alle mine behov. På lik linje som at jeg heller ikke kan det. Men her er kommunikasjon viktig. 

Har jeg behov for noe må jeg være åpen om det. Og så lenge han er villig til å prøve er det det viktigste og omvendt 

Anonymkode: bc09c...c38

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...