Motelvibes Skrevet 17. desember 2023 #1 Skrevet 17. desember 2023 Som F eks vaskemidler eller tørrvarer. Hva har dere et lager av, eller gjerne mye av i hjemmet? Noen har et lager med toalettpapir, andre en spesifikk type kjeks. Hva har du selv sørget for å ikke gå tom for på en stund?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #2 Skrevet 17. desember 2023 Akkurat nå har jeg mye av makrell i tomat, ost, bleier, deodoranter, såpe, sjampo, hudkremer, vitaminer og tannbørster. Handler stort når det er tilbud. For eksempel hundre bokser makrell i tomat, ti kg ost, 20 deodoranter osv. Rett før covid kom hadde jeg 200 doruller på lager. Anonymkode: 769ae...012 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #3 Skrevet 17. desember 2023 Bøker. Burde nok hatt mere vann, toalettpapir og knekkebrød. Anonymkode: 2ea10...1ae 2 1
Daisy-love Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 (endret) Vaskemidler, hygieneprodukter som ansiktspleie, shampoo, balsam, såper, munnpleie, leppebalsam, hudkrem, og mat som: godt med mais, havregryn, soyamelk, seitan på boks, sjokolade, noe tørrvarer ellers, samt vann, sukkerfri gløgg, tørket frukt, halslinser, te, kaffe. Har også en fryser full i bær og grønnsaker. Har generelt et godt lager av mye, men er mest ting det er god sirkulasjon på. Edit: med priskrig på «julevarer» har jeg også kjøpt inn litt sennep, sylteagurk, rødbeter, rødkål, dadler, svisker, tørkede aprikoser, kanel, og andre krydder. Trenger ikke mer bakevarer nå så derfor droppes det, siden jeg ikke baker så mye. Blir å kjøpe noe mer med av det jeg alt har kjøpt, og jeg vil anbefale å kjøpe nøtter også nå om en spiser det. Endret 17. desember 2023 av Daisy-love La til. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Skrevet 17. desember 2023 Dopapir tannbørster (kjøper inn når det er 3 for 2) dusjsåpen vi bruker (kjøper når det er Æ tilbud på Rema) Anonymkode: d81cf...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 Toalettpapir, det har jeg aldri vært fri for i hele mitt liv, har ikke tenkt å gå tom heller. Tørrvarer Toro osv greit å ha på lager , har kjedelig mat som poteter og kjøtt nok til å klare meg noen måneder. Eget vannverk så det er trygt. Anonymkode: 3d76d...f78 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Skrevet 17. desember 2023 Håndsåpe, siden jeg er allergisk mot de aller fleste. Har minst et halvt års forbruk i skapet. Toalettpapir har vi så det holder, «måtte» kjøpe av tantebarn som skal på klassetur. Tannkrem og tannbørster, kjøper alltid når favorittmerket er på tilbud. Honning fra lokal produsent kjøpes i bøtter på 1 kg. Ved, tennbriketter, fyrstikker/lightere… så mye at en pyroman hadde blitt misunnelig. Knekkebrød, appelsinjuice, havregryn og diverse ingredienser til baking har vi alltid i hus. Anonymkode: 3850f...846 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #8 Skrevet 17. desember 2023 Stort sett alt, bor veldig øde til. Har et bislag med alt mulig av mat og forbruksartikler. Handler for 10000+ når jeg først handler. Anonymkode: d1c93...681 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #9 Skrevet 17. desember 2023 Har ikke spesielt mye av noe. Har alltid et par stk av alt (tannkrem, håndsåpe, dusjsåpe, saft, mel, sukker osv), slik at jeg ikke plutselig går tom og må løpe på butikken, men hamstrer aldri. Anonymkode: 4fe57...1b5 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #10 Skrevet 17. desember 2023 Vi har én ekstra av det aller meste, med mindre det "aldri" brukes opp, som symaskinolje. Unntaket er doruller, og et par ting jeg hamstrer på duty free. Anonymkode: e88e0...ec4 1
Taluno Skrevet 17. desember 2023 #11 Skrevet 17. desember 2023 Alltid minst 4-5 poser kaffe i skapet! Og 5 store plater sjokolade! Og masse vin! 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #12 Skrevet 17. desember 2023 Alt! Er en prepper.. Anonymkode: 49c5c...05a 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #13 Skrevet 17. desember 2023 Ganske lite på lager, egentlig. Er en storfamilie så her forbrukes det mye hele tiden. Jeg har ikke stor nok plass til å lagre mye ekstra. Anonymkode: fc485...8de 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #14 Skrevet 17. desember 2023 Mye av alt. Hilsen en prepper☺️ Anonymkode: eede6...ad8 2
Gjest5656 Skrevet 17. desember 2023 #15 Skrevet 17. desember 2023 Chipsposer. Jeg angrer på å ha kjøpt en eske, samme som selges til butikk, med 10 stk. Frosta Chips fra Bandit, for nå må jeg faktisk spise resten før de går ut på dato...
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #16 Skrevet 17. desember 2023 Lagrer ikke mye av noe spesielt. Har en del poser med frysetørket mat. Ellers har vi alltids brød og div i fryseren, men ikke sånn at jeg tenker over at vi skal ha det "på lager". Anonymkode: ec813...c83
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #17 Skrevet 17. desember 2023 Bunkra opp det meste jeg spiser/drikker/forbruker nå som det er vinter. Helsa er hanglete og mye dårlig vær. Deilig å vite at jeg har så jeg klarer meg lenge Ut og fyller på kanskje en gang i måneden nå på vinteren? Poteter, gulerøtter, kålrabi, løk på en kald bod. Koteletter, kylling og fisk i fryseren. Brød og litt ekstra grønnsaker som brokkoli og rosenkål. Pålegg med både kort og lang holdbarhet. Kaffe og te. Litt brus og godis. Strikkegarn - veldig kjekt å ha litt liggende Deilig å ikke være avhengig av hjelp, om jeg plutselig ikke kommer meg ut på et par uker. Anonymkode: 7236d...1d8 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #18 Skrevet 17. desember 2023 Jeg har nettopp fyllt to banankasser med produkter, plaster ol pluss vaskeremedier. Igjen har jeg de tingene jeg faktisk bruker. Jeg har og en kasse med boksemat, det er nødlager basert på at vi var fem voksne men tre stk har flyttet ut så muligens må jeg gi bort noe for jeg har rett og slett ikke plass til alt i det nye lille huset. Anonymkode: d64dc...44f 1
Touria Skrevet 17. desember 2023 #19 Skrevet 17. desember 2023 Vaskepulver/oppvaskmaskintabletter/oppvasksåpe til ca. 1 års forbruk Dusjsåsper/shampo/tannkre til ca. 6 mnd forbruk Diverse tørrvarer: Linser/bønner/bulghur/couscous/pasta/ris og alt av krydder til sikkert flere års forbruk Diverse hermetikk. Diverse oljer/eddik/soyasaus som svarer til forbruk gjennom et år I fryseren har jeg selvplukket bær, frossengrønnsaker/kjøtt/fisk. Prøver å ha hyppig rotasjon på dette. Ellers har jeg faste ting tilgjengie i kjøleskapet: egg, melk, smør og løk. Under pandemien når alt stengte ned, klarte vi å lave gå i butikken på nesten 3 uker. Da fikk jeg tømt skapene ganske godt. Gikk rett og slett litt sport i være kreativ og bruke at det vi hadde tilgjengelig. Ble senere permittert fra jobben og da kom det godt med å leve litt ekstra billig i tilfelle inntekten ble drastisk redusert. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå