Gå til innhold

Når folk kommer uavtalt på døren med gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Vi har en baby denne julen. Opplever stadig at folk vi aldri har utvekslet gaver med nå kommer med gaver til vår datter. Utrolig koselig! Men er det da forventet at vi skal ha noe tilbake til dem? Dette er typisk voksne folk vi aldri har utvekslet gaver med tidligere. Vi blir litt usikre på hva som er riktig og forventet her ☺️

Anonymkode: 4ffb7...54f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julegaver er for barna! Dere skal ikke måtte gi noe i gjengjeld. 

Julekort med foto at baby er mer enn nok.

Anonymkode: a4491...3e6

• Liker 3
Skrevet

De forventer ingen gave tilbake. :)

Anonymkode: 018e8...4a3

• Liker 3
Skrevet

Noen gir gaver fordi de synes det er hyggelig. Det trenger ikke å være gaveutveksling. 

Jeg, som har god råd, kan også gi en dyr gave til en venn med dårlig råd, som gir meg en rimelig gave tilbake. Vi avtaler ikke en sum!

Det virker som det alltid skal være "likt", fordi vi anser det som rettferdig. Men vi er ikke like i utgangspunktet, så "likt" blir ofte urettferdig. 

Si takk, så koselig! Dere har mer enn nok med babyen denne tida, og de fleste vet nok det. 

Anonymkode: 76a08...122

• Liker 2
Skrevet

Mange får stor glede av å gi gaver, de gir ikke for å få tilbake. Si pent takk, send eller gi et kort med bilde av baby tilbake. Og det betyr ikke at de vil gi gave hvert år. Det kan være en jule/barselgave også.

Anonymkode: 7c4ad...cba

Skrevet

Mine barn får gaver fra noen naboer. Vi gir ikke tilbake. De vil bare gi de en liten ting 

Anonymkode: cd90c...28d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...