Gå til innhold

Hva tjener man som apotektekniker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er apotektekniker…stiger bare med ansiennitet! Lønnen kommer veldig ann på hvilke kjede du jobber i, og ikke minst åpningstider/dager. Men generelt er det en jobb med MYE ansvar og krever mye kunnskap, travle dager, og ikke minst dritt betaling i forholdt til alt du må gjøre! Er ett av de dårligste betalte yrkene som går an og ha, og vi ligger laaaaangt bak lønnsmessig i forholdt til alt og alle andre!! En nyansatt 18 åring på Kiwi tjener mer i timen, og har bedre kvelds tillegg…! 🙁

og det er veldig vanskelig å få en 100% stilling mange plasser. Og har du det, må du jobbe 6 dager i uken (med turnus på 6 uker, har du da fri 2 lørdager) dette pga ufattelig dårlig arbeidstider (innenfor den kjeden jeg jobber i). 
Så lønnen for en apotektekniker er traaaagisk, og knapt nokk til å leve av!

Anonymkode: 1a319...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et enormt enkelt yrke å få seg, en trenger knapt å kunne skikkelig norsk. Det er jo kjent at de utlendingene som ikke er smarte nok til å bli lege o l, at de da blir apotekteknikkere.

Det er ikke den beste lønna men det er jo heller ikke den mest kompliserte jobben. 

Har du mulighet til å utdanne deg til noe annet så bør du ta den. Gå for helsesekretær istedet hvis du står mellom det og apotektekniker. 

Anonymkode: 4dd1c...035

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er apotektekniker…stiger bare med ansiennitet! Lønnen kommer veldig ann på hvilke kjede du jobber i, og ikke minst åpningstider/dager. Men generelt er det en jobb med MYE ansvar og krever mye kunnskap, travle dager, og ikke minst dritt betaling i forholdt til alt du må gjøre! Er ett av de dårligste betalte yrkene som går an og ha, og vi ligger laaaaangt bak lønnsmessig i forholdt til alt og alle andre!! En nyansatt 18 åring på Kiwi tjener mer i timen, og har bedre kvelds tillegg…! 🙁

og det er veldig vanskelig å få en 100% stilling mange plasser. Og har du det, må du jobbe 6 dager i uken (med turnus på 6 uker, har du da fri 2 lørdager) dette pga ufattelig dårlig arbeidstider (innenfor den kjeden jeg jobber i). 
Så lønnen for en apotektekniker er traaaagisk, og knapt nokk til å leve av!

Hva tjener du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette er jo et enormt enkelt yrke å få seg, en trenger knapt å kunne skikkelig norsk. Det er jo kjent at de utlendingene som ikke er smarte nok til å bli lege o l, at de da blir apotekteknikkere.

Det er ikke den beste lønna men det er jo heller ikke den mest kompliserte jobben. 

Har du mulighet til å utdanne deg til noe annet så bør du ta den. Gå for helsesekretær istedet hvis du står mellom det og apotektekniker. 

Anonymkode: 4dd1c...035

Dette er på INGEN måte ett «enormt enkelt yrke»!!!!!😡 Da har du, og ufattelig mange andre, INGEN ide hva som kreves, og hva en tekniker faktisk jobber med!!! Det er IKKE bare å stå ute i butikken å selge varer, vi gjør faktisk utrolig mye mer enn det!!! Så det er ganske trist å tenke på att folk tror att det er ett enkelt yrke, og deretter att det er greit med dårlig lønn!! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er på INGEN måte ett «enormt enkelt yrke»!!!!!😡 Da har du, og ufattelig mange andre, INGEN ide hva som kreves, og hva en tekniker faktisk jobber med!!! Det er IKKE bare å stå ute i butikken å selge varer, vi gjør faktisk utrolig mye mer enn det!!! Så det er ganske trist å tenke på att folk tror att det er ett enkelt yrke, og deretter att det er greit med dårlig lønn!! 

Hvor mange «enormt enkelt yrke» er apotektekniker, da?  

Anonymkode: 9e247...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er utdannet apotektekniker. Jeg jobbet som ekstrahjelp på apotek mens jeg gikk på skole. I ettertid er det komplett umulig å få 100% stilling, så ga opp å søke tekniker jobber veldig raskt. Fikk meg en annen jobb som ikke krever noe særlig utdannelses, lønnen er mye bedre enn som tekniker også. 
Vil du jobbe på apotek så sats på resepter eller farmasøyt utdannelse. Det søkes ette dette hele tiden.

Anonymkode: 3705c...430

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nettopp lønnen for dette yrket, er jo ekstremt lavt. Går ikke ann å leve på i Norge i dag (om man har familie i alle fall). 340-420 000 😮 bli heller farmasøyt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg tjener 480 000 som apotektekniker med over 10 års ansiennitet og ekstra ansvarsområder på jobb.

Anonymkode: 4da6b...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det jo ikke bare lønna man må se på da om man faktisk liker de arbeidsoppgavene man holder på med. Hvis man får utfordringer innenfor det yrket man er utdannet som, så vil jeg si at det er viktigere enn lønna. Jeg jobber i en dagligvarebutikk, og jeg har tatt utdannelse innenfor helse og oppvekst da jeg gikk på videregående. Hadde jeg valgt riktig da, så hadde jeg mye heller gått for apotek enn Helsefagarbeider fordi jeg interesserte meg mye mer for servicedelen enn omsorgsdelen, selv om omsorgsdelen også er viktig. Jeg jobber nå i dagligvare fordi jeg ikke har den rette utdannelsen. 

Anonymkode: a3f59...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...