AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #1 Skrevet 16. desember 2023 Siden jeg ammer har det blitt jeg som både legger barnet, tar den om natten og står opp med det om morgenen. Gjør det også klart til barnehagen med påkledning, frokost og matpakke. Lager alltid middag og rydder opp. Tar barnet morgener i alle helger og alle ferier, legging også. Passerer alltid på at det får regelmessige måltider og søvn på dagtid til rett tid, pluss legger da også. Føler meg så dum som har påtatt meg dette, nå kommer jeg meg ikke ut av det og begynner å mislike mannen for at han ror seg vekk. Sier han ikke takler søvnmangel, har mer krevende jobb, trenger å være 100% opplagt, er på randen til å bli utbrent, betaler mer til fellesskapet. Skal sies at han ofte henter barnet i barnehagen og kjører oss bort når jeg leverer hvis han starter på jobb samtidig. Selv når jeg har vært syk har jeg gjort det nevnte. Aldri har han tilbudt seg. Jeg har ikke hatt noe fritid siden ungen ble født. Går bare fra den ene oppgaven til den andre. Har vært sånn i to år nå og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hver gang jeg tar opp noe går han i forsvar og angriper meg, hvor fæl jeg er som sier så stygge ting hvis jeg eks sier han ikke bidrar nok med barnet. Tenker å ta det med han etter ammeslutt, hva kan jeg si for at han ikke bare skal angripe for å sno seg unna? Jeg har begynt å tenke så masse stygt om han og kjenner meg lurt og bitter da han ikke fremstod slik når vi møttes eller skulle ha barn. Han vil veldig gjerne ha barn, bare ikke all jobben med dem🙄 Anonymkode: 43699...6fd 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #2 Skrevet 16. desember 2023 Enkelt og greit: vakt annenhver natt. Anonymkode: e0ae5...c70 11 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #3 Skrevet 16. desember 2023 Det jeg sliter mest med ang det her er at jeg blir en mye dårligere mor en jeg kunne ha vært om jeg hadde fått litt mer avlastning. Anonymkode: 43699...6fd 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #4 Skrevet 16. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det jeg sliter mest med ang det her er at jeg blir en mye dårligere mor en jeg kunne ha vært om jeg hadde fått litt mer avlastning. Anonymkode: 43699...6fd Poenget er at du skal ikke få avlastning. Dere skal begge ta ansvar. Dere er begge foreldre. Sett deg ned og si du forventer mer fra nå av. Han får bare bli sur og gretten. Det sier sitt om situasjonen i såfall. Anonymkode: e0ae5...c70 27
Hmmmmmm Skrevet 16. desember 2023 #5 Skrevet 16. desember 2023 Stakkars deg. Men si det som det er. At du ikke orker mer, så hvis han ikke ser seg lykkelig over at du har tatt all jobben frem til nå, og at han må trå til umiddelbart, så kan dette bli slutten. 1
minister-mio Skrevet 16. desember 2023 #6 Skrevet 16. desember 2023 At du ammer bør ikke være et hinder for at mannen f. Eks tar barnet om morgenen. Du kan amme og så kan han ta barnet og kle på og lage frokost. 10 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #7 Skrevet 16. desember 2023 Du har 3 barn, du er alenemor i et forhold. Jeg anbefaler deg en tur på familievernskontoret med mannen, du har prøvd og snakke med han på to mannshånd uten at det fører frem til noe. Han sier han er utbrent, det vil du bli også om du tillater han og forsette som han holder på. Han er ikke viktigere en deg. Så jeg ville tatt han med på F som sagt, og da kan han ikke komme med svada sitt. Ellers ville jeg satt et ultimatum om han ikke vil endre på det, enten stiller du opp og er en far og parnter ellers kan jeg like godt være alene. Anonymkode: 647ba...9b2 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #8 Skrevet 16. desember 2023 Hvis du ikke får endret natt/morgen, så ta tak i andre ting. Leser som hi som at du ikke er i full jobb, men mulig jeg har misforstått. Hvis du er mye hjemme, er det naturlig at mer faller på deg. I og med at det er han som henter i barnehagen, be han også lage middag til dere. Gjør han ansvarlig for matinnkjøp. Be han levere i barnehagen de dagene det passer med hans arbeidsdag. Anonymkode: 0dd9b...e19
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #9 Skrevet 16. desember 2023 Her tar vi annenhver dag med legging og annenhver dag med å stå opp med baby i helger og ferier 😊 jeg ammer også og baby er 6 mnd. Baby får da pupp før pappa tar over på morgen. Gir da frokost og legger for første sovestund. På kvelden så får baby pupp før vi starter leggerutiner. Så etter dette kan jeg i teorien dra på trening etc. Om jeg føler for det. Oppvåkninger på natt tar jeg da baby trenger pupp, men seinere når baby ikke skal ha pupp på natten lengre så vil vi dele på dette også i helger/ferier. Når mannen jobber må han nesten få sove på natten. Tror det er lurt å få inn rutiner for at far er mer deltagende i foreldrerollen tidlig. Anonymkode: fd962...39f 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #10 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du ikke får endret natt/morgen, så ta tak i andre ting. Leser som hi som at du ikke er i full jobb, men mulig jeg har misforstått. Hvis du er mye hjemme, er det naturlig at mer faller på deg. I og med at det er han som henter i barnehagen, be han også lage middag til dere. Gjør han ansvarlig for matinnkjøp. Be han levere i barnehagen de dagene det passer med hans arbeidsdag. Anonymkode: 0dd9b...e19 Jeg jobber fult jo, mistenker at han henter i barnehagen for at jeg skal starte på middagen, han liker ikke å spise for sent og hater å lage mat. Anonymkode: 43699...6fd
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #11 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det jeg sliter mest med ang det her er at jeg blir en mye dårligere mor en jeg kunne ha vært om jeg hadde fått litt mer avlastning. Anonymkode: 43699...6fd Jeg har vært i et sånt forhold, når man bor med noen forventet man og være to om det, ikke bare det med og stå opp om morgen. Men du tar alt, han et ingen helt bare fordi han henter engang i blant og kjører dere når han skal på jobben uansett 😅 men til poenget, min bare forsatte. Så jeg merket det var mye enklere og være alene en alenemor i et forhold. All irritasjonen og fortvilede over at han ikke bidro forsvant for nå var jeg uansett alene. Og u tilegg så fikk jeg fri når barna var hos han. Han har aldri tatt mere en annhver helg uansett. Men jeg hadde mye mere overskudd og slapp og bruke kreftene og være fortvilet over en forvokst guttevalp som ikke løftet en finger til og bidra Anonymkode: 647ba...9b2 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #12 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her tar vi annenhver dag med legging og annenhver dag med å stå opp med baby i helger og ferier 😊 jeg ammer også og baby er 6 mnd. Baby får da pupp før pappa tar over på morgen. Gir da frokost og legger for første sovestund. På kvelden så får baby pupp før vi starter leggerutiner. Så etter dette kan jeg i teorien dra på trening etc. Om jeg føler for det. Oppvåkninger på natt tar jeg da baby trenger pupp, men seinere når baby ikke skal ha pupp på natten lengre så vil vi dele på dette også i helger/ferier. Når mannen jobber må han nesten få sove på natten. Tror det er lurt å få inn rutiner for at far er mer deltagende i foreldrerollen tidlig. Anonymkode: fd962...39f Her tok jeg alt selv når jeg var i jobb og han i permisjon med babyen. Anonymkode: 43699...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #13 Skrevet 16. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg jobber fult jo, mistenker at han henter i barnehagen for at jeg skal starte på middagen, han liker ikke å spise for sent og hater å lage mat. Anonymkode: 43699...6fd Da sier du «Idag henter jeg i barnehagen, så fikser du mat!». Og står i det. Om han ikke gidder, begynner du å bare lage middag til barnet og si hvor sliten du er, og ikke hadde så lyst på middag - han får fikse seg selv. Anonymkode: e0ae5...c70 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #14 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har vært i et sånt forhold, når man bor med noen forventet man og være to om det, ikke bare det med og stå opp om morgen. Men du tar alt, han et ingen helt bare fordi han henter engang i blant og kjører dere når han skal på jobben uansett 😅 men til poenget, min bare forsatte. Så jeg merket det var mye enklere og være alene en alenemor i et forhold. All irritasjonen og fortvilede over at han ikke bidro forsvant for nå var jeg uansett alene. Og u tilegg så fikk jeg fri når barna var hos han. Han har aldri tatt mere en annhver helg uansett. Men jeg hadde mye mere overskudd og slapp og bruke kreftene og være fortvilet over en forvokst guttevalp som ikke løftet en finger til og bidra Anonymkode: 647ba...9b2 Har tenkt på det, men er livredd for at han vil ha 50/50 så jeg kun ser barnet mitt halve tiden, det hadde jeg ikke taklet😢Det er jo mulig han ønsker det når barnet blir større og det er mindre jobb sånn sett. Anonymkode: 43699...6fd
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #15 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg jobber fult jo, mistenker at han henter i barnehagen for at jeg skal starte på middagen, han liker ikke å spise for sent og hater å lage mat. Anonymkode: 43699...6fd Han forventet mye til og ikke bidra selv. Si at du er kona og ikke mammaen hans. Heretter lager dere middag annhver dag for lære seg og lage mat, og si du heller ikke liker og spise middag seint. Anonymkode: 647ba...9b2 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #16 Skrevet 16. desember 2023 Huff føler meg så dum som er med denne mannen. Han har jo blitt en sånn jeg absolutt ikke ville være med. Anonymkode: 43699...6fd 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #17 Skrevet 16. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har tenkt på det, men er livredd for at han vil ha 50/50 så jeg kun ser barnet mitt halve tiden, det hadde jeg ikke taklet😢Det er jo mulig han ønsker det når barnet blir større og det er mindre jobb sånn sett. Anonymkode: 43699...6fd Han får aldri 50/50 med et så lite barn han ikke engang tar vare på Anonymkode: e0ae5...c70 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #18 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han får aldri 50/50 med et så lite barn han ikke engang tar vare på Anonymkode: e0ae5...c70 Men når det blir større kan han kreve det. Anonymkode: 43699...6fd
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #19 Skrevet 16. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Men når det blir større kan han kreve det. Anonymkode: 43699...6fd Skolealder. Det er bedre enn å lide seg gjennom dette. Anonymkode: e0ae5...c70
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #20 Skrevet 16. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Skolealder. Det er bedre enn å lide seg gjennom dette. Anonymkode: e0ae5...c70 Og jeg tviler helt ærlig en mann som kun henter i barnehagen for å slippe lage mat gidder det. Anonymkode: e0ae5...c70 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå