AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #1 Skrevet 16. desember 2023 Er så lei av hodepine. Det kommer hver eneste dag jeg har fri eller sover lenger enn til 06. Jeg er alenemor til to barn, har fulle dager fra 0545 og kommer hjem 1630. Jeg jobber, studerer og leser på kveldene. Pleier å ta en powernap mens jeg legger barna i åtte tiden, så jeg har energi til å vaske opp og gjøre klart til dagen etter. Så skal det leses. Pleier å ende med tv. Ettermiddagene går til middagslaging, lekser eller fritidssysler med barna og nå før jul er det litt hektisk. Så gleder meg alltid til helgene de er hos meg. De pleier å være hos pappaen sin annenhver helg, så får litt avlastning, men elsker å våkne sammen med dem og kose på morgenen. Men de våkner ca halv åtte. Jeg er så sykt trøtt. Jeg vil jo bare sove lengre. Men våkner jeg så "sent" som halv åtte er jeg stup trøtt resten av dagen og vondt i hodet. Paracet hjelper ikke. Er jeg alene og sover til ti, er løpet kjørt. Jeg klarer ingenting og kan ligge og ha vondt og sveve mellom søvn og våken på sofaen. Derfor presterer jeg å være våken til fire på natten, våkne ni, og stresse rundt istede - slik kan jeg unngå hodepinen. På jobb har jeg sjokolade i veska for å komme meg gjennom dagen, så det fungerer noenlunde hjemme og.. Hvorfor får jeg alltid vondt i hodet når jeg har fri ? Hvorfor tåler jeg ikke mer enn seks timer søvn når jeg er så forbanna trøtt hele tiden ? Jeg fungerer best om dagen om jeg sover fra midnatt til 0600. Klarer jeg fint med mindre også. Og den ti minuttersen etter en kaffe på kvelden. Problemet er jo at jeg er veldig trøtt om kvelden. Legger jeg meg tidlig får jeg veldig vondt i hodet. Hva hjelper ?? Jeg kjenner jo at jeg vil bare sove og slappe av. uten å ha vondt. Anonymkode: cadd0...e50 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #2 Skrevet 16. desember 2023 Opp❤️❤️❤️ Anonymkode: cadd0...e50
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #3 Skrevet 16. desember 2023 Du er dehydrert når du våkner, kanskje? Anonymkode: cffc6...593
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du er dehydrert når du våkner, kanskje? Anonymkode: cffc6...593 Vet ikke, jeg drikker en del vann, men ikke for mye på kvelden for jeg må tisse hele tiden. Anonymkode: cadd0...e50
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Skrevet 17. desember 2023 Sånn er det her også! I hverdagen er jeg oppe tidlig og trener før resten står opp, men i helgene når jeg våkner et par timer senere kan jeg ha dundrende hodepine som ikke gir seg. Går stort sett over med paracet her, men føler meg likevel uggen. Tror faktisk at dehydrering er litt av årsaken her. Anonymkode: e9db3...eb3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 Samme her!! Anonymkode: 1151b...212
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Skrevet 17. desember 2023 Drikker du kaffe? Anonymkode: 7fb99...008 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #8 Skrevet 17. desember 2023 Muligens kaffeabstinenser. Eller at du er veldig anspent/ligger feil når du sover, derfor får du spenningshodepine når du sover for lenge. Anonymkode: b2f23...7e4 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #9 Skrevet 17. desember 2023 Drikker du kaffe tidlig når du dkslmpå jobb? Kan hende det er abstinens fra kaffe. En annen ting er de sommer veldig stresset, og dagene de plutselig får slappe av så får de hodepine på den avslappende dagen Anonymkode: ff7f5...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #10 Skrevet 17. desember 2023 Har du sjekket deg for migrene? Jeg har migrene og rutiner er en av mine triggere, dvs at jeg må våkne til samme tid hver dag året rundt Ellers er det nesten garantert at jeg våkner med migrene. Verst et det om jeg våkner frisk, men sover videre, da kommer den og. Paracet og ibux tar ikke migrenesmerter. Anonymkode: a9515...39c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #11 Skrevet 17. desember 2023 Ts her Jeg drikker faktisk ganske lite kaffe, har pleid å ta en kaffe kapsel på morgenen før jobb, men rekker sjeldent å drikke opp hele. Jeg har gått tom for kapsler, så gidder jeg ikke kjøpe nye og drikker noen ganger pulver kaffe, men det er ikke like godt. Jeg drikker ikke kaffe på jobb heller for jeg liker ikke traktekaffe for jeg blir så innmari trøtt av det. Det er kun espresso jeg takler, men får ikke tak i det i barnehagen 😅 Har hatt en periode med redbull avhengighet, men når vinteren kom så ble det for kaldt for meg. Prøver å drikke masse vann istede, eller brus.. Jeg har hatt noe migrenepisoder. Jeg har noen ganger hatt så vondt at jeg har kastet opp hver gang jeg åpner øynene, men det har kun skjedd to ganger de siste fem årene. Det har kommet av dehydrering, så da gjør jeg ikke det .. Vet ikke om jeg har migrene, men utrolig kjipt om det er triggere som for mye søvn eller avslapping som gjør at det kommer for jeg er virkelig sliten.. Anonymkode: cadd0...e50
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #12 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Muligens kaffeabstinenser. Eller at du er veldig anspent/ligger feil når du sover, derfor får du spenningshodepine når du sover for lenge. Anonymkode: b2f23...7e4 Hvordan vet man det ? Jeg har vondt foran i hodet bak panna liksom.. Anonymkode: cadd0...e50
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #13 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Drikker du kaffe tidlig når du dkslmpå jobb? Kan hende det er abstinens fra kaffe. En annen ting er de sommer veldig stresset, og dagene de plutselig får slappe av så får de hodepine på den avslappende dagen Anonymkode: ff7f5...c0e Kanskje, hvordan kan man endre på det ? Anonymkode: cadd0...e50
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #14 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her Jeg drikker faktisk ganske lite kaffe, har pleid å ta en kaffe kapsel på morgenen før jobb, men rekker sjeldent å drikke opp hele. Jeg har gått tom for kapsler, så gidder jeg ikke kjøpe nye og drikker noen ganger pulver kaffe, men det er ikke like godt. Jeg drikker ikke kaffe på jobb heller for jeg liker ikke traktekaffe for jeg blir så innmari trøtt av det. Det er kun espresso jeg takler, men får ikke tak i det i barnehagen 😅 Har hatt en periode med redbull avhengighet, men når vinteren kom så ble det for kaldt for meg. Prøver å drikke masse vann istede, eller brus.. Jeg har hatt noe migrenepisoder. Jeg har noen ganger hatt så vondt at jeg har kastet opp hver gang jeg åpner øynene, men det har kun skjedd to ganger de siste fem årene. Det har kommet av dehydrering, så da gjør jeg ikke det .. Vet ikke om jeg har migrene, men utrolig kjipt om det er triggere som for mye søvn eller avslapping som gjør at det kommer for jeg er virkelig sliten.. Anonymkode: cadd0...e50 Da har du jo migrene mest sannsynlig dessverre, som kan ha blitt verre, og din trigger kan være som min, rutiner på søvn. Kanskje du skal snakke med legen din om utredning for migrene så du kan få medisin som fungerer? Anonymkode: a9515...39c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #15 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Drikker du kaffe tidlig når du dkslmpå jobb? Kan hende det er abstinens fra kaffe. En annen ting er de sommer veldig stresset, og dagene de plutselig får slappe av så får de hodepine på den avslappende dagen Anonymkode: ff7f5...c0e Er enig i dette. Løsningen er å stresse ned på hverdager så ikke forskjell blir så stor. Se på dine prioriteringer. Anonymkode: 91f5a...1d8
Cezanne Skrevet 17. desember 2023 #16 Skrevet 17. desember 2023 Hvor mange timer sover du når du står opp i sekstiden, og hvor mange timer sover du når du står opp i halv åttetiden?
Zidji Skrevet 17. desember 2023 #17 Skrevet 17. desember 2023 Pass på at du får nok luft om natten! Jeg må ha vinduet godt åpent ellers så kan du banne på jeg har hodepine dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #18 Skrevet 17. desember 2023 Cezanne skrev (4 minutter siden): Hvor mange timer sover du når du står opp i sekstiden, og hvor mange timer sover du når du står opp i halv åttetiden? Står jeg opp kl 6 har jeg sovet max 7 timer, som oftest 6 timer. Halv åtte blir det jo over det.. legger meg alltid rundt midnatt. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da har du jo migrene mest sannsynlig dessverre, som kan ha blitt verre, og din trigger kan være som min, rutiner på søvn. Kanskje du skal snakke med legen din om utredning for migrene så du kan få medisin som fungerer? Anonymkode: a9515...39c Men skal ikke migrene være mer intens ? At man må ligge på mørkt rom og greier ? Jeg har vondt, er kvalm og kan ikke fokusere med blikket bare. Men ja, skal definitivt snakke med legen nå for det begynner å bli ganske plagsomt. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er enig i dette. Løsningen er å stresse ned på hverdager så ikke forskjell blir så stor. Se på dine prioriteringer. Anonymkode: 91f5a...1d8 Får prøve... Er ikke så lett 😅 Anonymkode: cadd0...e50
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #19 Skrevet 17. desember 2023 Zidji skrev (1 minutt siden): Pass på at du får nok luft om natten! Jeg må ha vinduet godt åpent ellers så kan du banne på jeg har hodepine dagen etter. Det er iskaldt jo.. jeg må ha det ganske varmt, jeg sover med klær osv og ovnen på. Hater å bli kald i ansiktet for jeg blir så lett syk. Selv på sommeren er vinduet lukket og klærne på. Men jeg har ikke reagert på lite luft tidligere kanskje vi er forskjellige der? Anonymkode: cadd0...e50
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #20 Skrevet 17. desember 2023 Typisk dette, ved migrene. Når kroppen endelig slapper litt av etter stress kommer hodepinen. Ofte kommer det hodepine når man sover lenge på slike dager også. Få deg migrenetabletter, så stopper du gør det blir for ille. Anonymkode: 7dad2...d21 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå