AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #1 Del Skrevet 16. desember 2023 Jeg har ingen ideer til julegave til de, og tenkte i år at de skulle få en felles gave. I fjor fikk pappa bl. a en spesiell akevitt og mamma fikk en ulltrøye. I år har jeg null ideer. Tips? Anonymkode: 9df1a...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåjojo Skrevet 16. desember 2023 #2 Del Skrevet 16. desember 2023 Gavekort på middag sammen med deg og evt. familien. Matvarer de kanskje ikke unner seg så ofte. Time hos fotpleier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #3 Del Skrevet 16. desember 2023 Et spill eller noe annet de kan gjøre sammen? Restaurantbesøk? Parmassasje? Anonymkode: a62a7...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #4 Del Skrevet 16. desember 2023 Spiselige gaver. Fenalår, god konfekt, ost? Det finnes jo sånne ferdige matkurver du får kjøpt på julemarkedene. Evt gavekort på restaurant Anonymkode: edcc1...e3e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #5 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sydentur på et tilrettelagt sted for eldre eks solgården i Spania Anonymkode: 23927...966 Litt dyr julegave å gi de sydentur da Ts Anonymkode: 9df1a...0f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 16. desember 2023 #6 Del Skrevet 16. desember 2023 Et abonnement på ei avis eller et blad, evt hvert sitt abonnement utfra interesseområde. Gavekort fotpleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #7 Del Skrevet 16. desember 2023 Jeg er yngre enn dine foreldre, men har barn og barnebarn. Jeg hadde satt veldig pris på at vi gikk ut for å spise eller delte en opplevelse. Tid sammen er viktigst! Anonymkode: 1288c...686 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #8 Del Skrevet 16. desember 2023 Matkurv gavekort eller billetter. Eller tøy. Anonymkode: c6964...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 16. desember 2023 #9 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ingen ideer til julegave til de, og tenkte i år at de skulle få en felles gave. I fjor fikk pappa bl. a en spesiell akevitt og mamma fikk en ulltrøye. I år har jeg null ideer. Tips? Anonymkode: 9df1a...0f5 Matkasse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #10 Del Skrevet 16. desember 2023 Gavekort hos frisør. FlaxLodd. Anonymkode: c6964...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #11 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg er yngre enn dine foreldre, men har barn og barnebarn. Jeg hadde satt veldig pris på at vi gikk ut for å spise eller delte en opplevelse. Tid sammen er viktigst! Anonymkode: 1288c...686 Vi bor ikke i samme landsdel Ts Anonymkode: 9df1a...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #12 Del Skrevet 17. desember 2023 Et godt pledd, et fint skjerf/sjal, en god kaffe. Fotpleie. Hvis de ikke har en fast, kanskje bestille time også, så det er lett å ta i bruk. Tjenester som snømåking eller husvask. Anonymkode: 5034c...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 17. desember 2023 #13 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg hadde gitt mat de normalt ikke kjøper selv. Ser dere bor i ulike landsdeler og jeg vet ikke om du treffer dem til jul, men ting som fenalår, ulike salte pølser/skinker, god kaffe, kanskje krydder også, kan sendes. Mulig det er noe lokalt sted (lokalt for dine besteforeldre) som har noe matkasse de kan fikse, og levere, eller andre i familien kan hente på aktuell butikk. Satt tidligere idag på telefonen med et familiemedlem som lette etter noe å gi i julegave til en annen eldre, og jeg hjalp til med å søke på nett på lokal butikk og fortalte over telefonen til vedkommende hva de hadde og ulike priser. Det var en lokal spesialbutikk, og sånne finnes jo mange steder i landet. Kan du få det levert så kan du putte oppi en god olje, sild, ulike typer ost er mulig, inkludert geitost osv osv. Regner ikke med du tar med alt jeg nevner for det blir dyrt, men gir bare tips. Ulike typer pølser (som til pålegg) er mye billigere enn f.eks fenalår og et fenalår kan potensielt bli mye mat for de to alene også. Vi har gitt mye mat i familien, men normalt ikke fenalår nettopp pga dette. Der er jo folk ulike da. Fant gode delikatessepølser til 140kr før idag f.eks. Ellers konsertbilletter er fint, eller kinobilletter med/uten gavekort på restaurant. Fikk selv konsertbillett i fjor og den stod det kostet 450kr (stk), men vet ikke om det er dyrt igjen? Kommer litt an på hvor dyr akevitt og ulltrøye du kjøpte i fjor. Fotpleie er også noe mange eldre setter pris på. Skal du ha fotterapi så blir det fort litt da. Jeg betaler ca 900kr for en time selv hos fotterapeut. Fotpleie er billigere, men de kan ikke gjøre det samme. Personlig hadde jeg gått for noe spiselig som jeg vet de liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #14 Del Skrevet 17. desember 2023 Min mor på 80 pleier å være veldig glad for ull genser. Jeg kjøpte et varmeteppe i gave i år. Anonymkode: 1a0e0...a17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kranken Skrevet 17. desember 2023 #15 Del Skrevet 17. desember 2023 Hva med en sånn fotoramme som dere kan sende bilder til? Det slo veldig an her, og spesielt om man bor litt unna hverandre er det en fin måte å holde seg oppdatert på barn og barnebarn hvis man har det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 17. desember 2023 #16 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg tror det beste vi kan gi til folk 80+ er tid. Støtter forslaget om å ta dem med på en kvalitetsrestaurant. Er du blakk? Søndagsmiddager hjemme. Har du tips @senior? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 17. desember 2023 #17 Del Skrevet 17. desember 2023 En matkurv med varer de ikke unner seg selv. Finnes det ikke en lokal produsent i nærheten der de bor som har diverse gavepakninger? Et gavekort på middag på en restaurant eller kafé, abonnement på et blad eller en avis. Billetter til et arrangement. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 17. desember 2023 #18 Del Skrevet 17. desember 2023 (endret) 9 hours ago, Hareena said: Jeg tror det beste vi kan gi til folk 80+ er tid. Støtter forslaget om å ta dem med på en kvalitetsrestaurant. Er du blakk? Søndagsmiddager hjemme. Har du tips @senior? Farlig å spørre meg, for jeg ville sagt verktøy, gjerne et sett japanske stemjern. Kona ville satt pris på noe praktisk til huset. Men besøk på restauranter er innafor for vår del, men for all del ikke med overdreven luksus/pris. Vi, spesielt kona, er litt sjenerte sånn. Men det ville sikkert vært bankers for andre . . Vi er nok svært forskjellige i vår alder også. Men hva med god rødvin med to fine glass med stett, så de gamle kan skåle med hverandre med stil. Det er i sånne stunder kona og jeg koser oss sammen. Ellers setter vi alltid pris på varmt vinterundertøy til jul. Men det er kanskje vel kjedelig? Invitasjoner hjem med eller uten middag bør ellers forekomme (begge veier) uten å oppfattes som gave. Endret 17. desember 2023 av senior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #19 Del Skrevet 17. desember 2023 Ts her Har funnet en liten kafe i nærmeste by som reklamerer med hjemmelaget mat der man også får kake og kaffe inkludert i prisen hver mandag, og det er sånn som mine foreldre liker. Når de er på bytur og spiser middag ute er de veldig opptatt av den kaffekoppen etter middagen gjerne med noe søtt til Anonymkode: 9df1a...0f5 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #20 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg tok med mine foreldre på 80+ og handlet klær siden det er noe de sjelden tar seg råd til selv.. Og så spiste vi på restaurant sammen etterpå.. Anonymkode: 4b067...ab0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå