Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan føles det å møtes en partner man passer med og som et forhold kan vare med? 

Anonymkode: ffd92...690

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg traff mannen min i 2004. Han var 14 år eldre enn meg og var gift (dødt forhold) . Vi hadde aldri møttes, kun snakket på telefonen. Vi bodde noen timer unna hverandre. Vi avtalte å møtes for sex aller første gang vi skulle treffes. 

Det var rett og slett som å komme hjem. Det kan ikke beskrives på noen annen måte. Det var vidunderlig. Jeg trengte ikke late som noenting. Det var hjemme. Og det var en lidenskap jeg aldri har opplevd maken til.

Nå har vi også vært gift i 18 år, har 3 barn og er lykkelige sammen. 

Anonymkode: d1502...381

• Hjerte 6
Skrevet

For min del, helt fantastisk. Det er trygt og rolig, og jeg kan være meg selv uten å bli kritisert. Jeg trenger ikke være redd for å gjøre feil. Jeg trenger ikke å gjøre meg til, å skjerpe meg eller forsøke å være noe eller noen jeg ikke er. Jeg kan gjøre stort sett det jeg føler for, når jeg føler for det, og det kan han også. 

Og så passer jeg på å prøve å være like raus tilbake! ❤️ 

Jeg har aldri hatt et forhold hvor jeg ikke måtte prestere før, hvor jeg kan være meg uten å få kritikk, og uten å måtte forandre noe, ta meg sammen eller gjøre ditt eller datt for å være bra nok for partneren min.

I dette forholdet er vi sånn begge to, at vi setter pris på akkurat det å kunne være den vi er og gjøre det vi føler for, uten å bry oss så mye om hva andre måtte mene om det. Han blir aldri flau over meg! Vi tåler hverandre utrolig godt. Og det funker for oss nettopp fordi vi passer utrolig godt sammen. 

Jeg har aldri hatt et sånt forhold før. Jeg har alltid fått kritikk, blitt forsøkt formet. Jeg visste ikke at det var mulig å ha det sånn som dette sammen med noen før jeg ramlet inn i dette forholdet. ❤️ 

En venninne sa en gang at «når du har funnet den rette så vet du det, er du usikker så har du ikke funnet den rette». Jeg var ikke enig den gangen, men i dag vet jeg i hvert fall hva hun mente! 

• Hjerte 10
Skrevet

Det var som å komme hjem. Som om vi hadde kjent hverandre for alltid. Og for første gang i livet følte jeg at jeg kunne være helt meg selv. 

Det kan ikke beskrives. Det var liksom bare rett og godt og trygt. 

Nå har vi vært sammen i tjue år. Og jeg får fremdeles sommerfugler I magen. 

Anonymkode: a2505...ed1

• Hjerte 6
Skrevet

Det føles magisk, trygt og godt. Jeg har funnet mitt menneske, rett og slett.

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg har noen ganger fått ordentlig forelsket ved første blikk opplevelser, med frysninger og sommerfugler, men det har ikke blitt de beste forholdene ut av det.

Jeg tror det er bedre når man føler seg trygg og komfortabel. Den følelsen av å komme hjem, eller som om vi alltid har kjent hverandre på en måte. Det er det jeg ønsker meg, ikke stormende forelskelse. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg har trodd jeg har møtt den rette to ganger nå. Med sommerfugler i magen, spenning og usikkerhet, blind forelskelse osv.

har nylig møtt en ny mann, og vi har begge snakket om hvor snodig det føles nå kontra tidligere forhold. Vi føler begge at vi har kommet hjem, en trygghet vi aldri har kjent før. Stressfritt!

Så jeg håper det er slik det føles når man møter den rette😅

Anonymkode: 9f01a...12c

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

For min del, å møte den rette. Det føltes som å komme hjem. Der er her jeg skal være.

Vi har en dyp kjærlighet for hverandre, respekt og forståelse. 

Og masse moro. Verdens beste følelse.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvor fort kom disse følelsene? Ts

• Liker 1
Skrevet

Det «å komme hjem» kjenner jeg meg ikke igjen i. For min del var det bare ingen tvil og ingen spørsmål. Da jeg møtte han ble det bare oss to. Det var flere som forsøkte å komme innpå både meg og han, men vi begge var ikke interessert i andre enn hverandre. Selv om vi just hadde møttes og på ingen måte var etablert som kjærester avviste jeg en gammel flamme som jeg hadde rota med av og på i flere år, fordi jeg bare tenkte på han nye. Det var ingen indre brems i meg, som jeg har hatt tidligere med andre. Brydde meg heller ikke om hva andre tenkte. Det var helt åpenbart at jeg var forelska for alle rundt meg. Og jeg brydde meg overhode ikke, selv om vi begge var veldig unge den gang. Har vært forelska flere ganger, men når du møter en potensiell livspartner er det noe annet. 

• Liker 1
Skrevet

Før jeg møtte han som nå er samboeren min, var jeg på utallige dater. Noen var jeg interessert nok i til å møte flere ganger, men de fleste ikke. Fleste gang jeg møtte mannen min, på en kort gåtur, bare visste jeg at dette er han jeg skal gifte meg med. 

Når jeg så ble uplanlagt gravid etter 7 mnd, var det ingen av oss som så på det som et problem, hvorvidt vi to skulle være sammen eller ei hadde ingen av oss noen tvil om.

Nå har vi vært sammen i 3 år, og jeg er like forelsket enda. Han er min store kjærlighet, og alt føles bare trygt. 

I mitt tidligere, langvarige forhold, oppsto det krangel og usikkerhet for den minste ting. Jeg hadde lett for å tro han mente det verste med ting han sa og gjorde. I nåværende forhold er det en grunnleggende trygghet der, jeg vet han elsker meg, jeg vet han vil være med meg like mye som jeg vil være med han. 

Jeg kan ikke se for meg et liv uten han, og som flere sier, det er som å komme hjem❤️

Anonymkode: a5c97...516

• Hjerte 2
Skrevet

Som å komme hjem.

Anonymkode: 7a57b...304

Skrevet

Som å komme hjem. Å føle seg hjemme i et annet menneskes nærvær. Trygg. Vel. Elsket. Å le. Fise. Lage middag for tusende gang. Elske. En ekstra klem før vedkommede drar på jobb. Selv om man kanskje er litt irritert for ett eller annet. Det går over. Å savne når man bare er fra hverandre en arbeidsdag, selv etter 10 år. Å oppleve raushet. Å ville være raus tilbake. Bare fordi du vet du har dette eneste ene enestående mennesket som ser på deg på samme måte❤️ og det vil man faktisk ikke være foruten. 

• Hjerte 2
Skrevet

Men er dere ikke livredde for å miste det?

Ikke til sykdom og død, men at han ikke føler det helt likt (selv om dere tror det) og kanskje finner seg en ny dame?

Anonymkode: cd0a0...eea

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Men er dere ikke livredde for å miste det?

Ikke til sykdom og død, men at han ikke føler det helt likt (selv om dere tror det) og kanskje finner seg en ny dame?

Anonymkode: cd0a0...eea

Jo, livredd …

Anonymkode: 004dc...a60

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Møtt en nå og «Å komme hjem» er så spot on. 

Vi er så latterlig komfortabel sammen som vi har kjent hverandre i årevis.

Vi kjente det med det første øynene våre møttes🤷🏻‍♀️

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Hiver meg på dette "som å komme hjem", fordi det er så vanskelig å beskrive, og dette er det nærmeste jeg kommer. Kjærligheten er dyp og en del av meg, og forelskelsen blir liksom aldri borte, heller. Han er min person, min trygghet og min klippe, en jeg kan betro meg til om alt til.

Da vi møttes fikk jeg faktisk litt panikk, for jeg skjønte raskt at denne mannen skulle jeg være med resten av livet. Jeg var jo så glad i å være singel og alene, så det tok litt tid å venne seg til tanken. Men å gå var aldri et alternativ, han er jo hjertet mitt ❤️

Og alle dype følelser jeg har, har han også. Likeverd og partnerskap, gjensidig respekt, tillitt og masse latter og kjærlighet. Det er helt fantastisk, og noe jeg unner alle å oppleve 😊

Anonymkode: 218ef...565

• Hjerte 3
Skrevet

Takk for alle svar. Blir glad for flere også. 

Jeg har en gang opplevd noe lignende, men det var ikke gjensidig på den måten. Stor aldersforskjell og på forskjellig plass i livet. Han yngre enn meg. Så han avsluttet ganske kjapt. Og da var det jo ikke det rette. 

Møtte dere bare denne personen helt plutselig? 

ts

• Liker 1
Skrevet

Det kjennes veldig trygt, og samtidig så bra at det hver eneste kveld, selv etter 16 år, er en stor glede å krype inntil hverandre. Jeg gleder meg hver dag til å komme hjem etter jobb. Har en veldig snill, tålmodig og raus mann som lar meg være den jeg er, og gir daglig uttrykk for at han elsker meg som jeg er. Og jeg er raus tilbake, på trygghet og kjærlighet.

Anonymkode: 98e1d...b74

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvor fort kom disse følelsene? Ts

Fra første sekund i armene hans. Jeg bare smeltet. Det var magisk. 

Anonymkode: d1502...381

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...