Gå til innhold

Hva kan dette være ? Covid

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2 uker siden hadde familien covid og jeg fikk det ikke. Siden i går har jeg vært litt kvalm, rundt 38 i temp og føler meg helt utslitt. 
kan jeg ha fått det så lenge etter? 
lett hodepine, men ingen hoste 

Anonymkode: 11105...c2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta test..kan være det..eller influensa 

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (32 minutter siden):

Ta test..kan være det..eller influensa 

Hva er grunnen til å teste?

Anonymkode: 3cabd...fbb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi covid og influensa er to forskjellige sykdommer. Og greit og vite om en for etter virkning. Mannen min fikk covid i fjor og forsatt ikke helt fått igjen lukte sans. Mamma fikk det for 2 uker siden og har mistet smak sansene. Mange får ettervirkninger og da er det iallefall greit å kunne si til legen at ..jeg hadde covid 4 uker siden etc 

• Liker 3
Skrevet

Du kan jo ha fått Covid, men ikke nødvendigvis fra familien. Men det kan selvfølgelig være annen sykdom også. 

Da jeg har fikk Covid var ingen av de rundt meg syk, så jeg aner ikke hvor smitten kom fra. 

Anonymkode: 8dc52...f26

Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Fordi covid og influensa er to forskjellige sykdommer. Og greit og vite om en for etter virkning. Mannen min fikk covid i fjor og forsatt ikke helt fått igjen lukte sans. Mamma fikk det for 2 uker siden og har mistet smak sansene. Mange får ettervirkninger og da er det iallefall greit å kunne si til legen at ..jeg hadde covid 4 uker siden etc 

Går an å få ettervirkning etter influensa også. Slet selv med pusten i godt over ett år etter en runde influensa.

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Fordi TS lurer på om det er covid, og en test vil gi TS svar?

Hvis du lurer på om du har en sykdom, så er det å testet seg det absolutt mest effektive man kan gjøre.

Anonymkode: 63903...2c4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det provoserende at noen ønsker å vite? Forstår ikke denne motstanden hos enkelte.  Støtter ts fult ut. 

Anonymkode: fae82...6ac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor er det provoserende at noen ønsker å vite? Forstår ikke denne motstanden hos enkelte.  Støtter ts fult ut. 

Anonymkode: fae82...6ac

For det første har vi fått beskjed om å slutte å teste. For det andre så spiller det ingen rolle om du har covid-19, forkjølelse eller influensa, du skal oppføre deg på akkurat samme måten.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For det første har vi fått beskjed om å slutte å teste. For det andre så spiller det ingen rolle om du har covid-19, forkjølelse eller influensa, du skal oppføre deg på akkurat samme måten.

Det er ikke forbud mot å teste da! Og vi er enkelte som fortrekker å vite hva vi har så lenge det finns en test. Begriper heller ikke hvorfor folk hiseer seg opp over at folk tester seg. 

Anonymkode: 45b3e...868

• Liker 3
Skrevet

Og covid ER mer smittsomt enn mye annet og verdt å ta ekstra forholdsregler mot. 

Anonymkode: 45b3e...868

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

https://www.nrk.no/nordland/bor-du-teste-deg-for-korona_-1.16654993

Her kan du lese litt om hvorfor legen som er leder for Norges største koronastudie mener at man fortsatt bør teste seg og hvorfor man bør ta andre forholdsregler ved korona enn ved annen sykdom.

Anonymkode: c38db...b38

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

https://www.nrk.no/nordland/bor-du-teste-deg-for-korona_-1.16654993

Her kan du lese litt om hvorfor legen som er leder for Norges største koronastudie mener at man fortsatt bør teste seg og hvorfor man bør ta andre forholdsregler ved korona enn ved annen sykdom.

Jeg bryr meg ikke om jeg har forkjølelse eller korona. Handler helt likt uansett. Er jeg i fin form går jeg på jobb, er jeg i dårlig form holder jeg meg hjemme. Også gjør jeg det samme som barnehagen; 1 feberfri dag hjemme. Korona var unødvendig skremsel, noe til og med regjeringen har vært ute med, men ingen leser de bittesmå overskriftene som skrives om situasjonen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bryr meg ikke om jeg har forkjølelse eller korona. Handler helt likt uansett. Er jeg i fin form går jeg på jobb, er jeg i dårlig form holder jeg meg hjemme. Også gjør jeg det samme som barnehagen; 1 feberfri dag hjemme. Korona var unødvendig skremsel, noe til og med regjeringen har vært ute med, men ingen leser de bittesmå overskriftene som skrives om situasjonen.

Huff nei, hvis du ikke greier å lese en artikkel så må du jo bare forbli ignorant angående dette da. Vi har ikke fått beskjed om å slutte å teste i alle fall, så der tar du feil. Det er stor forskjell på korona og influensa, korona er en mye mer alvorlig sykdom.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Huff nei, hvis du ikke greier å lese en artikkel så må du jo bare forbli ignorant angående dette da. Vi har ikke fått beskjed om å slutte å teste i alle fall, så der tar du feil. Det er stor forskjell på korona og influensa, korona er en mye mer alvorlig sykdom.

Jo, det var fler skriverier om det på starten av 2022. Da fikk folk beskjed om å slutte å teste seg, fordi det skapte mer styr enn det var til nytte. Men dette er det ingen som synes var interessant, så da fortsatte avisene istede med det som fenget.

Det har vært innlegg der toppene har vært ute å sagt at det var ikke så farlig som vi ble forespeilet. Disse innleggene har også kokt bort i det som fenger: «KORONA ER LIVSFARLIG!»

Det var ikke fler som døde av korona enn influensa. Måten Sverige og Norge gjorde ting på var helt forskjellig, men med samme resultat. Korona er like ille for de svake i samfunnet som influensa, men også like ufarlig for de sterke.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...