AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #1 Skrevet 16. desember 2023 Siden mai har jeg hatt angst.Jeg har stått veldig i det og kjempet meg gjennom helvetet denne høsten, men jeg har hatt dialog med lege mens jeg venter på hjelp. Han har nå sendt hastesak videre til behandlingen jeg har fått plass slik jeg skal få fortere hjelp. Han kunne ikke skjønne den lange ventetiden med mine symptomsbilder sa han. Det har hovedsakelig vært angst. Men det føles ut som det har gått over til en slags depresjon. Jeg har vært deprimert før, men det føles samtidig likt og ulikt på samme tid. Nå føler jeg at jeg har en tung mørk sky i hode. Jeg er ikke så lei meg nødvendigvis. Sist jeg var deprimert for flere år siden, så bare gråt jeg. Mens nå så er jeg likegyldig og føler meg veldig apatisk. Jeg har alle de klassiske tegnene som lite søvn, mistet interessene osv. Jeg hadde skoleeksamen i dag (går på universitetet). Og det føles liksom som om jeg ikke var der på en måte, hele dagen i dag er så blurry. Og jeg følte ingenting før, under eller etter eksamen. Det fantes ikke en smule nervøsitet i meg, jeg har alltid vært nervøs før eksamen. Men i dag ga jeg bare totalt faen. Jeg ville bare gjennomføre det, ellers så hadde jeg utsatt det problemet til neste år. Etter jeg leverte følte jeg ingenting. Alt var så tomt. Jeg er jo alltid glad og overlykkelig etter eksamen, mens nå bare var alt så tomt. Og jeg føler hele dagen i dag er veldig blurry. Hele dette semesteret er egentlig ganske blurry. Noe jeg har tenkt på i dag er at jeg har følt jeg ikke har pustet dette halvåret. Alt har vært så rart. Jeg føler meg litt forandret. Jeg tror ikke andre føler jeg har forandret meg, men jeg føler at det er noe i meg som mangler. Jeg selv føler meg forandret. Jeg bare ble så overasket over at jeg var så apatisk både, før, under og etter eksamen og at alt jeg sitter igjen med nå er at hele dagen er så blurry. Egentlig hele dette halvåret. Og jeg merker hode kan bli tung på en måte. Som jeg illustrerte med den mørke skyen i hode. Selvom jeg ikke føler på denne typiske tristheten. Sånn har det vært i noen uker egentlig. Er dette vanlige tegn på depresjon? Anonymkode: b0b6c...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #3 Skrevet 17. desember 2023 Her ligger det en fin liste over tegn på depresjon: https://www.helsenorge.no/psykisk-helse/deprimert-eller-trist/ Anonymkode: adfcd...3fa
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her ligger det en fin liste over tegn på depresjon: https://www.helsenorge.no/psykisk-helse/deprimert-eller-trist/ Anonymkode: adfcd...3fa Takk ❤️ Anonymkode: b0b6c...d0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå