AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #1 Skrevet 16. desember 2023 Har ei jente på 7 mnd. som har tatt smokken siden hun ble født. Synes dette har vært veldig praktisk da hun har sovnet fort med den, og assosierer den med søvn da hun kun får den ved dupø/natt. Men den siste uka har hun plutselig begynt å spytte ut smokken🫠 og er dermed mye vanskeligere å legge… er det andre som har opplevd at tidligere smokkebabyer plutselig begynner å nekte smokken i denne alderen? Og er det noe å gjøre med eller må jeg bare droppe den? Anonymkode: dd854...720
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #2 Skrevet 16. desember 2023 Vi droppet den ved 4 mnd når babyen spyttet den ut. Anonymkode: fc208...f54
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #3 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi droppet den ved 4 mnd når babyen spyttet den ut. Anonymkode: fc208...f54 Men babyen tok den ofte før det eller var det sånn at dere prøvde å «presse på» smokken i 4 mnd.?😅 hva gjør man ved legging uten smokk da?😂 når jeg legger henne ned og hun ikke tar smokken ligger hun enten bare og jabber kjempelenge eller blir sur og utålmodig, med smokken har det tatt maks 2 minutter før hun har sovnet🙈 Anonymkode: dd854...720
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #4 Skrevet 16. desember 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Men babyen tok den ofte før det eller var det sånn at dere prøvde å «presse på» smokken i 4 mnd.?😅 hva gjør man ved legging uten smokk da?😂 når jeg legger henne ned og hun ikke tar smokken ligger hun enten bare og jabber kjempelenge eller blir sur og utålmodig, med smokken har det tatt maks 2 minutter før hun har sovnet🙈 Anonymkode: dd854...720 Babyen tok den alltid, fra den var født, alltid ved soving og kos. Det var det som roet babyen. Men plutselig ville han ikke mer en gang. Gadd ikke presse den på; jeg tenkte helt ærlig det er bedre de slutter av seg selv og man slipper smokkeslutt senere. Vi tilbød smokken en periode etterpå, men det funket ikke, så vi bysset litt mer og det gikk seg til. Anonymkode: fc208...f54
Malved Skrevet 21. januar 2024 #5 Skrevet 21. januar 2024 Nå måtte jeg opprette konto her. Sliter med akkurat det samme. Baby 7 mnd skal plutselig ikke ha smokk. Får den ikke inn engang. Såå trist siden det har hjulpet henne veldig i å samle seg og finne ro. Nå sitter vi helt uten verktøy og stryker på ho mens ho hyler ved all legging og gjennom natta er det kun pupp som gjelder 🙈 Merker meg at sugerefleksen er vekk og lurer på om det kan ha sammenheng med saken. Ingen hjelp å finne med meg dessverre men en liten: Hey det har skjedd her også, og det er pyton😆❤️ ps til alle som mener at det er bra fordi man slipper avvenning senere. Har avvent to andre barn ved 3års alder og det var helt problemfritt 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #6 Skrevet 21. januar 2024 Førstemann spyttet ut smokken ved 10 mnd og fant den igjen i lekekassa ved 1,5 år 🙈 da begynte han igjen.. Og en helt forferdelig periode fra 3-3,5 årsalderen med avvenning. Andremann spyttet ut smokken etter 3 uker. Så vi måtte roe ned på andre måter. Det går fint det også 🤗 Anonymkode: 266f0...7b8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #7 Skrevet 21. januar 2024 Her brukte babyen smokk bare fra fødsel til 4 mnd. Helt vanlig. Anonymkode: fc208...f54
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #8 Skrevet 21. januar 2024 Syntes det er helt greit og sende barnet i barnehage når man selv har fri, men da mener jeg at barnet ikke bør komme som førstemann og hentet som sistemann noe som bør være mulig hvist man har fri. Slik som jul påske osv (innklemtdager), syns jeg man kan høre med bhg om det er mange barn som kommer, ville ikke sendt mitt barn i bhg hvis jeg har hadt fri og det var det eneste eller et av få barn som skulle i bhg. Anonymkode: fe763...55d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #9 Skrevet 21. januar 2024 Mange anbefaler smokkslutt ved 6mnd. Ta det som et tegn og bare ta jobben nå Anonymkode: 52d41...9ca
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #10 Skrevet 21. januar 2024 Fra ei sol er grønn, men er det vanlig med smokk? Jeg hadde ikke smokk og det gikk helt fint det 👀 Anonymkode: d8a37...c3c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #11 Skrevet 21. januar 2024 Hvorfor er det så viktig å presse smokken i munnen på ungen? Ingen av mine barn brukte smokk. De overlevde. Anonymkode: 6501c...d15
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #12 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Syntes det er helt greit og sende barnet i barnehage når man selv har fri, men da mener jeg at barnet ikke bør komme som førstemann og hentet som sistemann noe som bør være mulig hvist man har fri. Slik som jul påske osv (innklemtdager), syns jeg man kan høre med bhg om det er mange barn som kommer, ville ikke sendt mitt barn i bhg hvis jeg har hadt fri og det var det eneste eller et av få barn som skulle i bhg. Anonymkode: fe763...55d Er du i feil tråd? Anonymkode: 6501c...d15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå